https://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteitBertKremer schreef: ↑vr 08 feb, 2019 09:11Dus mijn ervaring van drie fietskampeervakanties van rond de 1500 km tellen niet mee omdat ik niet mee ga in een mening die niet de mijne is. Ik probeer zoveel mogelijk zelf krachtig mee te fietsen en gebruik daardoor weinig batterij, ook in de heuvels /bergen. Als ik dat kan waarom kunnen anderen dat dan ook niet? Ik heb een aangeboren hartafwijking waardoor een fietsvakantie op een gewone fiets niet meer kan. Je moet dus wel veel ondersteuning gebruiken als je een tweede batterij nodig denkt te hebben. Of je wilt te snel of te ver. Ik geloof , denk ik, meer in mijn eigen praktijk ervaring dan in theorrtische berekeningen.
Prima dat je ervaringen hebt en daardoor een mening, maar als je vervolgens hoe je tot die mening bent gekomen niet aan anderen kan uitleggen en geen antwoorden op hun vragen geeft, ja dan doet die ervaring er niet toe.
Net zoals de Paus die zegt dat zijn ervaring met god de waarheid is en we het daar maar mee moeten doen..
Gezien je een hartafwijking hebt snap ik niet dat je je fiets een kilo of 7 zwaarder maakt d.m.v. een motor en accu en die vervolgens nauwelijks lijkt te gebruiken (400 km op 1 accu).
Een aantal open geïnteresseerde vragen daarom :
-Dan maak je het toch alleen maar zwaarder voor jezelf om het tempo van je vrouw bij te houden?
-Is dan een lichtere fiets niet logischer?
-Gebruik je de motor alleen de helling op?
--Zo ja, hoe haal je dan 400 km?
-Hoeveel Wh is jouw accu dan wel niet?
- Heb je 1 grote accu van (>)1000 Wh(en >5 kilo zwaar)?