Ik heb vroeger fietskarren gebruikt, zowel tweewieler bak als BOB, en regelmatig met een vriend gefietst met burley kinderkar. Mijn grootste bezwaar met de meeste karren is dat ze veel weerstand hebben, en bij de meeste ook totaal niet nagedacht is over enige aerodynamica. Je levert grofweg 1/3 van de snelheid in (groweg dus ook 1/3 van de dagafstand) en met tegenwind is dat nog erger. Om die reden vind ik ze ongeschikt voor lange ritten. Ander nadeel is dat de loop van de fiets onrustig wordt zeker als de dissel speling heeft of op een ongunstige plek aan de fiets is gemonteerd zoals ter hoogte van het zadel, en zeker met slecht wegdek.
Gebrek aan remkracht was inderdaad ook wel eens een probleem, zeker als je veel spullen in je kar hebt liggen, en zeker als het heuvelachtig werd.
Met een eenwielige aanhanger als de BOB is zowel de weerstand (veel smaller frontaal oppervlak) als de stabiliteit tijdens het rijden een stuk beter beter, maar deze belast de achterkant (of ander punt waar de kar aan verbonden is) van de fiets nogal met torsiekrachten, en bagagecapiciteit is ook beperkter waardoor het nut vgl tassen kleiner is. En bij stilstaan juist niet stabiel. (Destijds) ook alleen te combineren met een uitvalnaaf, dus niet met een versnellingsnaaf. Ik zie dat dat met die TT Mule anders is.
Aanhangers heb ik wel nuttig gevonden om eenmalig grote hoeveelheden spullen te vervoeren waarbij snelheid of dagafstand niet belangrijk was, zeker nuttiger dan een bakfiets daarvoor moeten hebben/regelen.