https://youtu.be/FAAJ4nsNLbw
Man wat een dikke fiets en met derailleur
Kan hem op de site niet vinden, zo nieuw nog
Man wat een dikke fiets en met derailleur
Kan hem op de site niet vinden, zo nieuw nog
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat dikke banden saaier zijn is je mening en daar heb je recht op, maar ik deel hem niet.groverr schreef: ↑vr 09 nov, 2018 22:23Een soort Santos 4.29 Cross Lite zo te zien. Hoe dikker de banden, hoe saaier het rijden wordt. Ik vond de Santos Cross Lite saai rijden en ben daarom voor de Velotraum Speedster gegaan met 26 inch wielen met dikke banden. Die rijdt sportief, maar kan ook afgeladen worden met tassen. Ik wilde trouwens een riem en Rohloff naaf.
Ik ben dan ook heel benieuwd of een Rohloff naaf mogelijk gaat zijn bij deze Idworx Grandone. Verlichting en rekjes zijn dus wel mogelijk en dat maakt hem alvast een hele interessante gravelracer.
Een hele mooie doordachte fiets met een hele mooie doordachte prijs waarschijnlijkgroverr schreef: Er zijn al prijslijsten te googelen en daarop staat ie in 3 varianten; travel, gravel en sport. Altijd met Ultegra 2 x 11. Er staan ook flinke prijzen bij. Ik word nu extra nieuwsgierig wat je dan voor die bedragen precies koopt.
kan echt niet meer natuurlijkOmdat Bikefeeling al meer dan tien jaar geen derailleurfietsen meer verkoopt of onderhoud gaan wij de Grandone niet in onze collectie opnemen...
Het grote voordeel van Hope remmen is dat je ze zelf helemaal uit elkaar kan halen om schoon te maken en zonodig onderdelen te vervangen, en dat is om goed te kunnen blijven remmen soms toch echt nodig (al naar gelang je veel of weinig fietst), dat hoef je bij die XT's niet te proberen. Dat ze er zo'n bedrag voor durven te vragen is omdat de mensen die deze fietsen kopen geen flauw benul hebben wat ze kopen. (even generaliserend)Shadow schreef: ↑vr 09 nov, 2018 22:52Ik denk niet dat ie bedoeld is voor de conservatieve wereldfietser die liever nog HS33’s heeft...
Dat je voor dat budget Hope remmen verwacht is niet realistisch denk ik, dan zit er nog 500-600 bovenop hoor.
Niet te vergeten dat de XT’s tegenwoordig ook al erg goed zijn.
Ja absoluut!_Peter_ schreef: ↑vr 09 nov, 2018 23:18Het grote voordeel van Hope remmen is dat je ze zelf helemaal uit elkaar kan halen om schoon te maken en zonodig onderdelen te vervangen, en dat is om goed te kunnen blijven remmen soms toch echt nodig (al naar gelang je veel of weinig fietst), dat hoef je bij die XT's niet te proberen. Dat ze er zo'n bedrag voor durven te vragen is omdat de mensen die deze fietsen kopen geen flauw benul hebben wat ze kopen. (even generaliserend)Shadow schreef: ↑vr 09 nov, 2018 22:52Ik denk niet dat ie bedoeld is voor de conservatieve wereldfietser die liever nog HS33’s heeft...
Dat je voor dat budget Hope remmen verwacht is niet realistisch denk ik, dan zit er nog 500-600 bovenop hoor.
Niet te vergeten dat de XT’s tegenwoordig ook al erg goed zijn.
Ik zie deze fietsen dus in de categorie Range Rover en Cayenne, mooie auto's die niet gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn, vuil worden in een bos of op een landweggetje dus.
Zie hierboven, ik denk een intepretatie van een randonneur/lichte offroader door GG.groverr schreef: Dikke banden zijn vaak zwaarder en veroorzaken, hoe verder ze van de as zitten, een groter gyroscopisch effect. Dat maakt het sturen saaier. Sommigen noemen dat comfort.
Dikke banden maken fietsen ook leuk, omdat je makkelijker over van alles heen kan rollen. Deze vork steekt nauwelijks naar voren uit en dat zou hem weleens sportief stuurgedrag kunnen opleveren.
Ik vind hem ook heel mooi en denk dat hij perfect is voor kortere meerdaagse tripjes en minder voor een wereldreis. Echt een fiets voor microavonturen.
Ik vraag mij nog steeds af of ik hem moet zien als gravelracer met stuuruitslagbegrenzer met, afhankelijk van de versie, een rekje en verlichting. Ik ben dus nog wel benieuwd naar de eigenschappen van het frame en vork.
Als iemand met een ouderwetse fiets lees ik dit met een glimlach. Remmen uit elkaar halen om te poetsen? Huh? Ik maak al 25 jaar* mijn remmen (LX canti's, XT canti's en tegenwoordig Deore V-brakes) eigenlijk alleen schoon door er sporadisch de hogedrukspuit van het tankstation vol op te zetten. Daarna laat ik ze een nacht drogen waarna er wat smeerspul op het draaipunt gedruppeld wordt._Peter_ schreef: ↑vr 09 nov, 2018 23:18Het grote voordeel van Hope remmen is dat je ze zelf helemaal uit elkaar kan halen om schoon te maken en zonodig onderdelen te vervangen, en dat is om goed te kunnen blijven remmen soms toch echt nodig (al naar gelang je veel of weinig fietst), dat hoef je bij die XT's niet te proberen.
Een Classic is best leuk. Onderhuids dan weer Defender. Eigenlijk andersom zelfs.Bridgestone SM schreef: ↑za 10 nov, 2018 00:34
Je kan je afvragen of het ooit de beste terreinauto's waren
Kijk eens onder zo'n auto ... dan snap je in ieder geval waarom ze zo duur zijn*.
Leon, alle remmen (ook Cantilever) hebben onderhoud nodig, hydraulische schijfremmen jammer genoeg iets meer door de gebruikte materialen die zich afzetten op de zuigers (pistons), als die niet meer netjes in hun huisje terugkeren lopen je remmen aan en verminderd dat je remkracht en slijten je blokjes nog sneller (ik heb ze wel eens om de drie dagen moeten vervangen vanwege de hoeveelheid rommel op de weg), dat wil je gewoon niet. Daarom is het zo fijn dat de schijfremmen van Hope zo'n beetje compleet uit elkaar gehaald kunnen worden om ze weer schoon te maken of zelfs delen te vervangen. Bij Shimano en Avid ben je dan al snel aan een nieuwe remklauw toe.Leon schreef: ↑za 10 nov, 2018 10:02Als iemand met een ouderwetse fiets lees ik dit met een glimlach. Remmen uit elkaar halen om te poetsen? Huh? Ik maak al 25 jaar* mijn remmen (LX canti's, XT canti's en tegenwoordig Deore V-brakes) eigenlijk alleen schoon door er sporadisch de hogedrukspuit van het tankstation vol op te zetten. Daarna laat ik ze een nacht drogen waarna er wat smeerspul op het draaipunt gedruppeld wordt._Peter_ schreef: ↑vr 09 nov, 2018 23:18Het grote voordeel van Hope remmen is dat je ze zelf helemaal uit elkaar kan halen om schoon te maken en zonodig onderdelen te vervangen, en dat is om goed te kunnen blijven remmen soms toch echt nodig (al naar gelang je veel of weinig fietst), dat hoef je bij die XT's niet te proberen.
*: ik hoop dat de lezer hieruit afleidt dat mijn werkwijze geen problemen oplevert.