Als ik op 25 april kijk, dan gaat Rijsel - Parijs nog wel, maar slechts in 3 TGV's per dag. Het kan zijn dat er tegen de zomer meer TGV's met fietsplaatsen rijden, maar die kun je nu nog niet opzoeken. Het handige is om bij de treinplanner je route in stukken te knippen. Dit geldt vooral voor Parijs.stef schreef: ↑wo 20 mar, 2019 20:19Over het Westen van Frankrijk kan je wel degelijk met een niet verpakte fiets op de TGV. Maar!!!
Als je de routeplanner gebruikt, en je wil van bv. Duinkerke naar Tarbes (= Zuid/West Frankrijk), en je geeft aan dat je een niet verpakte fiets mee wil nemen, dan zal je altijd de melding krijgen dat dat niet gaat op de planner (https://be.oui.sncf/)
Deel je de route echter zelf op in aparte ritten, met wat zoekwerk (Duinkerke - paris nord, fietsen naar paris montparnasse, mont-parnasse - Tarbes), en je gebruikt de routeplanner weer voor de aparte trajecten, dan lukt dat wel, op lijnen waar de fiets zo mee kan. Ik heb zo mijn route voor later dit jaar gepland.
Maar inderdaad, vanuit Lille lijkt het niet meer te lukken (tot voor kort ging dat wel)
Gebruik de planner voor Frankrijk: www.oui.sncf