Additionally, paste this code immediately after the opening tag: keuze stress - Forum Wereldfietser

keuze stress

Beste forumleden.

Na veel lezen komen we richting keuzes maken.
We gaan op fietsvakantie. Camper verkocht en weer lekker kamperen en ons actiever verplaatsen.

De vraag is of we nu voor een nieuwe fiets gaan met derailleur of een gebruikte met Rohloff naaf ??
We voelen er veel voor om een fiets te laten aanmeten om te voorkomen dat we klachten krijgen.
Doen de leveranciers van gebruikte vakantiefietsen dit ook ? Tips welkom.
De fiets wordt ook gebruikt voor woon werk, zowel zomer als winter.
De geplande vakantie gaat van Basel naar Rome.

Nieuw of gebruikt thats the Question

Gr. Stephan
Beschikbare budget ??
Zo, stoere move hoor! :P

Als je voor gebruikt gaat, koop dan aub geen fiets bij Jan Hoedje :wink:
Ik zou ook inderdaad eerst naar het budget kijken. En eigenlijk voor een nieuwe fiets in dat budget gaan kijken.

WAARSCHUWING - Op dit forum wordt nog weleens de indruk gewekt dat je enkel met de allerduurste fiets op fietsvakantie kan. Nou wij hebben het de eerste jaren met een eenvoudige gazelle hybride fiets met maar een paar versnellingen gedaan die bepakt al zwabberend de bergen afgleed. Daarna hebben we 10 jaar met een vakantiefiets met derailleur gereden en nu net pas een Avaghon met roloff aangeschaft. Het plezier was met alle fietsen gelijk :wink: Ook zijn we diverse anderen mensen tegengekomen op heel eenvoudige en soms slechte fietsen die behoorlijk uitdagende off road stukken deden en die hadden net zoveel plezier. Waarmee ik maar wil zeggen, laat je niet gek maken op dit forum. Kies je budget en daarna je fiets. Het hoeft niet allemaal zo het neusje van de zalm te zijn. Enne klachten zijn met alle soorten fietsen in alle soorten prijsklasse mogelijk. C'est la Vie :wink:
Bewonder schreef:
vr 15 mar, 2019 10:20
We voelen er veel voor om een fiets te laten aanmeten om te voorkomen dat we klachten krijgen. Doen de leveranciers van gebruikte vakantiefietsen dit ook ?
Ik denk dat deze vraag te generaliserend is om te beantwoorden.

Ivm woonwerk zou ik bij de gestelde keuzemogelijkheden altijd voor de naaf gaan, als je op tijd een geschikte vindt natuurlijk. Je kunt ook een goedkopere naaffiets voor woonwerk en een derailleurfiets voor mooi weer kopen.

Derailleur of naaf zijn geen eisen voor een vakantie/wereldfiets, wat niet wil zeggen dat er niet een paar eisen zijn voor zo'n fiets. Zo'n zwabberfiets die genoemd wordt wil je bijvoorbeeld toch echt niet. Ken je deze site: https://fietsvakantie.home.blog ?
Ik denk aan een budget van rond de € 2000.00
Bewonder schreef:
vr 15 mar, 2019 11:22
Per fiets? 'We' uit de startpost wekt de indruk dat je niet alleen bent.
Sorry, inderdaad per fiets.
Misschien kan de checklist worden ingevuld? Er ontbreekt namelijk wel meer info.
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... ijk_advies
Weet niet waar je woont maar Bike4Travel in Rotterdam geeft altijd heel eerlijk advies over vakantiefietsen ook onder het door jou aangegeven budget als je voor nieuw gaat. Toen we onze eerste vakantiefiets kochten zijn we weggelopen bij van Herweden omdat die met een 1000 euro duurdere fiets als advies kwamen dan het budget dat we aangaven. Toen zijn we naar Bike4Travel gestapt. Daar kregen we wel een eerlijk advies en ook voor opties onder ons budget. Sindsdien zijn we klant.
Ik weet niet van wanneer jullie ervaring met Van Herwerden is, ik heb een aantal keren daar een fiets gekocht, zowel standaard modellen als een zelf samengestelde met maatframe, maar ik heb het nooit zo ervaren dat men probeerde mij iets duurders te verkopen dan wat ik voor ogen had. In het geval er wel gepraat werd over duurdere zaken werd mij altijd goed uitgelegd waarom e.e.a. ingebracht werd. De negatieve ervaring van F&D beschouw ik niet als algemeen. En voor iemand er mee komt, ik heb mijn fietsen altijd zelf helemaal betaald.
Senior2 schreef:
vr 15 mar, 2019 15:16
Ik weet niet van wanneer jullie ervaring met Van Herwerden is, ik heb een aantal keren daar een fiets gekocht, zowel standaard modellen als een zelf samengestelde met maatframe, maar ik heb het nooit zo ervaren dat men probeerde mij iets duurders te verkopen dan wat ik voor ogen had. In het geval er wel gepraat werd over duurdere zaken werd mij altijd goed uitgelegd waarom e.e.a. ingebracht werd. De negatieve ervaring van F&D beschouw ik niet als algemeen. En voor iemand er mee komt, ik heb mijn fietsen altijd zelf helemaal betaald.
Het is iets meer dan 10 jaar geleden. We hadden al vaker een niet zo'n prettige ervaring bij ze rondom een racefiets die we daar gekocht hadden. Inderdaad het is onze persoonlijke ervaring , ik beweer nergens dat het om de ervaring van meerderen gaat, toch? Net als jouw ervaring met van Herweden ook persoonlijk is en dus niet algemeen :wink:

Enne onze fietsen (voor het geval je daar aan twijfelde) zijn uiteraard ook zelf betaald :?
Bewonder schreef:
vr 15 mar, 2019 11:22
Surly’s, Tout Terrain, Salsa enz.

Ga eens buurten bij Justpedal zou ik zeggen voor Surly’s en Salsa’s, De Vakantiefietser in A’dam heeft een mooie special van Tout Terrain voor rond jullie budget.