Martje5 schreef: ↑zo 06 jan, 2019 12:31
Ik haak ook even in op dit topic. Ik kom van het hiken en begin nu net met bikepacking. Om m'n materiaal uit te testen wil ik graag een paar kleine routes doen, het liefst van station naar station en het liefst in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe. Heeft iemand suggesties?
Ik ga denk ik ook een paar LAW's fietsen: Pieterpad, Drenthepad en het Friese woudenpad.
O ja, ik begin nog maar net met fietsen, dus dagafstanden van 45/50 km zijn meer dan genoeg.
En ik zal Willem berichten voor de TNNZ, die klinkt gaaf!
In het noorden is het wel een beetje zoeken naar leuke (deels) onverharde routes.
Wat ik zelf regelmatig fiets:
1) Vanuit de stad Groningen, via station Haren, naar de Doctor E.H. Ebelsweg en Noordlandsdrift richting Glimmen (stukje Appelbergen, wel oppassen: fietsers niet toegestaan), Zuidlaren, Schipborg, Gasteren. Vanuit Gasteren kun je:
- weer richting Groningen via bijv. Oudemolen, Zeegse, Tynaarlo, Eelde-Paterswolde, Onlanden, Groningen;
- via het Balloerveld naar Assen (korte route) of via Gieten (mooie mbt route!), Gasselte en Odoorn richting
Emmen. Sleen eo dan ook even meepikken, erg mooi fietsen daar.
Deze route is grotendeels onverhard (ca. 60-70%) en voor een deel gebaseerd op de TNNZ route.
2) Trein naar Hoogeveen. Vervolgens fiets je richting Dwingeloo, waar je veel mooie onverharde paden hebt en een MTB route. Het Dwingelderveld is ook een aanrader, wel grotendeels verhard. Vanuit omgeving Dwingeloo fiets je door naar Diever en uiteindelijk Appelscha (wel grotendeels verhard). In Appelscha heb je een mooie MTB route, probeer (deels) mee te pikken. Via Appelscha kun je door naar Fochteloo, Norg, Roden/Roderwolde, Onlanden en Groningen.
3. Bakkenveen en Beetsterzwaag kun je mooi fietsen. Diverse MTB routes.
Voor de rest gewoon lekker fietsen en zelf wat routes gaan ontdekken.