WERELDNIEUWS! SCHWALBE AIRLESS SYSTEM: NOOIT MEER LEKRIJDEN!
Vandaag gezien ... de uitvinding van de eeuw???
Brand maar los in kletspraat.
Marketing tekst:
100 procent onderhoudsvrij fietsen: hiervoor brengt Schwalbe nu het revolutionaire Airless System op de markt. De binnenband van het systeem bestaat uit een extreem elastisch thermoplastisch Polyurethaan dat voor een lichte loop en comfort zorgt. Pluspunt voor de vakhandel: montage en verkoop vinden exclusief plaats via de gecertificeerde vakhandel!
Rondom zorgeloos – dit mag je bij deze band letterlijk nemen. Eenmaal gemonteerd kan er, bij normaal gebruik, tot wel 10.000 kilometer zorgeloos gefietst worden met het Airless System - zonder onderhoud, nooit meer lekrijden en nooit meer pompen. Met een gevoelsmatige luchtdruk van rond de 3,5 bar zijn de rijeigenschappen vergelijkbaar met die van een binnenband. “Betreffende het comfort, de levensduur en het onderhoudsvrije systeem, biedt ons Airless System voor het eerst een echt alternatief voor de binnenband”, zegt René Marks, Schwalbe product manager touring.
Wat men zich tot nu toe slechts kon wensen wordt dit seizoen realiteit, of het nu gaat om fietsverhuurders, forenzen of gewoon om fietsers die nooit meer lek willen rijden en pompen. Ook E-bikes, die op grond van hun hoge gewicht, hogere snelheden en hogere belasting in bochten, hogere eisen aan een band stellen, profiteren van de lange levensduur en het onderhoudsvrije Airless System.
Duizenden mini-luchtkussentjes – nieuwe dimensie in “veerkracht”
Massieve binnenband systemen bestaan al. Wat dit nieuwe Airless System zo buitengewoon maakt, zijn de technische eigenschappen van de foamdeeltjes, bestaande uit thermoplastisch polyurethaan (E-TPU), bekent onder de merknaam Infinergy® van BASF. Het is overigens hetzelfde materiaal dat in de zolen van Adidas BOOST hardloopschoenen gebruikt wordt. Zo heeft de Airless tube een uitstekende demping, biedt het veel comfort en geeft zelfs een energieboost dankzij de uitmuntende flexibiliteit van het materiaal.
„En precies die sensationele veerkracht maakt hét verschil in vergelijking met de tot dusver gebruikte foamsoorten voor solid tubes“, verklaart René Marks. De fysieke kracht waarmee het gecomprimeerde materiaal weer naar haar oorspronkelijke vorm terugveert, is bij dit E-TPU foam meer dan tweemaal zo hoog dan bij bestaande systemen. De oorzaak: het E-TPU foam bestaat uit duizenden hermetisch verzegelde luchtkogeltjes. Ze vormen samen een zeer elastisch luchtkussen, dat niet wordt beïnvloed door permanente belasting veroorzaakt door continu rollen en grote temperatuurschommelingen.
„De Airless tube met zijn duizenden mini luchtkussentjes en enorme regeneratie vermogen biedt geweldige voordelen ten opzichte van huidige materialen voor massieve binnenbanden en is een echt alternatief voor de binnenband“, verklaart René Marks. De technische voordelen veroorzaken slechts een licht prestatieverlies, zo is de rolweerstand en het gewicht iets hoger dan bij binnenbanden. Echter overal waar een 100% onderhoudsvrij systeem de prioriteit heeft, verslaat het Airless System de binnenband. Voor fietsers daarentegen, die veel waarde hechten aan goede prestaties en een fijn uitgebalanceerd spel tussen band, binnenband en ondergrond, blijft de binnenband de eerste keus. “Met name sportieve fietsers zijn met de klassieke butyl-binnenband of tubeless systemen het beste af.“
Exclusief bij de vakhandel: Montage van het Airless System
Het Schwalbe Airless System wordt met een speciale montage tool gemonteerd. De montageduur is met slechts vijf tot tien minuten niet veel langer per band dan bij een normale montage. De montage is uitsluitend bij de fietsvakhandel mogelijk en alleen door fietstechnici, die na een training van Schwalbe gecertificeerd zijn. “Een leek kan dit systeem niet monteren. De montagetool en het driedelige Airless System verkopen wij uitsluitend via de gecertificeerde vakhandel, omdat men alleen daar over de noodzakelijk technische expertise beschikt”, aldus René Marks.
Het systeem bestaat uit een Airless band in de afmeting 40-622, een Airless tube uit wit thermoplastisch polyurethaan en een blauwe Airless ring. Deze ring zorgt voor compatibiliteit van het systeem met de verschillende velgmaten. Het systeem is geschikt voor velgen met een velgbedbreedte van 19 tot 21 millimeter. In de verkoop heeft een Airless System – met één band, tube en ring – voor één wiel een consumenten adviesverkoopprijs van 84,90 Euro (excl. montage).
Vandaag gezien ... de uitvinding van de eeuw???
Brand maar los in kletspraat.
Marketing tekst:
100 procent onderhoudsvrij fietsen: hiervoor brengt Schwalbe nu het revolutionaire Airless System op de markt. De binnenband van het systeem bestaat uit een extreem elastisch thermoplastisch Polyurethaan dat voor een lichte loop en comfort zorgt. Pluspunt voor de vakhandel: montage en verkoop vinden exclusief plaats via de gecertificeerde vakhandel!
Rondom zorgeloos – dit mag je bij deze band letterlijk nemen. Eenmaal gemonteerd kan er, bij normaal gebruik, tot wel 10.000 kilometer zorgeloos gefietst worden met het Airless System - zonder onderhoud, nooit meer lekrijden en nooit meer pompen. Met een gevoelsmatige luchtdruk van rond de 3,5 bar zijn de rijeigenschappen vergelijkbaar met die van een binnenband. “Betreffende het comfort, de levensduur en het onderhoudsvrije systeem, biedt ons Airless System voor het eerst een echt alternatief voor de binnenband”, zegt René Marks, Schwalbe product manager touring.
Wat men zich tot nu toe slechts kon wensen wordt dit seizoen realiteit, of het nu gaat om fietsverhuurders, forenzen of gewoon om fietsers die nooit meer lek willen rijden en pompen. Ook E-bikes, die op grond van hun hoge gewicht, hogere snelheden en hogere belasting in bochten, hogere eisen aan een band stellen, profiteren van de lange levensduur en het onderhoudsvrije Airless System.
Duizenden mini-luchtkussentjes – nieuwe dimensie in “veerkracht”
Massieve binnenband systemen bestaan al. Wat dit nieuwe Airless System zo buitengewoon maakt, zijn de technische eigenschappen van de foamdeeltjes, bestaande uit thermoplastisch polyurethaan (E-TPU), bekent onder de merknaam Infinergy® van BASF. Het is overigens hetzelfde materiaal dat in de zolen van Adidas BOOST hardloopschoenen gebruikt wordt. Zo heeft de Airless tube een uitstekende demping, biedt het veel comfort en geeft zelfs een energieboost dankzij de uitmuntende flexibiliteit van het materiaal.
„En precies die sensationele veerkracht maakt hét verschil in vergelijking met de tot dusver gebruikte foamsoorten voor solid tubes“, verklaart René Marks. De fysieke kracht waarmee het gecomprimeerde materiaal weer naar haar oorspronkelijke vorm terugveert, is bij dit E-TPU foam meer dan tweemaal zo hoog dan bij bestaande systemen. De oorzaak: het E-TPU foam bestaat uit duizenden hermetisch verzegelde luchtkogeltjes. Ze vormen samen een zeer elastisch luchtkussen, dat niet wordt beïnvloed door permanente belasting veroorzaakt door continu rollen en grote temperatuurschommelingen.
„De Airless tube met zijn duizenden mini luchtkussentjes en enorme regeneratie vermogen biedt geweldige voordelen ten opzichte van huidige materialen voor massieve binnenbanden en is een echt alternatief voor de binnenband“, verklaart René Marks. De technische voordelen veroorzaken slechts een licht prestatieverlies, zo is de rolweerstand en het gewicht iets hoger dan bij binnenbanden. Echter overal waar een 100% onderhoudsvrij systeem de prioriteit heeft, verslaat het Airless System de binnenband. Voor fietsers daarentegen, die veel waarde hechten aan goede prestaties en een fijn uitgebalanceerd spel tussen band, binnenband en ondergrond, blijft de binnenband de eerste keus. “Met name sportieve fietsers zijn met de klassieke butyl-binnenband of tubeless systemen het beste af.“
Exclusief bij de vakhandel: Montage van het Airless System
Het Schwalbe Airless System wordt met een speciale montage tool gemonteerd. De montageduur is met slechts vijf tot tien minuten niet veel langer per band dan bij een normale montage. De montage is uitsluitend bij de fietsvakhandel mogelijk en alleen door fietstechnici, die na een training van Schwalbe gecertificeerd zijn. “Een leek kan dit systeem niet monteren. De montagetool en het driedelige Airless System verkopen wij uitsluitend via de gecertificeerde vakhandel, omdat men alleen daar over de noodzakelijk technische expertise beschikt”, aldus René Marks.
Het systeem bestaat uit een Airless band in de afmeting 40-622, een Airless tube uit wit thermoplastisch polyurethaan en een blauwe Airless ring. Deze ring zorgt voor compatibiliteit van het systeem met de verschillende velgmaten. Het systeem is geschikt voor velgen met een velgbedbreedte van 19 tot 21 millimeter. In de verkoop heeft een Airless System – met één band, tube en ring – voor één wiel een consumenten adviesverkoopprijs van 84,90 Euro (excl. montage).