Tja, Ralf was eind augustus wanhopig aan het zoeken, en was begin september nog voor het laatst hier actief.
Misschien een eendagsvlieg, misschien heeft ie z'n keuze toch snel gemaakt.
Anyway, voor € 1.500 kan je ook een ander traject doorlopen.
Koop een degelijk frame (eventueel incl. alles wat het tot een fiets maakt) en koop de rest eromheen.
Eigenlijk is dat de route die ik met onze Bridgestones heb doorlopen, dwz. de originele fiets was al "redelijk" bruikbaar, en daarna ben ik gaan kijken wat ik anders wilde.
Vele jaren terug had de ANWB in het blad Op Pad een vergelijkbaar betoog: en een paar voorbeelden hoe je met slim sleutelen voor weinig een vakantiefiets naar keuze had.
Voor onze Bridgestones was het boodschappenlijstje ongeveer alsvolgt:
Bridgestone (incl racestuur, stadsremhandels, spatborden ...)
Een set Tandemwielen
(de duurste nieuw-aankoop)
Een set goede banden
(toentertijd was dat meen ik Continental, of zelfs Vredestein)
Een SunTour X-pro voor- en achterderailleur
(toentertijd niet al te duur)
Een oude SunTour stuurpen commandeur
(van een sloopfiets)
Naar eigen inzicht gemodificeerde Shimano 7 speed
(en later 8 speed) achter-kransjes
Een Campagnolo triple crankstel
Later toch ook maar een kleiner kleinste voorblad
Een Shitmano trapas
Een aangepaste Humpert zadelpen
Een Avocet-zadel
Een derde rem
(van een sloopfiets) en een MBT remhandel
(nieuw, een setje dus voor twee fietsen)
Een Cordo en een Bor-Yue achter-bagagedrager
(eentje voor)
Een goedkoop lowrider setje
En dan verder nog wat klein spul en natuurlijk wat ijzerwaren
(incl wat eenvoudige ijzerwaar om een Dinex-rem-afnemer te maken)
Ik denk dat je als je je verlanglijstje goedkoop inkoopt en eventueel hier op daar zuiniger kiest ... dat het een koopje wordt waar zelfs een "nieuwere" tweedehands fiets niet tegenop kan.
De grootste winst is echter dat je precies weet wat er waar aan en op je fiets zit, en je dus ook als geen ander weet hoe je de fiets kan repareren en moet onderhouden.
BSM