Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Champion Mondial semi race 60 cm - Forum Wereldfietser

Gazelle Champion Mondial semi race 60 cm

Onlangs van Marktplaats gekocht, maar te klein en te ingewikkeld om hem om te bouwen:
Gazelle Champion Mondial semi race (60 cm hart trapas - bovenkant staande buis). De fiets is in originele staat zoals in de Gazelle folder is afgebeeld en volgens mij nauwelijks gebruikt. Het frame verkeert in goede staat met enkele beschadigingen van de lak maar zonder roest. Het frame heeft dezelfde buizen en geometrie als de echte racefietsen uit die tijd (de fiets is van 1981), maar enkele toevoegingen (aangelaste haak voor dynamo, oogjes voor spatborden, e.d.). Verder: Gazelle crackstel 52-42, Suntour VX derailleur, 5-pion, zonder bagagedrager.

Ik heb de fiets voor 150 Euro gekocht en daar mag hij ook voor weg.

Dit zei Gazelle er zelf over (folder 1981):
"Rechtstreeks van de racefietsen afgeleid is de Semi Race serie von Gazelle. De Champion Mondial Semi Race voor heren en dames. Gebouwd mit grote precisie in de speciale race-afdeling. Voor toerfietsers, die wel race-materiaal wensen maar toch iets meer comfort eisen in de vorm von spatborden, verlichting en een normaal stuur. De Champion Mondial Semi Race is met de hand gemaakt van Reynolds 531 buis en voorzien van zwarte kunststof spatborden."

Bijlagen

swdick schreef:
ma 07 jan, 2019 16:55
De fiets is in originele staat zoals in de Gazelle folder is afgebeeld
Ik zie toch wel een aantal verschillen.
Maar oké, het gaat hier om het frame.
Ik vindt op mp detailfoto's: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... 60-cm.html
Ja, dat kan maar die zijn minimaal, ander zadel, andere dynamo en koplamp, maar verder identiek.
Als ik naar de detailfoto's op Marktplaats kijk, lijkt het net of zowel de bovenbuis als de liggende buis bij de stuurbuis geknikt zijn. Ik hoop dat dit een vertekend beeld is.
Bert van Sprang schreef:
di 08 jan, 2019 12:15
Als ik naar de detailfoto's op Marktplaats kijk, lijkt het net of zowel de bovenbuis als de liggende buis bij de stuurbuis geknikt zijn. Ik hoop dat dit een vertekend beeld is.
Ik zie het ook. Gestuikt. Waarschijnlijk ooit een ongelukje mee geweest. :(
Ik ben nog eens goed gaan kijken en inderdaad lijkt de bovenbuis iets gebogen aan de stuurkant. Ik heb kontakt opgenomen met de verkoper hierover en hij had dat ook niet gemerkt. Hij geeft me de helft van de aankoop terug. Ik verkoop nog wat lossen onderdelen en heb daarmee leergeld betaald.
Het frame gaat naar de schroot, hoewel hij fijn rijdt. Met losse handen rijden gaat echter nauwelijks Jammer.
en netjes/fair dat de verkoper 'de schade me je deelt'!
het kan misschien helpen als je de onderdelen én poetst én duidelijk fotografeert om ze goed en tegen redelijke opbrengst te verkopen. er is best 'markt' voor old skool parts.
groet! hoogframe
In overleg met topicstarter gesloten aangezien de fiets niet meer te koop is.