Inge,
Kom op de Wereldfietsersbeurs naar de lezing van Henk en mij met de titel ´wat neem ik mee en wat laat ik thuis´ en ik laat je zien dat je zelfs met 10 kg bagage (incl. tassen en zonder water) comfortabel kunt reizen.
Bert
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het kan wel. Je moet investeren in super lichtgewicht spul. Tent bij mij 2 persoons! (Comfort voor mij alleen): MRS huba huba 2. Matje exped ultra lw, licht zeer comfortabel. Ik had een excell bestand en net zo lang gestreept tot ik aan 12 kg zat. Het zit in kleine dingen, die opgeteld het verschil maken. Zoals geen hoezen voor tent, slaapzak, matje enz. Je fietstas is al een hoes. Tent prop je ongevouwen zo in je fietstas. Spaart ook veel tijd s'morgens. Enige mes: aardappelmesje, 10 gram. Kleren in laagjes. Comfort: E-reader met heel veel boeken en reisgidsen.
En dan gaat het verder al gauw over licht, lichter, lichtst. Mag ik erop wijzen dat de vraagsteller niet vroeg: "Hoe kan ik zo licht mogelijk reizen?" maar eerder "is mijn bagage te zwaar voor mijn specifieke reis?" Voor lichtgewicht reizen is er elders op dit forum al prima uitleg, tips etc. te vinden! Zie de zoekfunctie rechts bovenin.
Goed uitgevoerd fietst een e-bike ook prettiger, volgens sommigen of velen. Iets later in het seizoen is misschien ook prettiger. Dagelijks uit eten is misschien (ik betwijfel het sterk) ook prettiger. Prettiger is een subjectief begrip. Dat maakt het nog niet tot een geweldig idee om te steeds te pleiten voor e-bikes, fietsen hoogzomer, uit eten of minder spullen meenemen, vind ik, want elk voordeel heeft zijn nadeel.Bert van Sprang schreef: ↑vr 04 jan, 2019 17:09Maar de vraag "is mijn bagage te zwaar voor mijn specifieke reis?" is een niet te beantwoorden vraag, daar je ook met 50 kilo bagage naar Santiago de Compostela kunt fietsen. Echter met minder bagage fietst het prettiger en het is mijnsinziens gerechtvaardigd ook in dit topic daarvoor te pleiten.
Ik anders wel hoor. Ik weeg mijn spullen los op een keukenweegschaal en verdeel daarna de spullen in mijn twee achtertassen, waarna die op de weegschaal gaan.
Dan mis je wel één van de mooiste stukken van de route, naar mijn mening. Die Vehnbaan is zo saaaai.
Nochtans zijn de Ardennen een prima test voor zowel materiaal als je eigen kunnen... Voordeel is dat het nog relatief dicht bij huis is en je op materieel vlak nog het een en ander kan bijstellen.