Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb het even opgezocht:
Oeps... ik heb net mijn nieuwe dry-bags opgehaald voor m’n nieuwe fatbike. Blijkt dat de nieuwe 35 liter beduidend groter is dan wat ik tot op heden gebruikt heb. Betekent dat mijn berekening ook met 13 liter omlaag moet, want de volgende maat bij Ortlieb is 22 liter.Han Doek schreef: ↑ma 21 jan, 2019 05:54Ik heb het even opgezocht:
* handlebar bag van Ortlieb is ca. 19 liter, de bijbehorende accessory pack is 3,5 liter;
* de Ortlieb drybag achter is ca. 35 liter;
* in de Lomo framebag (in maat XS frame) past (krap) een 3 liter waterzak, een binnenband en een plaksetje. Ca. 4 liter?
* ik heb ook nog 2 feedbags die aan het stuur hangen (zit alleen tussendoortjes in en een kooksetje) en een gas tank op de bovenbuis, allen Alpkit.
Totaal kom ik op een mogelijke capaciteit van 62 - 63 liter, welke ik vrijwel niet helemaal gebruik. Alleen ‘s winters komt dat weleens voor, maar dan kampeer ik waarschijnlijk met een tentje en een winterslaapzak (tot -15°C á -20°C geschikt).
Ik snap dat op zo een verende mountainbike wat lastiger een achterrekje of voorrekje gaat waar 2 frontrollers aan kunnen hangen en dat bikepacking dan beter is. Maar hoeveel gewichtsverschil is het feitelijk (simpelste drager + tassen)? Dan is het toch interssant hoe zich dat tot het totaal gewicht van de bagage verhoud. Ik zie wel dat het veel gepriegel met riempjes oplevert en dat je niet langs een bramenstruik kan fietsen. Dat ding van Radical Design komt ook tegen de rem. Lijkt mij allemaal helemaal niet handig.