Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 259 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35410 berichten
Leon schreef:
ma 17 dec, 2018 13:35
Dan geef ik het door aan derdekeer. Die heeft ook een duit in het zakje gedaan.
Ik meen dat nog maar onlangs betoogd werd dat de raadsel-foto-eigenaar bepaald wie het "juist(st)e" antwoord gaf, en dus wie de beurt heeft.

Maar goed, "derdekeer" mag van mij zijn enigma-foto plaatsen.

Nog even en we wijden meer woorden aan wie er aan de beurt is als aan de enigma's zelf.

BSM
Zwaar overschat, die recursieve functie. Daarom besteed ik er in het dagelijks leven weinig aandacht aan.
Tja, zo ga je natuurlijk nooit raden waar de foto genomen is :(
Maar goed, "derdekeer" mag van mij zijn enigma-foto plaatsen.
Als iemand me zegt hoe je een foto plaatst, dan doe ik dat. Ik heb er eentje gevonden. Belachelijk gemakkelijk, dat wel. Ik heb geen eigen website etc. Is dat nodig?
derdekeer schreef:
zo 16 dec, 2018 21:45
Wacht, dan heb ik nog iets! Ziehier een foto van een weggetje met als tip: fysica! Dat moet lukken, dat moet lukken.
Derdekeer: ik vond je raadjeplaatje zonder plaatje al best interessant :wink:
Laat ik even een poging wagen: bedoel je een weggetje ergens op de Einstein inTirol? https://de.wikipedia.org/wiki/Einstein_(Berg)
:lol:
Tegenwoordig kun je toch gewoon een bijlage bijvoegen? Zit als tabbladje aast opties onderaan je tekstinvoerveld.
bedoel je een weggetje ergens op de Einstein in Tirol?
Nicolevelo, fantastisch. Helemaal correct. Zelfs geen bijkomende tips nodig.
Nu mag jij een raadplaatje zonder plaatje zetten.
derdekeer schreef:
ma 17 dec, 2018 16:16
bedoel je een weggetje ergens op de Einstein in Tirol?
Nicolevelo, fantastisch. Helemaal correct. Zelfs geen bijkomende tips nodig.
Nu mag jij een raadplaatje zonder plaatje zetten.
Hmmmm, in een nieuw draadje dan?

PS wat een Soap hier op het forum :lol: .
OK, hier is de foto dus.

Bijlagen

derdekeer schreef:
ma 17 dec, 2018 16:27
OK, hier is de foto dus.
Chateaux de Sarzay in Indre

BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 17 dec, 2018 16:49
derdekeer schreef:
ma 17 dec, 2018 16:27
OK, hier is de foto dus.
Chateaux de Sarzay in Indre
Als dat goed is mag jij nu van mij een nieuwe foto plaatsen :wink:
vanzelfsprekend correct
derdekeer schreef:
ma 17 dec, 2018 17:36
vanzelfsprekend correct
Hartelijk dank.
Vanzelfsprekend was het niet direct.
Gewoon botweg het plaatje bekijken gaf weinig aanknopingspunten.
We vermoedde ik Midden-Frankrijk ... maar het bleek iets westelijker als mijn eerste inval.
Ik had beter kunnen weten, ik heb een zomer bodem gekarteerd in het departement Cher, en Indre is dan naast de deur. In de weekends heb ik heel wat kilometers weggetrapt, na afloop fietste ik terug naar huis (en sindsdien zijn we er nog een paar maal langsgefietst, na een zomer met een wijnboer als buurman wil je wel eens terug, voor de wijn ga je beter per auto langs).

Anyway: chateau quatre tours ronds gaf heel snel een visuele match, chateau quatre tours was niet genoeg, althans niet voor mijn geduld. Het is een beetje oneerlijk, het is eigenlijk Mr Google die hier regelmatig de beste hints geeft.

O ja, hier: Wikipedia-France kan je meer over dit leuke en wat vervreemdende kasteel vinden.

Ik zoek weer een nieuw enigma-plaatje (ik blijf me verrassen: soms denk ik "onmogelijk" en dan is de oplossing er zo, soms geef ik hints tot iedereen er bij neervalt en dan moppert iedereen over zowel de hints als de moeilijkheidsgraad).

Groeten BSM
Goed dan, zie hier weer een tweeling-plaatje.
Ik hoop dat het inzoom-plaatje voldoende als eerste hint is.

P1090437.jpg
P1090440.jpg
Ik hoor graag de naam van de plek (het hoofd-onderwerp - er circuleren verschillende benamingen/spellingen, ik ben ruimhartig), een globale suggestie waar ik me als fotograaf bevond, en een suggestie wanneer het was.

NB Ik ben er een keertje omhoog gefietst, van de andere kant, en zelfs zonder serieuze bagage was het heel zwaar (ongeveer iedere haarspeldbocht stopte ik om weer te drinken - beter water in de man als water in de kan - stiekem stopte ik natuurlijk ook om weer wat op adem te komen).   En een beetje dom: ik was de zonnebrand vergeten.

Succes :!:

BSM

PS Nu jullie ernaar vragen: Ik ben geen aanhanger van de ANS maar volg de ONS. Het onderscheid tussen als en dan is puur kunstmatig, en "tegennatuurlijk", ooit ingevoerd om de taal mooier (en moeilijker, elitairder) te maken. Ik probeer wel die, dat en wat ordelijk te gebruiken, dat is mij weer een doorn in het oog. En tenslotte ben ik van het "anti-tusse-n-comité" dus daar kan je soms ook over struikelen.
BSM: chapeau!

(Niet sarcastisch bedoeld, want het is een goed raadplaatje.)

Luz-Saint-Sauveur
65120, Frankrijk
https://maps.app.goo.gl/TXkbp

??
willem.m schreef:
ma 17 dec, 2018 19:03
Luz-Saint-Sauveur
65120, Frankrijk
Plaatje goed, maar antwoord fout (en ook wat mager, zie de oorspronkelijke vraag) :roll:

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

BSM
Sorry dat ik je toelichting niet goed had gelezen, ik was afgeleid door je PS.

Ik ga de vaatwasser inruimen.
willem.m schreef:
ma 17 dec, 2018 19:46
Sorry dat ik je toelichting niet goed had gelezen, ik was afgeleid door je PS.

Ik ga de vaatwasser inruimen.
Geeft niet want het was sowieso een aardig eind fietsen verwijderd van de goede oplossing.

BSM
Laten we het hier gezellig houden a.u.b. Ik heb net een aantal berichten verwijderd die niks met het dit topic te maken hebben!
Lijkt me eerder Massif Central dan Pyreneeën maar ik kan het niet plaatsen. De Tour in ieder geval.
CarlW schreef:
ma 17 dec, 2018 21:52
Lijkt me eerder Massif Central dan Pyreneeën maar ik kan het niet plaatsen. De Tour in ieder geval.
CarlW,

De tweede helft is goed, maar het waar en wanneer blijft de echte vraag.

P1090431.jpg
P1090432.jpg
P1090436.jpg

BSM

PS Misschien weet ik niks van helikopters, maar mijn inschatting is dat de Gendamerie helikopterpiloten meesters in hun metier zijn. Afgelopen zomer van nabij gezien hoe ze iemand kwamen ophalen van een steile helling met een rotswand en bomen en nauwelijks manoeuvreerruimte.
Bridgestone SM schreef:
ma 17 dec, 2018 19:12
willem.m schreef:
ma 17 dec, 2018 19:03
Luz-Saint-Sauveur
65120, Frankrijk
Plaatje goed, maar antwoord fout

BSM
Ik zal wel weer cryptodom zijn, maar ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Dit is toch raad "plaatje". Of is de tekst "Luz-Saint-Sauveur" fout?

Doe ik een poging:
-antwoord 1: Luz-Ardiden
-antwoord 2: Frankrijk ("een globale suggestie waar ik me als fotograaf bevond") :)
-antwoord 3: tijdens de TdF ("suggestie wanneer het was"). Maar dat antwoord was al gegeven en goed bevonden. Ik heb er alleen een tijdselement aan toegevoegd.

-Jan