De beschrijving van het gebruiksdoel is beslist niet-mtb.
Ik snap dat "29"" mtb's een langere vork moeten hebben dan 26" mtb's omdat anders de grotere wielen niet passen, maar zijn die lang genoeg? Als de fiets zo gebouwd is dat de band bijna tegen de zitbuis aankomt kun je je dat afvragen.
Bestaan er trouwens 29"-mtb's zonder verende voorvork? Als ik even googel kom ik er geen (!) tegen.
Gezien het budget wordt het ook lastig want 29" mtb's zijn nog niet zo lang op de markt.
Nog iets: momenteel is het niet de tijd van het jaar dat mensen hun fiets verkopen. Dat gebeurt in het voorjaar, dan worden weer massaal fietsen ingeruild bij de plaatselijke winkelier of via mp verkocht om plaats te maken voor een e-bike. Bij die winkelier binnenlopen heeft zeker zin. Hij heeft zijn handen dan vol aan het verdienen van de kost aan verkopen van de e-bikes en de inruilers staan vreselijk in de weg. Zeker als je de fiets neemt zoals hij is en de winkelier er geen tijd hoeft in te steken zijn er soms leuke deals te maken. Zelfs het wisselen van banden gaat bij een winkelier af van de werkplaatstijd en kost dus goud geld.