Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:+1fud0 schreef: ↑ma 13 aug, 2018 23:12Ik had 30 jaar geleden al last van die hitte, maar anderen blijven het fris vinden. We komen nooit op één lijn en zo blijft de wereld heus wel bestaan, alleen zullen er rampen gebeuren en er hopen mensen ineens sneuvelen en ik houd niet zo van onnodige stress, dan krijg ik het al snel te warm, maar anderen schijnen altijd cool te blijven, al regent het twee maanden niet in Europa.
Een beter kaartje stond laatst bij een artikel in Vrij Nederland, waarin een toekomstbeeld voor Nederland wordt geschetst bij een zodanige zeespiegelstijging, dat dijkverhogingen en zandsuppleties zinloos worden. Hoe snel die zeespiegelstijging zal plaatsvinden, hangt af van het tempo waarin de ijskappen van Groenland en West-Antarctica smelten. (Citaat: Het is vrij zeker dat de ijskappen op Groenland en West-Antarctica op die lange termijn al niet meer te redden zijn, net als vrijwel alle gebergtegletsjers. Tel daar de expansie van opwarmend oceaanwater bij op, en een minimum is een meter of tien aan uiteindelijke zeespiegelstijging – en daarbij moeten we dan alles op alles zetten om zoals in Parijs is afgesproken (‘ruim’) onder de 2 graden te blijven en liever nog onder de anderhalve graad.)keesswart schreef: ↑do 09 aug, 2018 21:54Het kaartje hieronder laat zien hoe Nederland er nu al uit zou zien zonder zeeweringen en waterbeheer. Een zeespiegelstijging van 5 m is met veel kunst- en vliegwerk wellicht nog bij te houden. Ook nu zijn er al polders die 5 tot 6 m onder zeeniveau liggen. Als je daar opvangbekkens voor langdurige regenval van maakt, zijn de wat minder diep gelegen polders vast nog wel droog te houden. Mits er door het verhitte klimaat geen nieuwe Hoekse en Kabeljauwse twisten oplaaien, waardoor het waterbeheer in het slop zou raken.
Ik ben het met je eens dat de aarde warme en koude periodes kent, maar ik ben het absoluut niet met je eens dat het over 10 jaar wel eens anders kan zijn en dat de invloed van de mens een overschatting is.dik5 schreef: ↑za 09 mar, 2019 13:51Dat de aarde op dit moment opwamt is ontegenzeggelijk waar, maar het kan over 10 jaar wel weer heel anders zijn.
Dat wij de illusie hebben als mensheid daar invloed op te hebben is een grote overschatting .
Warme en koele periodes zijn van alle tijden
Wat wel een groot voordeel is dat we langszaam gaan inzien dat we van de verbranding van de fossiele brandstoffen afmoeten,dat scheelt een hoop vuiligheid.
Geen enkel rationeel argument zal bepaalde mensen (die de arrogantie hebben te denken dat ze het beter weten dan honderden deskundigen) overtuigen.
Waarom zeggen de pro-klimaatmaatregelenpartijen zelf dan dat het klimaatakkoord maar een redement van 0,00000eneenbeetje graad Celsius oplevert? Dat ataat hier haaks tegenover (en zal misschien niet echt motiveren).
De Nederlandse wereldbevolking is ook slechts een fractie van de totale wereldbevolking. Het is dus logisch dat de totale impact zeer beperkt zal zijn. De gemiddelde Nederlander veroorzaakt echter een uitstoot die veel hoger is dan die de grote meerderheid van de rest van de wereldbevolking. Dat de Nederlanders toevallig in een relatief klein land wonen kan dan geen argument zijn om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Zonder twijfel (al 'leeft' de aarde natuurlijk op zich niet), maar hoeveel leed en ellende zal veroorzaakt worden door verder te doen alsof er niets aan de hand is? Als die ellende vooral (of enkel) de mensen trof die er de oorzaak van zouden zijn, dan zou men dat nog als rechtvaardig kunnen beschouwen. Maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn.
Die snap ik even niet, er is één instantie gerechtigd in NL om radioactief afval op te slaan en dat is de Covra, een staatsbedrijf, voor zover ik weet kan het hele land afbranden maar gebeurd daar niet zo veel mee, kerncentrale staat ff verderop, idem.
Buiten NL'se grenzen is ook radio actief afval.