Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hoe weet je dat dat voor 10 euro niet kan? Het kost immers maar 3 à 4 euro om het shirt te transporteren naar europa, op de markt te brengen, te verhandelen, in de winkels te brengen etc.Marco Meijerink schreef: ↑di 30 okt, 2018 12:00Wat betreft duurzaamheid, ik betaal liever meer geld zodat iedereen een normaal leven heeft. Dat kan nooit voor 3 a 4 euro per shirt en ook niet voor 10 euro.
Volgens mij had ik dat toch genoemd. De mijne weegt 100 gram.
Mijn Icebreaker-shirtjes vind ik erg prettig dragen, maar niet bij dertig graden of meer. Dan heb ik liever iets van dun kunststof.
Icebreaker maakt tegenwoordig ook T-shirts van een mix die ze 'Cool-lite' noemen: bestaat uit 52 % merinowol, 35 % TENCEL®, 13 % Nylon. Is zoals de naam het zegt licht en koel, dus geschikt voor warm weer.eindgebruiker schreef: ↑di 30 okt, 2018 16:21Mijn Icebreaker-shirtjes vind ik erg prettig dragen, maar niet bij dertig graden of meer. Dan heb ik liever iets van dun kunststof.
Dat heb je goed onthouden, bravo!Berger schreef: ↑di 30 okt, 2018 16:29Vliegen mag niet want dat is niet duurzaam
Blijf je dichter bij huis, ook niet goed want we zijn hier wereldfietsers.
Goedkope kleding is niet goed want dat is uitbuiting
Dure kleding is niet goed want het enige dat je daarmee bereikt, is dat de baas er een BMW voor koopt.
Donzen slaapzaak mag niet want dierenmishandeling
Plaats je een foto van je fiets met voor en achtertassen, krijg je te horen dat je zo zwaar beladen bent.
Die shirts bestaan verder grotendeels uit tencel, wat gemaakt is van eucalyptusbomen. Net als merinowol gaat dit niet stinken en droogt het snel, maar de combinatie van die twee stoffen schijnt extra verkoelend en zacht te zijn. Tot zover het reclamepraatje dat ik te horen kreeg toen ik deze lente onderweg naar Corsica eens ging kijken bij de Seagale-winkel in Toulon. Hoe veel daar allemaal van waar is weet ik niet, behalve dat de shirts mij dus beter bevallen dan die van Icebreaker en tot nu toe minder snel gaatjes lijken te krijgen._Peter_ schreef: ↑ma 29 okt, 2018 22:33Zie net dat de aangehaalde merinoshirts van seagale slechts 37% merino bevatten, in hoeverre je dat nog merino mag noemen vraag ik me af, over de draageigenschappen in vergelijking met Woolpower (70%) of andere met een veel hoger percentage merinowol kan ik me niet uitlaten, ik heb er alleen wel vraagtekens bij. Die Woolpower truien zitten wel erg lekker (zowel de dunne als de wat dikkere) (ook direct op de huid)
Je vergeet schijfremmen vs hydraulische velgremmen...Berger schreef: ↑di 30 okt, 2018 16:29Vliegen mag niet want dat is niet duurzaam
Blijf je dichter bij huis, ook niet goed want we zijn hier wereldfietsers.
Goedkope kleding is niet goed want dat is uitbuiting
Dure kleding is niet goed want het enige dat je daarmee bereikt, is dat de baas er een BMW voor koopt.
Donzen slaapzaak mag niet want dierenmishandeling
Plaats je een foto van je fiets met voor en achtertassen, krijg je te horen dat je zo zwaar beladen bent.
En dan hebben we het nog niet eens over staal/alu, Santos fietsen, Rohloff/derailleur en rolweerstand gehad.
Het is nooit saai op het WF forum