Misschien is een Knipex sleuteltang wat voor je? (je zit dan echter wel meteen aan 175gr )
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Misschien is een Knipex sleuteltang wat voor je? (je zit dan echter wel meteen aan 175gr )
Ik liep vandaag nog tegen deze aan in mijn plaatselijke ijzerwarenwinkel. Volgens zeggen van profi kwaliteit. Prijs is dan ook niet heel laag. Het maakte wel een hele solide indruk
Als je zoveel verschillende bits nodig hebt vind ik jouw fiets knap onlogisch ontworpen.
Missing link krijg je ook los met een stukje iets degelijker ijzerdraad met aan de twee uiteinden een haakje, en wel zo dat je een stukje ketting er mee kan "verkorten". Doe je dat dan ter hoogte van de missing-link dan volstaat het om met een Gerber of andere tang de missing-link-schakel overhoeks on de bekken op te klemmen ... het je dan de tang op de juiste wijze overhoeks dan springt de missing-link open.Niall schreef: ↑za 25 aug, 2018 23:55Ik kwam dit nog tegen, aardige combi van bandenlichters en "missing link" tangetje (verder geen persoonlijke ervaring mee)
Deze tip komt vaker voorbij, zoals hier:
Ik tel er vierentwintig .Bridgestone SM schreef: ↑zo 18 nov, 2018 00:28Zo enorm veel zijn het ook weer niet.
Sorry, toch is dit wel een andere discussie. Ik ga geen waardeoordeel geven over veel of weinig gewicht aan gereedschap meenemen, dat mag iedereen zelf weten.Bridgestone SM schreef: ↑zo 18 nov, 2018 10:10Al met al, als je genoeg gereedschap mee wilt nemen (dat is een keuze) om ongeveer ieder mankement onderweg te kunnen verhelpen dan ben je er niet met 2 ons gereedschap.
Zoals zo vaak is er dus de afweging van het nut tegen het gewicht (no pun intended), en dus ook de afweging hoeveel ongemak je accepteert wanneer er dan toch iets stuk gaat. Het lijkt dus een beetje de discussie over de verschillende brandertjes.
Marco, ook al lijkt het anders: we zijn het eens: Met alleen mijn "sleutel-portemonneetje" kom ik ver, ik kan desnoods meer dan de helft thuis laten ... ik ben het alleen niet met je eens dat je daarmee je fiets volledig uit elkaar kan halen. Voor een trapas, of wiellagers heb ik toch echt meer nodig als een paar torx-bitjes. Grappig genoeg kan ik het balhoofd weer gewoon met de hand loskrijgen, en stellen, zou dat nodig zijn ... hoe vaak is dat nu nodig?Marco Meijerink schreef: ↑zo 18 nov, 2018 10:47Sorry, toch is dit wel een andere discussie. Ik ga geen waardeoordeel geven over veel of weinig gewicht aan gereedschap meenemen, dat mag iedereen zelf weten.Bridgestone SM schreef: ↑zo 18 nov, 2018 10:10Al met al, als je genoeg gereedschap mee wilt nemen (dat is een keuze) om ongeveer ieder mankement onderweg te kunnen verhelpen dan ben je er niet met 2 ons gereedschap.
Zoals zo vaak is er dus de afweging van het nut tegen het gewicht (no pun intended), en dus ook de afweging hoeveel ongemak je accepteert wanneer er dan toch iets stuk gaat. Het lijkt dus een beetje de discussie over de verschillende brandertjes.
Maar wat wel makkelijk is als je fiets uit zo min mogelijk boutjes, moertjes, schroefjes, etc is opgebouwd. In de vroegere jaren hadden we best veel sleutels nodig om onderweg de fiets te kunnen repareren. Nu kan ik met een minimale set mijn volledig fiets uit elkaar halen....en weer in elkaar zetten. Vele fietsenbouwers zijn hiermee aan de slag gegaan wat als resultaat heeft gegeven dat je met een twee paar inbus/torx bitjes je een heel eind komt. Zelfs in het binnenland van Afrika of Frankrijk. Daarvoor hoef je echt niet meer een complete set mee te nemen.
Excuus, het was een flauwe grap die blijkbaar niet goed viel, ook beetje plagend naar het oorspronkelijke bericht over gereedschap van 176 gram.Shadow schreef: ↑za 17 nov, 2018 23:10Wat is dat nu weer voor onzin? Als je onderweg een medereiziger tegenkomt met pech help je elkaar. Je gaat geen extra spullen mee nemen maar een bandenplakset en wat gereedschap doen al veel.
Van de zomer waren we een toertocht aan het rijden, staan er een heleboel oude brommers aan de kant en er had er één een lekke band, ze hadden een plakset bij maar de solutie was verdroogd, jij rijd dan gewoon door omdat je net genoeg solutie bij hebt voor jezelf?
Ik heb deze tip deze zomer geprobeerd met een remkabel en een 10-speed missing link van KMC. Ik kreeg de missing-link niet los omdat de remkabel door mijn handen schoof. Gelukkig had ik een missing link tang bij (alsook veel te veel ander overbodig gereedschap), zodat ik de gebroken ketting alsnog kon herstellen.
Ik vroeg me af: is de afgebeelde combinatietang (zie openingspost) een goede? Klein en licht is deze zeker als het geheel op de weegschaal 176 gram weegt. En max. 140mm schat ik.Marco Meijerink schreef: ↑di 31 jul, 2018 20:49Vroeger zeulden we best veel gereedschap mee. Onze oude Snel’s hadden steeksleutels nodig voor het balhoofd, steeksleutel 15 voor de trappers en een hele zooi inbus sleutels, tangetjes en ander materiaal.
Nu kan ik met 176 gram bijna de hele fiets te lijf gaan. Wat een verschil. Nog even en ik heb bijna geen gewicht meer in mijn tassen
Leek me leuk om te delen. Wellicht hebben jullie er wat aan.
A67F5306-8379-4EAB-A524-848339878B5F.jpeg
Knipex maakt goed spul, maar ik vind de rechte bek niet ideaal voor een waterpomptang. Met een andere bek kun je meer dingen doen, heb je steviger grip en kun je meer kracht zetten.