Mocht je een "gedegen" afweging willen maken, er is een Ranglijst gehard stalen kettingen.
Zie ook bijv. het topic Lichtgewicht slot.
Zie ook bijv. het topic Lichtgewicht slot.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Let er daarbij op dat je het juiste merk koopt en geen namaak; zo zijn er veel sloten die zich "yellow chain" noemen, van verschillende merken en verschillende kwaliteiten.daulagari schreef: ↑ma 21 jan, 2019 22:33Mocht je een "gedegen" afweging willen maken, er is een Ranglijst gehard stalen kettingen.
Mijn beugelslot, een van de lichtere Abussen (circa 1 kg), hangt m.b.v. een bijgeleverde adapter aan de balhoofdbuis, waar het makkelijk te bereiken is wanneer ik voor een boodschap of bij een terras snel mijn fiets op slot wil doen. (De adapter heb ik scheef op de balhoofdbuis gemonteerd, zodat het slot ongeveer 1 cm van het frame hangt en daar nooit tegenaan beukt.) Door dit slot aan de voorkant van de fiets te laten hangen, waar ook al een stuurtas en een matje hangen, krijgt het voorwiel ook nog wat te tillen.
Pff.., het zou verplicht moeten zijn om gewichten van vakantiefietsen te vermelden inclusief de benodigde sloten, afhankelijk van de prijs en de lelijkheid van de kleur.
Ik denk dat de fiets van Martin E. van Doornik wel zo'n beetje de lichtste en meest diefstalbestendige van dit forum is (zie hier en scroll naar foto)Leon schreef: ↑wo 23 jan, 2019 10:30het zou verplicht moeten zijn om gewichten van vakantiefietsen te vermelden inclusief de benodigde sloten, afhankelijk van de prijs en de lelijkheid van de kleur.Dan zou ik waarschijnlijk alsnog een van de allerlichtste fietsen hebben, op de voet gevolgd door de twee Vittorio's die nu op MP worden aangeboden.
Ook een goeie. Ik was al niet zo zwaar als veel van mijn generatiegenoten, maar sinds ik 3 maanden geleden gestopt ben met het consumeren van drop en andere tussendoortjes, ben ik 3 kg afgevallen. Dat is meer dan die twee sloten op mijn fiets wegen. En dan laat ik nog niet eens het biertje bij het avondeten staan
In mijn geval is dat absoluut geen optie
Er sprong 's nachts een eekhoorn op de fiets en de hele camping zat recht overeind.kathy78 schreef: ↑wo 30 jan, 2019 00:50Zoals eerder vermeld de Abus bordo met alarm. Voordeel als je alleen in een klein supermarkje gaat is datnje het alarm hoort als er iemand aan je fiets rommelt. Hij waarschuwt eerst met een paar korte biebs en dan 100db. Dat hoor je binnen of als je slaapt op de camping wel
Precies, dat wil je niet. De truc met een zwart touwtje werkt wel en laat alleen de bewoner van de tent van de eigenaar van de fiets schrikken.bert sitters schreef: ↑wo 30 jan, 2019 07:59Er sprong 's nachts een eekhoorn op de fiets en de hele camping zat recht overeind.kathy78 schreef: ↑wo 30 jan, 2019 00:50Zoals eerder vermeld de Abus bordo met alarm. Voordeel als je alleen in een klein supermarkje gaat is datnje het alarm hoort als er iemand aan je fiets rommelt. Hij waarschuwt eerst met een paar korte biebs en dan 100db. Dat hoor je binnen of als je slaapt op de camping wel