Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 321 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36042 berichten
https://www.eijsden-margraten.nl/data/d ... chting.pdf

Reuze bedankt voor deze tip, zal ik morgen doorgeven aan de neef in Californië! Hij heeft oude foto's en enkele boeken van kasteel Oost.
math schreef:
di 26 feb, 2019 00:05
Wellicht dat onze Maastrichtse correspondent hieraan nog iets kan toevoegen?
De restauratie heeft uiteindelijk natuurlijk alles te maken met het (zoveelste) hotel dat er komt, ik vermoed niet in het kasteel zelf.
Nu is het nog een prachtig stukje natuur, een van de weinige stukjes.
Straks is het dit, geciteerd uit het pdf-je:

"...extra verkeersbewegingen. Voor het viersterren-hotel (100 kamers), de brasserie (350 m2) en het restaurant (400 m2) ...
...Uit de berekening volgt dat er 305 motorvoertuigbewegingen per etmaal worden gegenereerd.
..
op werkdagen en zaterdag bevoorraad door 5 lichte tot middelzware vrachtwagens, wat neerkomt op 10 vrachtwagenritten per dag. ... inrichtingsplan is voorzien in realisering van 84 parkeerplaatsen"

Toevallig lees ik nu dit bericht van vandaag dat bewoners het ondertussen druk genoeg vinden:
https://www.1limburg.nl/steeds-meer-gem ... heuvelland
Dat je dan eigenlijk gewoon moet stoppen met het alsmaar bijbouwen van voorzieningen als hotels is een conclusie die de investeerders uiteraard niet tegenhoudt.
Leon, da's schrikken, zoveel verkeer in het dorp Maarland.... André Rieu woont in een bescheiden kasteeltje schuin aan de overkant van de Maas, bereikbaar over een smal en slecht weggetje. Ik ben daar een keer aan de deur geweest.
Misschien een idee om naar kasteel Oost te verhuizen? :wink:
De particuliere eigenaar van kasteel Oost had het voornemens om de kasteeltuin in oude luister te herstellen. Toen ik daar was, was het wel een rommeltje. Blijkbaar is het hem boven het hoofd gegroeid en nu staat het gebouw te koop.

Ons aller Bert Sitters had het in een artikel ook over de vele wielertochten in Zuid-Limburg (ook zelf aan den lijve ondervonden), maar ook de katholieke processies, waarbij straten in dorpen worden afgezet. Aan de andere kant worden veel historische monumenten gerestaureerd c.q. herbouwd.
Neem nou dit hier: https://molendatabase.nl/nederland/mole ... ummer=1336 Eerst had de ruïne een L-vorm, nu is het als U-vorm in oude luister hersteld. Of neem nou het klooster van Hoogcruts: deels zonder dak en restauratie is nu ophanden. Daar heb ik ook foto's gemaakt. https://www.google.nl/maps/@50.774031,5 ... 312!8i6656
Martin E. van Doornik schreef:
di 26 feb, 2019 10:13
André Rieu woont in een bescheiden kasteeltje schuin aan de overkant van de Maas, bereikbaar over een smal en slecht weggetje. Ik ben daar een keer aan de deur geweest. Misschien een idee om naar kasteel Oost te verhuizen? :wink:
Dat zou een boel verkeersbewegingen schelen en hij zou er geen grote parkeerplaats bij maken.
Ik heb zelf hier in het zuiden niet zo zeer last van de toeristen maar wel van de eindeloze rij bestelbusjes en vrachtauto's die al die voorzieningen verzorgen. De rijstijl van de chauffeurs van deze busjes zou vaak zo in wegmisbruikers kunnen komen. Grappig is dat de sfeer juist in de maanden juli en augustus het beste is; dan zijn er wel veel toeristen maar weinig busjes en ook minder dagjesmensen.
De eigenaar van Kasteel Oost is een Maastrichtse ondernemer in vastgoed, Michel Maes. Hij kent de argumenten om de plaatselijke politiek mee te krijgen (".. Bovendien biedt een zakenhotel van deze omvang veel werkgelegenheid, ook voor laagopgeleiden. ") en weet welke punten de ambtenarij moet afvinken ("Bijlage 10 Rapport visuele boomveiligheid").

Nieuwe opgave

Afbeelding
math schreef:
di 26 feb, 2019 13:59
De eigenaar van Kasteel Oost is een Maastrichtse ondernemer in vastgoed, Michel Maes. Hij kent de argumenten om de plaatselijke politiek mee te krijgen (".. Bovendien biedt een zakenhotel van deze omvang veel werkgelegenheid, ook voor laagopgeleiden. ") en weet welke punten de ambtenarij moet afvinken ("Bijlage 10 Rapport visuele boomveiligheid").

Nieuwe opgave

Afbeelding
Nisse, Zeeland?
https://drimble.nl/cultuur/nisse/333965.html
math schreef:
di 26 feb, 2019 13:59
(".. Bovendien biedt een zakenhotel van deze omvang veel werkgelegenheid, ook voor laagopgeleiden. ")
Proest.... werkgelegenheid in de horeca is nu eerder een probleem dan een oplossing.
Nisse is juist!
math schreef:
di 26 feb, 2019 16:08
Nisse is juist!
Eenvoudig „muziektenten Nederland" op Google Afbeeldingen en in 10 seconden gevonden!
Hier een nieuwe zoekopdracht, ditmaal uit de oude doos.

Afbeelding
Marktkirche zum Heiligen Geist in Clausthal-Zellerfeld. Größte Holzkirche Mitteleuropas.
http://ansichtskartengalerie.de/Deutsch ... hal-01.jpg
gerritdevries schreef:
di 26 feb, 2019 18:24
Marktkirche zum Heiligen Geist in Clausthal-Zellerfeld. Größte Holzkirche Mitteleuropas.
http://ansichtskartengalerie.de/Deutsch ... hal-01.jpg
Heel goed! Marktkirche te Clausthal-Zellerfeld in de Harz. De grootste houten kerk van Duitsland.
Datum foto 22 juli 1980. Ik was per fiets van Groningen naar Harz en Sauerland. Alleen per trein onderbroken van Hannover naar Goslar, omdat ik kotsmisselijk werd na een maaltijd in een Turks restaurant. Pasen 1973 ben ik ook al via Clausthal-Zellerfeld gefietst. De volgende foto is voor jou.
Welke plaatsnaam heb ik hier onleesbaar gemaakt?
1408-900.jpg
gerritdevries schreef:
wo 27 feb, 2019 09:49
Welke plaatsnaam heb ik hier onleesbaar gemaakt?
1408-900.jpg
Coucy-le-Chateau-Auffrique: https://www.google.com/maps/place/35+D1 ... d3.3285552

Carl
Misschien wel een record, 5 minuten? Hij was ook niet erg moeilijk, maar toch.
Aan jou de eer weer, Carl.
gerritdevries schreef:
wo 27 feb, 2019 09:58
Aan jou de eer weer, Carl.
Gerritdevries, je had het gele Franse wegnummer D1500 ook onherkenbaar kunnen maken, dit is makkelijk op te sporen.
gerritdevries schreef:
Voor zover ik weet staat het record op naam van BSM met 2 minuten :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
wo 27 feb, 2019 10:27
je had het gele Franse wegnummer D1500 ook onherkenbaar kunnen maken, dit is makkelijk op te sporen.
Of er D1600 van moeten maken, dan was het pas moeilijk geweest :). Nee,ik ben de rest van de dag niet in de gelegenheid om te kijken/reageren dus ik wilde dat het snel geraden werd.
gerritdevries schreef:
Het meest tijdrovende was nog het heen en weer schakelen tussen de tab met het forum en die met Google Maps om de plaatsnaam goed over te typen. :D Ik was nog bang dat in de tijd dat ik een spatie door een streepje verving, iemand anders me voor zou zijn. Maar ik sta eindelijk ook een keer op het podium! Ik ga eens op zoek naar een leuk plaatje...

Carl
Carl schreef:
wo 27 feb, 2019 15:46
Ik ga eens op zoek naar een leuk plaatje...
Hebbes! Toen ik langs dit wegkapelletje kwam, vroeg ik me af of de automobilisten of de fietsers een beschermheilige nodig hebben...
Afbeelding Waar fietste ik langs het 'gebed voor de automobilist'?

Carl
Carl schreef:
wo 27 feb, 2019 21:32
Carl schreef:
wo 27 feb, 2019 15:46
Ik ga eens op zoek naar een leuk plaatje...
Hebbes! Toen ik langs dit wegkapelletje kwam, vroeg ik me af of de automobilisten of de fietsers een beschermheilige nodig hebben...
Waar fietste ik langs het 'gebed voor de automobilist'?

Carl
Ik heb de foto uitvergroot. Achter het gaas kon ik deels lezen: Los ….. Bada…. a San Cristobal en op het gele bord staat Oración del automovilista.
Ik heb gezocht op „Monumento Oración del automovilista” maar geen enkel treffer gevonden.
In ieder geval in een Spaanstalig land. En laat dat nou na het Engels het meest gesproken taal ter wereld zijn....
En ik heb nog nooit ten zuiden van Midden-Frankrijk gefietst. Op Italië na.