Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tocht VS, hulp aanschaf nieuwe fiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Tocht VS, hulp aanschaf nieuwe fiets

mlb schreef:
ma 28 jan, 2019 13:48
Na alle goede verhalen van Santos hier, heb ik besloten een nieuwe Santos travelmaster met derailleur te gaan kopen. Kost een stuk meer dan ik oorspronkelijk wilde uitgeven, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik goed zit. Dat geeft een hoop rust. Als ik hem heb laat ik weten welke het precies is geworden.
Prima keuze natuurlijk. Wapen je wel tegen upselling, daar zijn Santos-dealers op getraind en dan valt de rekening zomaar 1000 euro hoger uit. De eenvoudigste Santos is goed genoeg, zeg ik altijd maar.
Jammer van de negatieve ervaring in Limburg, en nog meer jammer dat de Vittorio niet jouw maat bleek te zijn.

Goede keuze uiteindelijk. Misschien staat er ergens nog wel een leuk voorraadmodel in jouw maat wat de prijs dichterbij een gebruikte kan brengen?
Heb je ook gekeken naar de Koga-Myata World Traveller die mightytheo hierboven aanbood? Omdat hij vermoedelijk jouw maat heeft, zou die fiets de eerste zijn waar ik naar zou gaan kijken als ik een krap budget had. Ik schat dat een verkoper die via dit forum zijn overbodige fiets aanbiedt betrouwbaarder is dan een gemiddelde verkoper op Marktplaats. Dat kans dat je een kneusje koopt lijkt me laag.

Een nieuwe fiets is al snel een kwart minder waard na zo'n tocht, ook de zogenaamd waardevaste merken als Idworx en Santos. Dat kon je wel aan de vraagprijs van de Idworx van Go-Cycle zien. Op zo'n tweedehands Koga schrijf je waarschijnlijk slechts 100-200 euro af.
Nou, het hele plan staat op losse schroeven. Mijn Visumaanvraag is zojuist geweigerd. Aangezien ik op het moment geen relatie heb, geen baan heb en mijn broer in New York woont vinden ze me een risico.....

Ik had gewoon een lulverhaal over een baan moeten ophangen natuurlijk.

Ik ga nadenken of ik het misschien nog eens probeer, heel iets anders ga doen of misschien een andere fietstocht. In ieder geval zwaar klote.
Ouch... wat een tegenvaller. Andere bestemming geen optie?
Balen. Ik moest bij de aanvraag ook allemaal bewijslast meenemen (oa brief werkgever) waar niet naar gekeken is trouwens.
Ik weet niet of dat kan, maar is een ESTA dan een optie of gelden daarvoor dezelfde criteria? Met een ESTA moet je het wel binnen 90 dagen doen.

-Jan
Is daarmee ook je kans op een visa-waiver via de ESTA procedure verkeken? Met die tot 90 dagen gelimiteerde verblijfsvergunning voor toerisme of business kun je de TransAm route rijden en houd je nog ongeveer 3 weken over. Ik reed de TransAm route in 63 dagen.
JanH schreef:
wo 30 jan, 2019 14:49
Balen. Ik moest bij de aanvraag ook allemaal bewijslast meenemen (oa brief werkgever) waar niet naar gekeken is trouwens.
Ik weet niet of dat kan, maar is een ESTA dan een optie of gelden daarvoor dezelfde criteria? Met een ESTA moet je het wel binnen 90 dagen doen.
Je ESTA zal voortaan geweigerd worden, hoogstwaarschijnlijk, zeggen ze zelf:
"If you were previously denied a visa, or previously refused entry to the United States, or previously removed from the U.S., your ESTA application will most likely be denied."
Beste fietsers,

Ik heb een tijdje niets van me laten horen maar er is goed nieuws. Ik had me na de visumweigering gelijk opnieuw aangemeld voor een visum. Deze keer had ik me zeer goed voorbereid, mijn verhaal geoefend en documenten bij me die bewijzen dat ik genoeg geld heb en van plan ben weer terug te komen. Conclusie is dat de amerikanen nu meer van me weten dan ikzelf maar ik heb mijn visum!

Achteraf gezien had ik inderdaad gewoon op mijn esta moeten gaan (of beter moeten voorbereiden), maar ik had de afwijzing gewoon totaal niet zien aankomen. Ik moet voortaan altijd weer een visum aanvragen en kan nooit meer op ESTA vanwege de afwijzing.

Dan de fiets. Ik heb intussen gekozen voor een nieuwe Santos. De meest basic travelmaster 2.8 die er is. Ik had hem al besteld een dag voordat ik afgewezen werd, was daarna teruggegaan om hem te cancellen, wat gelukkig kon. Stom genoeg (ik kon het niet laten) vond ik daarna een perfecte tweedehands Santos. Helaas wilde de winkel, toen ik mijn visum gekregen had, mij niet meer helpen als ik die kocht ipv de santos die ik had geannuleerd. Dus ben alsnog voor de nieuwe gegaan. Het is wat jammer dat het zo gelopen is maar met mijn geringe ervaring kan ik de hulp en het advies van de winkel goed gebruiken. En ik weet in ieder geval zeker dat ik wat fiets betreft goed zit.

Nogmaals dank allen voor de hulp! vlucht is geboekt voor 1 mei. Misschien dat ik mensen hier die dat aangeboden hadden nog wat vragen stel over bepakking in pm.
fijn dat het geregeld is!
ik heb je stukje over de weigering van de fietszaak qua jou helpen nu enkele keren gelezen, maar ik kan er echt niet bij: ze willen je alleen verder helpen als je bij hen de nieuwe fiets koopt. en: eerder was het cancellen van die aankoop geen probleem (wat, denk ik, gewoon je consumentenrecht is). ongelofeloos :roll:
maar vooral fijn dat je een fiets en een visum hebt!
hoogframe schreef:
di 05 mar, 2019 17:30
... cancellen van die aankoop geen probleem (wat, denk ik, gewoon je consumentenrecht is). ongelofeloos :roll:
In een winkel niet:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling

Dit is zelfs wat veel winkeliers wanhopig maakt: komen ze het in de winkel bestellen en gaan dan op internet bestellen, want dan hebben ze wel bedenktijd en kunnen ze het gratis terugsturen. Daarom gaan sommige winkeliers ook in de winkel bedenktijd geven, maar dat kan wel betekenen dat de order een tijdje op de plank blijft liggen.

Een ding is zeker: mlb heeft een fijne fiets besteld. Fijne reis!
mlb schreef:
di 05 mar, 2019 16:50
Dan de fiets. Ik heb intussen gekozen voor een nieuwe Santos. De meest basic travelmaster 2.8 die er is.
Het is echt heel knap om in al het Santos-marketinggeweld voet bij stuk te houden en de meest basic Travelmaster te bestellen. Prima fiets!
Mooi dat het geregeld is. Geniet van de voorpret en de reis.

-Jan
mlb schreef:
di 05 mar, 2019 16:50

Stom genoeg (ik kon het niet laten) vond ik daarna een perfecte tweedehands Santos. Helaas wilde de winkel, toen ik mijn visum gekregen had, mij niet meer helpen als ik die kocht ipv de santos die ik had geannuleerd. Dus ben alsnog voor de nieuwe gegaan.
Fraai dat je loyaal bent gebleven aan de fietsenmaker die vast een hoop tijd en moeite in je gestoken heeft.

Maar als 'ie je tweedehands fiets niet wilde onderhouden had je ook een ander voor onderhoud kunnen kiezen toch? Zeker een derailleur model is geen rocket science in onderhoud, juist door de gebruikte onderdelen die al jarenlang bekend zijn.