Nu ga je heeeeeel veeeeeel verschillende antwoorden krijgen.
De meest praktische is; je tassen zijn zo groot dat alles erin past wat jij mee wilt nemen.
Dus beginnen bij wat neem je mee en wat laat je thuis.
Groet Anja
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Heb je daar een foto van? Ben benieuwd hoe het er uit ziet. Of zijn de zijtassen de kleine tassen die je aan een achter-/voortas monteert?piviets schreef: ↑zo 10 mar, 2019 23:08Inderdaad niet te beantwoorden. Tijdens onze wereldreis ,door 4 seizoenen, had ik; achter 40 ltr, voor 25 liter, zadeltas 3,5 ltr.,zijtassen Ortlieb 2maal 3,5 en 2 maal 5 liter. frametas 2 ltr en tanktas 1 ltr.
Na de winter ging de roltas van 17 ltr met de post naar huis.
Om te vergelijken moet je er misschien ook bij vertellen of je alleen reist of met z’n tweeën ( of meer). Dat maakt een beduidend verschil qua verdeling van de uitrusting die je meeneemt.Marco Meijerink schreef: ↑ma 11 mar, 2019 09:54Snel antwoord: tussen de 76 liter (2 tassen voor, twee tassen achter) tot de 42 liter (rolzak stuur en twee tasjes achter). Beide settings meer dan genoeg voor een wereldreis.
Meeste achtertassen waar veel wereldfietsers mee rijden zijn rond de 18 a 20 liter per stuk.
Ik gebruik de grote lichte nylon zak waarin ik mijn fietstassen verpak bij vliegen als extra lichte bagage ruimte met mijn spin. Als ik dan tussendoor bus, kan ik hem lekker ook daarvoor gebruiken en ook als tafelkleedje etc.Senior2 schreef: ↑ma 11 mar, 2019 13:31Als ik krap in mijn tassenruimte zit, neem ik voor de zekerheid een heel licht nylon dagtour rukzakje mee. Leeg Is het gewicht en volume minimaal en zit hij opgerold onder een spin, wanneer ik hem nodig mocht hebben voor de boodschappen kan hij of achter bovenop, of als rugzakje voor het laatste stukje naar de camping. Of hij achterop gaat of op de rug hangt af van volume, gewicht en inhoud. Bijvoorbeeld kwetsbaar fruit draag ik liever op mijn rug dan onder de spin.
viewtopic.php?f=26&t=30422#p294319