Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 270 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35410 berichten
groverr schreef:
vr 28 dec, 2018 18:44
Ik was afgelopen herfst onder de indruk van de hoeveelheid zonnepanelen in Noord Duitsland, met name op de varkensschuren. Sommige boeren hadden ook hun huizen er mee vol gehangen. Ik zie dus nog niet goed wat er bijzonder is aan dit huis.

Tja, wat leven we toch in een rare wereld. Zonnepanelen op varkensschuren. Schuren waar dieren in vreselijke omstandigheden hun leven moeten slijten om uiteindelijk op ons bord te belanden. Dit in combinatie met heel veel vrij komend CO2, methaan en lachgas. Ik word dan ook altijd een beetje triest als ik met mijn fietsje zo'n met zonnepanelen bedekte geblindeerde schuur passeer.

Gr. Roger.
CarlW schreef:
vr 28 dec, 2018 20:38
Inderdaad, over gevlogen maar niet herkend.
Etwas neues!

Weer ooievaars, maar deze keer moeilijke ooievaars.
Eerst het land maar.
Gezien de gele kleur van het waarschuwingskruis voor een spoorwegovergang en het plaatje op het verbodsbord daaronder, gok ik op Griekenland.

-Jan
Jevišovka, Tsjechië:
https://goo.gl/maps/VKeShpGhHHL2
Jeez, tovenaar, hoe heb je dat geflikt?
CarlW schreef:
vr 28 dec, 2018 22:02
Jeez, tovenaar, hoe heb je dat geflikt?
Slim zoeken naar ooievaars in de juiste taal. Hier de volgende:
DSC07834.JPG
Phiew, laat ik maar het openingsgokje wagen, een Apennijnentop in zuid-Italië.
CarlW schreef:
za 29 dec, 2018 08:41
Phiew, laat ik maar het openingsgokje wagen, een Apennijnentop in zuid-Italië.
Nee, niet in Italië
Ik gok Noord-Spanje.
Ook niet in Spanje
Tja, ik zie (of vermoed) kristallijn gesteente, een hoger gebergte, en een zuidelijk(er) klimaatzone ?

Dat kan dus Auvergne zijn, Pyreneeën, Alpen of verder weg.
Let wel, in Pyreneeën en Alpen kan je de kalk-gebieden dus al wegstrepen (als ik het goed heb).

BSM
Klopt BSM
De tovenaar schreef:
za 29 dec, 2018 10:16
Klopt BSM

Het helpt me echter geen moer verder. Dwaze klauteraars heb je overal, het panorama laat veel zien maar is tegelijk tamelijk nietszeggend en het enige wat opvallend is is de table d'orientation/explication.

Ik denk Auvergne (in de kristallijne delen van Pyreneeën en Alpen zijn de toppen meest hoger).

BSM
Het is inderdaad in Frankrijk maar hoger dan de Auvergne. De Tourcaravaan heeft deze col ook wel eens gepasseerd.
De tovenaar schreef:
za 29 dec, 2018 10:36
Het is inderdaad in Frankrijk maar hoger dan de Auvergne. De Tourcaravaan heeft deze col ook wel eens gepasseerd.
Dan "moet" het welhaast in de (zuidelijker) Alpen zijn.

BSM
Ja het is in de Franse Alpen
De tovenaar schreef:
za 29 dec, 2018 11:05
Ja het is in de Franse Alpen
Tja, op de Cime de la Bonnette staat in ieder geval wel zo'n rechthoekige "table d'orientation".

Schermafbeelding 2018-12-29 om 11.25.44.png

Het landschap heeft ook wel iets gelijksoortigs ... eigenlijk best veel

Schermafbeelding 2018-12-29 om 11.30.34.png
Schermafbeelding 2018-12-29 om 11.30.34.png (292.72 KiB) 2196 keer bekeken

alleen de vegetatie ... maar dat is misschien het seizoen.

BSM
Het is niet de Bonette, je moet meer naar het noorden.
De tovenaar schreef:
za 29 dec, 2018 11:43
Het is niet de Bonette, je moet meer naar het noorden.
Hmm ... een blind gokje: de Faux Col de Restefond (of eventueel ergens bij de echte) ?

BSM
Nee het is niet in die regio
De tovenaar schreef:
za 29 dec, 2018 11:57
Nee het is niet in die regio
Tja, dan ben ik eventjes uitgegokt.

En redelijk vriendelijke blik in ± zuidelijke richting (dus geen erg scherpe pieken en dalen), aardig hoog, maar niet heel hoog want nog wel een semi continue grazige (en drogere) vegetatie ....

BSM