Oh ja, ik heb dan vulcaniserende tape wel gebruikt, zonder dat ik wist dat het vulcaniserende tape was, onder de bevestigingspunten van fietstassen op het bagagerek, maar dat is idd. handig spul ervoor en plastic onder tape idem, dan krijg je niet zo'n rotzooi ook idd. als je het weer wilt verwijderen of vervangen en het dempt behoorlijk.
Ik doe niet aan bikepacking, maar zie soms wel eens filmpjes van mensen die dan echt overal komen met gps, zo mooi stil is het dan vaak op de plekken waar ze komen en mooie natuur, super lijkt me dat wel. Zij gaan dan meestal van hotel naar hotel. Op zich lijkt het me heel leuk om met zo minimaal mogelijke bepakking te reizen, maar (spontaan) in hotels overnachten vind ik te veel kosten en zonde van mijn geld en voor overnachting met tent ed.. phoeh om dat gewicht wat er bij komt kijken, allemaal aan je frame te moeten bevestigen, super als je dat doet, ik heb wel eens met anything cages aan voorvork en alleen achtertassen gereist. Op de anything cages mag je volgens mij 3- 3,5 kilo per houder bevestigen, ik deed dan de tent aan 1 kant en slaapzak aan andere kant en nog een beetje erbij en belaste het maar met maximaal 1,5 kilo per houder.