door
Rokon » wo 12 dec, 2018 16:53
Even los hiervan maar aangedreven voor- of achterwiel is toch iets moeilijker om de binnenband te wisselen. Die halve worstbanden vind ik persoonlijk maar niets.
Maar dit terzijde. De Bosch middenmotor kan je alleszins op 'OFF' zetten. Onze R&M weegt al gauw meer dan 20kg en het is doenbaar om zonder ondersteuning te fietsen. Platte baan en wat wind in de rug moet zeker lukken, ook voor wat langere afstanden, maar 70 lijkt me toch ver. Uiteraard heb je altijd een batterij bij en is het uw keuze of je ondersteund wil rijden of niet...
Ondanks het feit dat onze fietsen zo'n 20cm langer zijn dan de doorsnee fiets passen ze (zonder voorwiel) perfect in onze Tourneo...
Zoals je wsl al gemerkt hebt zijn de kampen nogal verdeeld wat betreft e-bikes. Ik heb er ook lang over getwijfeld maar nu we de keuze gemaakt hebben, heb ik er nog geen sekonde spijt van gehad. Ik moet met fietsen mijn boterham niet verdienen, of mijn conditie aanscherpen, mijn 'Bucket-list' wat fietsen betreft dan toch is ook al aardig afgevinkt en voor de rest hou ik er van om samen met mijn echtgenote wat fietstochten te maken. De E maakt het alleen wat eenvoudiger als je uit een lange winter komt, en wil je zonder ondersteuning fietsen is dat nog altijd mogelijk...