Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe vakantiefiets gezocht - Forum Wereldfietser

Nieuwe vakantiefiets gezocht

Ha fietsliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Ik wil een onderhoudsarme fiets, Rohloff of Pinion, met brede banden voor een prijs van rond de 3200€.

Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?

Fietstochtjes, boodschappen, wat woon-werk en vakanties, waarschijnlijk niet helemaal volgepakt en ook niet voor een reis naar China. Ik hoop wel in de toekomst langere fietsvakanties te gaan maken.
Ik rij max 100km per dag en ik ben geen stevige doorfietser, het moet een comfortabele fiets zijn.
Ook wil ik graag veel onverhard rijden, wel rustig aan en geen harde mountainbike paden, maar ik wil graag van het asfalt af.

Waar gaan de vakanties naar toe?
Heel europa en we beginnen waarschijnlijk in Engeland, Noorwegen, Schotland of Frankrijk. Altijd iets met bergen/heuvels.

Wat voor vakanties worden dat?
Waarschijnlijk in het begin van hotel/hostel naar airbnb etc. Maar soms zal ik voor meerdaagse tochten wel wat kampeerspullen mee willen nemen.

Je lichaamslengte?
188cm

Je gewicht?
81kg

Je lichaamsbouw?
Normaal met iets langere benen dan gemiddeld denk ik.

Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
20kg, dat is inclusief wat bagage voor mijn vriendin.

Waar woon je?
Randstad in de buurt van Leiden

Ben je bereid verder te reizen om je fiets te kopen?
Ja.

Wat is je budget?
Dit is een beetje vreemd voor een eerste vakantiefiets maar mijn budget is ongeveer 3200,- Dit komt omdat ik als ZZP’er gebruik ga maken van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.

Welke fietservaring heb je?
Ik fiets al jaren op een racefiets en heb vroeger wel al korte fietsvakanties gedaan.
Van 50km tot 120km per dag, snelheid weet ik niet omdat ik zonder computer rijd.

Welke fietsen heb je (gehad)?
Racefiets: fijn voor het snellere werk maar voor mij niet comfortabel om te touren.

Wat kun je van fietsonderhoud?
Een band plakken en dat is het om eerlijk te zijn.
Heb je er tijd voor?
Als het moet.
Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen?
Ja.
Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Wellicht.

Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Nee

Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Avaghon S28 met Rohloff
Tout terrain Amber road met Rohloff

Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Nee.

Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Binnen een maand.

Alvast bedankt voor de reacties!
Capo.
Als je het aan durft om zelf pedalen te monteren en een stuur af te stellen;

https://www.14-gang.de/CartArticle.asp? ... 2113524008

Dat is een VSF Fahradmanufaktur fiets, beetje een ‘bang for your buck’ merk omdat het niet voorop loopt in de mode maar wel goede fietsen bouwt. In dit geval met een Pinion versnellingsbak in het frame en riemaandrijving.
Presteert minder als een Koga of Santos maar die kosten dan ook 2000 euro meer in zo’n uitvoering. Daar kun je dan 50kg belading op mee nemen terwijl of de VSF je iets minder zult kunnen laden etc.
Ik zou eens een ochtend uit trekken voor proef fietsen bij bijv Bike4travel in Rotterdam.
Daar hebben ze meerdere merken die aan jouw wensen voldoen. Hier zelf goede ervaring mee
Maar misschien zit er in Leiden ook een goeie dealer en ‘af en opbouwer’.
Je voelt onmiddellijk of een VSF goed zit, anders kan je de Avaghon, Santos proberen.
Idworxs is misschien boven budget.

Succes Anja
dijken63 schreef:
di 26 mar, 2019 14:23
Je voelt onmiddellijk of een VSF goed zit
Onmiddellijk in de zin van "na anderhalve week vakantie" dan? Eerder is het me nooit gelukt. De euforie van een nieuwe blinkende fiets was me namelijk altijd te groot om toe te geven dat de fiets in kwestie helemaal niet perfect was.

Levering binnen een maand betekent in mooiefietsenland wel veel haast. Je kunt geluk hebben maar ik zou er geen week meer overheen laten gaan.
dijken63 schreef:
di 26 mar, 2019 14:23
Ik zou eens een ochtend uit trekken voor proef fietsen bij bijv Bike4travel in Rotterdam.
Daar hebben ze meerdere merken die aan jouw wensen voldoen. Hier zelf goede ervaring mee (...)

Kunnen wij ook beamen!
Nu al twee keer allebei een nieuwe fiets gekocht en telkens goed advies gekregen waarvoor alle tijd werd genomen. Proefrijden op meerdere modellen was ook geen probleem. Proefrijden is erg prettig omdat ze op steenworp afstand zitten van de Rottemeren, daar heb je ook diverse brugjes met hoge helling waardoor je ook goed het schakelen kan testen. Ze meten bovendien heel professioneel je maten op zodat je een goede fietsmaat krijgt. Succes!
‘Onmiddellijk in de zin van "na anderhalve week vakantie" dan? Eerder is het me nooit gelukt.

Zowel mijn man als ik voelden binnen 10 minuten of iets wel of niet goed zit.
Dus, ja onmiddellijk.
Maar dan moet je er ook voor openstaan dat de fiets die je op het oog had, weleens de verkeerde kon zijn.
En soms ben je dan duurder of goedkoper uit.
Anja
Bedankt! Ik ga deze week wel buurten bij bike4travel.
Die VSF 1200 ziet er ook prima uit, hopelijk kan ik die ook proberen.

Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag.
De 1200 hebben ze denk ik niet, maar voldoende kennis en alternatieven daar denk ik hoor!