Persoonlijk vind ik zo'n bus acceptabel tot maximaal 6-8 uur reistijd en zeker niet 's nachts. Ik kom écht niet in slaap in een bus.
In de trein ervaar ik meer bewegingsvrijheid. Even lopen naar het boordrestaurant en 's nachts plat liggen om te slapen. Ik heb voor dit comfort ook best wat geld over. Laat ieder echter zijn of haar eigen keuze maken.
Zie hier reisschema's met nachtreinen Nightjet. In de Nightjet kun je kiezen voor een zitrijtuig, een couchette in een coupé met zes ligplaatsen, een chouchette in een coupé met vier ligplaatsen, of in het slaapruituig echte bedden met wasbak: 3, 2 of 1 per per coupé: slapen in privacy dus. Er is ook luxe met eigen douche. Het personeel verkoopt drankjes en snacks. In het slaaprijtuig krijg je een ontbijt in je coupé.
Mogelijkheid A) slechts één keer overstappen in Hannover.
20:44 vertrek Innsbruck, Nightjet
06:49 aankomst in Hannover
08:40 vertrek Hannover internationale IC met boordbistro
12:57 aankomst in Amsterdam
Je hebt dus alle tijd om in Hannover te ontbijten.
Mogelijkheid B)
20:44 vertrek Innsbruck, Nightjet
08:42 aankomst Dusseldorp
09:26 vetrek Dusseldorp, regiotrein
11:15 aankomst Arnhem
11:31 vetrek Arnhem Intercity
12:35 aankomst Amsterdam
Woon je in het zuiden van het land, dan kun je in Dusseldorp ook de trein naar Venlo nemen.
Ook met dagtreinen kan: met overstappen in Munchen en Hannover
Bij de reservering voor de fiets krijg je een zitplaats niet ver van je fiets
07:17 vertrek Innsbruck, Eurocity met boordrestaurant.
09:02 aankomst Munchen.
09:16 vertrek Munchen, snelle ICE met boordrestaurant.
13:32 aankomst Hannover.
14:40 vertrek Hannover, internationale IC met boordbistro.
19:00 aankomst Amsterdam.
Munchen is een kopstation, dus geen liftengedoe.
In Hannover heb je ruim de tijd. Je kunt zelfs op het terras voor het station een koffie drinken.