Dilemma, aankomende zomer ga ik 6 weken op pad met start en finish in Ljubljana. Nu ben ik in het bezit van een Journey trailer van Topeak met een drybag. Inmiddels uitgebreid getest en ben er zeer tevreden over, de kar volgt als een trouwe hond mijn fiets en zonder al te veel extra moeite. Ben ook op pad geweest met en zonder de trailer om uit te vinden of ik de trailer mee ga nemen of niet maar ik kom er niet helemaal uit. Zo heb ik al wel gemerkt dat reizen met de trein erg bewerkelijk is met een trailer, maar het grote voordeel is dat ik ten aller tijden goed bij mijn achterste fietstassen kan en dat mijn grotere bagage zoals tent, slaapzak e.d. waterdicht op de plaats van bestemming aankomt. Zonder trailer komen er dus dingen bovenop mijn bagagedrager die ik weer apart waterdicht in moet pakken en kan ik alleen in mijn fietstassen te komen door eerst weer alles eraf te halen. Tips en/of ervaringen op dit gebied?
Ik zou de trailer thuislaten! Je kunt het "probleem" op drie manieren oplossen:
1. minder bagage.
2. bagagedrager met lager gemonteerde dwarsstangen zodat je tassen lager komen te hangen en je er nog bij kunt.
3. bagage in de lengterichting op de drager.