Dat de grote jongens zoals Gates daar niet eerder mee gekomen zijn
Mooie vinding zo op het eerste gezicht...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Lijkt me heel sterk.
Lijkt me sterk genoeg.
Misschien heb je gemist dat er tussen Gates en diverse fietsfabrikanten aardig wat robbertjes uitgevochten zijn over de noodzakelijke framestijfheid?
Wat bedoel je precies Leon? Het is toch juist een voordeel voor de stijfheid dat een frame niet-deelbaar hoeft te zijn?? Dat zou het voor fabrikanten juist eenvoudiger moeten maken om een stijf en recht frame te fabriceren dat geschikt is voor riemaandrijving.
De subkop van de website luidt: "Introducing the first split belt drivetrain kit that can convert your bike to a belt drive." Dus ze mikken quasi op elke willekeurige bestaande fiets, niet alleen op nieuwe of zelfs nieuwe modellen.St_Jacobus schreef: ↑do 14 mar, 2019 14:03Wat bedoel je precies Leon? Het is toch juist een voordeel voor de stijfheid dat een frame niet-deelbaar hoeft te zijn?? Dat zou het voor fabrikanten juist eenvoudiger moeten maken om een stijf en recht frame te fabriceren dat geschikt is voor riemaandrijving.
Maar dat is dus onzin begrijp ik uit jouw woorden; je moet een fiets/frame hebben welke absoluut 100% specifiek voor riemaandrijving gemaakt is. Correct?
Ik krijg bij deze prijsstelling een Teslagevoel. Het doet me denken aan early adaptors die tegen een hoge prijsstelling proefkonijn willen zijn. Zo'n deelbare riem lijkt me overigens wel een uitkomst.
Bij Gates lijkt het daar wel op. In dit geval heb ik officieel geen flauw idee, maar officieus zou het best wel kunnen dat ook deze riem bepaalde eisen aan het frame stelt.gerritdevries schreef: ↑do 14 mar, 2019 16:28Waarvan akte hoogframe.Maar dat is dus onzin begrijp ik uit jouw woorden; je moet een fiets/frame hebben welke absoluut 100% specifiek voor riemaandrijving gemaakt is. Correct?
Zou het kunnen zijn dat Gates strenge eisen stelt aan een deelbaar frame en dat een normaal frame sowieso stijf genoeg is?Leon schreef: ↑do 14 mar, 2019 18:14Bij Gates lijkt het daar wel op. In dit geval heb ik officieel geen flauw idee, maar officieus zou het best wel kunnen dat ook deze riem bepaalde eisen aan het frame stelt.gerritdevries schreef: ↑do 14 mar, 2019 16:28Waarvan akte hoogframe.Maar dat is dus onzin begrijp ik uit jouw woorden; je moet een fiets/frame hebben welke absoluut 100% specifiek voor riemaandrijving gemaakt is. Correct?
Daar lijkt het wel op:
https://www.veercycle.com/pages/faqDo you run at a high tension like most belt systems?
We do not. With our fully optimized tooth profile on our sprockets, we are able to run at lower tension.
How do you keep your belt from drifting?
A perfect chainline for spot on alignment when installing your kit is crucial. The guide flanges on the Split Belt Pro also help keep the belt aligned. If you are running our Tensioner, it offers another level of guidance.
Does your kit work with full suspension bikes?
Yes, if you are running our Tensioner and the chain growth is less than 1.5 cm. A solution for bikes with more than 1.5 cm of chain growth in the works so be on the lookout for it!
Dat kan met een ketting ook....Bert van Sprang schreef: ↑do 14 mar, 2019 19:54Ik vind het een fantastisch idee en fantastisch dat innovatieve bedrijven met nieuwe ontwikkelingen voor de fiets blijven komen. Als het goed werkt, is het niet te duur. Ik laat het echter graag een ander uitproberen, door een brekende of losschietende riem kan je ongelofelijk op je plaat gaan,