Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke fiets? - Forum Wereldfietser

welke fiets?

Even een adviesvraag:
welke fiets is het meest geschikt voor een fietsvakantie.

ik heb op dit moment het oog op een Koga Miyata Terraliner (van voor 2010) of een Cube Touring van 2011.
Beide fietsen zijn afgemonteerd met Shimano Deore.

Gr. jharmen
"Makkelijke vraag" zoals vaak met dat soort vragen is er geen makkelijk antwoord zonder veel meer te weten.

Lees een dit document door, de eerste keer op fietsvakantie en kijk eens hier Checklist persoonlijk advies.

Mocht je een short-cut willen nemen dan zou ik de fiets nemen die het lekkerste rijdt, daar flink wat bagage opladen en een rondje rijden van 70 km. Gaat dat goed dan heb je een redelijk tot goede kans dat grote tochten ook kunnen zonder al te veel problemen.
kun je van beide fietsen een foto plaatsen?
- als ik even google dan zie ik een verende voorvork op de Cube. ik zou voor een vaste voorvork gaan.
- ik weet niet welk model Terraliner je bedoelt (de Terraliner was bijna elk jaar anders).
- Shimano Deore is een prima kwaliteit groep waar je probleemloos vele kilometers mee kunt fietsen en reizen.
groet! hoogframe
daulagari schreef:
vr 28 sep, 2018 23:27
"Makkelijke vraag" zoals vaak met dat soort vragen is er geen makkelijk antwoord zonder veel meer te weten.

Lees een dit document door, de eerste keer op fietsvakantie en kijk eens hier Checklist persoonlijk advies.
+1

(Komt een persoon bij de dokter: "Ik voel me nu niet zo lekker. Wat is uw advies op basis van deze informatie?")
De vraag is waarschijnlijk in werkelijkheid: welke van deze twee fietsen is het meest geschikt voor mij en de fietsvakantie waar ik aan zit te denken?
Naast de antwoorden op de vragen van de checklist is inderdaad de precieze uitvoering van de twee fietsen ook van belang. Waarschijnlijk zijn er in de loop van de jaren al een paar onderdelen vervangen, kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. De onderhouds- en slijtagetoestand is ook belangrijk. Je hebt immers fietsen die alleen voor naar de tennisbaan zijn gebruikt, maar je hebt ook fietsen die heftig gebruikt zijn.
En je hebt fietsen die van de buitenkant heel mooi gepoetst zijn maar die binnenin zo rot zijn als maar kan.
willem.m schreef:
zo 30 sep, 2018 10:25
daulagari schreef:
vr 28 sep, 2018 23:27
+1
(Komt een persoon bij de dokter: "Ik voel me nu niet zo lekker. Wat is uw advies op basis van deze informatie?")
Met een beetje moeite en welwillendheid zullen de meeste hier wel snappen waarover ts het heeft.