Ha fietsliefhebbers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Ik wil een onderhoudsarme fiets, Rohloff of Pinion, met brede banden voor een prijs van rond de 3200€.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Fietstochtjes, boodschappen, wat woon-werk en vakanties, waarschijnlijk niet helemaal volgepakt en ook niet voor een reis naar China. Ik hoop wel in de toekomst langere fietsvakanties te gaan maken.
Ik rij max 100km per dag en ik ben geen stevige doorfietser, het moet een comfortabele fiets zijn.
Ook wil ik graag veel onverhard rijden, wel rustig aan en geen harde mountainbike paden, maar ik wil graag van het asfalt af.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Heel europa en we beginnen waarschijnlijk in Engeland, Noorwegen, Schotland of Frankrijk. Altijd iets met bergen/heuvels.
Wat voor vakanties worden dat?
Waarschijnlijk in het begin van hotel/hostel naar airbnb etc. Maar soms zal ik voor meerdaagse tochten wel wat kampeerspullen mee willen nemen.
Je lichaamslengte?
188cm
Je gewicht?
81kg
Je lichaamsbouw?
Normaal met iets langere benen dan gemiddeld denk ik.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
20kg, dat is inclusief wat bagage voor mijn vriendin.
Waar woon je?
Randstad in de buurt van Leiden
Ben je bereid verder te reizen om je fiets te kopen?
Ja.
Wat is je budget?
Dit is een beetje vreemd voor een eerste vakantiefiets maar mijn budget is ongeveer 3200,- Dit komt omdat ik als ZZP’er gebruik ga maken van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.
Welke fietservaring heb je?
Ik fiets al jaren op een racefiets en heb vroeger wel al korte fietsvakanties gedaan.
Van 50km tot 120km per dag, snelheid weet ik niet omdat ik zonder computer rijd.
Welke fietsen heb je (gehad)?
Racefiets: fijn voor het snellere werk maar voor mij niet comfortabel om te touren.
Wat kun je van fietsonderhoud?
Een band plakken en dat is het om eerlijk te zijn.
Heb je er tijd voor?
Als het moet.
Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen?
Ja.
Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Wellicht.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Nee
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Avaghon S28 met Rohloff
Tout terrain Amber road met Rohloff
Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Nee.
Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Binnen een maand.
Alvast bedankt voor de reacties!
Capo.
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Ik wil een onderhoudsarme fiets, Rohloff of Pinion, met brede banden voor een prijs van rond de 3200€.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Fietstochtjes, boodschappen, wat woon-werk en vakanties, waarschijnlijk niet helemaal volgepakt en ook niet voor een reis naar China. Ik hoop wel in de toekomst langere fietsvakanties te gaan maken.
Ik rij max 100km per dag en ik ben geen stevige doorfietser, het moet een comfortabele fiets zijn.
Ook wil ik graag veel onverhard rijden, wel rustig aan en geen harde mountainbike paden, maar ik wil graag van het asfalt af.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Heel europa en we beginnen waarschijnlijk in Engeland, Noorwegen, Schotland of Frankrijk. Altijd iets met bergen/heuvels.
Wat voor vakanties worden dat?
Waarschijnlijk in het begin van hotel/hostel naar airbnb etc. Maar soms zal ik voor meerdaagse tochten wel wat kampeerspullen mee willen nemen.
Je lichaamslengte?
188cm
Je gewicht?
81kg
Je lichaamsbouw?
Normaal met iets langere benen dan gemiddeld denk ik.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
20kg, dat is inclusief wat bagage voor mijn vriendin.
Waar woon je?
Randstad in de buurt van Leiden
Ben je bereid verder te reizen om je fiets te kopen?
Ja.
Wat is je budget?
Dit is een beetje vreemd voor een eerste vakantiefiets maar mijn budget is ongeveer 3200,- Dit komt omdat ik als ZZP’er gebruik ga maken van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.
Welke fietservaring heb je?
Ik fiets al jaren op een racefiets en heb vroeger wel al korte fietsvakanties gedaan.
Van 50km tot 120km per dag, snelheid weet ik niet omdat ik zonder computer rijd.
Welke fietsen heb je (gehad)?
Racefiets: fijn voor het snellere werk maar voor mij niet comfortabel om te touren.
Wat kun je van fietsonderhoud?
Een band plakken en dat is het om eerlijk te zijn.
Heb je er tijd voor?
Als het moet.
Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen?
Ja.
Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Wellicht.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Nee
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Avaghon S28 met Rohloff
Tout terrain Amber road met Rohloff
Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Nee.
Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Binnen een maand.
Alvast bedankt voor de reacties!
Capo.