Deze zomer heb ik een delaminatie geval gehad bij een Exped downmat en kort daarna bij een Synmat UL, nadat enkele jaren geleden ook al een downmat dons was gaan spuwen. Ik heb geen vertrouwen meer in de kwaliteit van Exped, en heb besloten over te stappen op Thermarest Neoairs. Van Exped hadden wij zo´n oppompzak, en dat beviel ons prima. Iets dergelijks is er ook van Thermarest, en daarnaast hebben ze ook een heel klein en licht pompje op batterijen. Nu lees ik over dat laatste pompje dat de batterijen een keer of 15 meegaan, en dat is natuurlijk wat weinig als je elke avond twee matrassen moet oppompen. Kortom: wat zijn de ervaringen van Neoair gebruikers?
Nog geen ervaring met de duur van de batterijen (ik lees ook ervaringen tot 34 keer oppompen) maar wel tevreden met de pomp zelf. Wel 2-3 keer bijblazen op het eind voor de gewenste hardheid.Wim schreef: ↑zo 16 sep, 2018 14:35Deze zomer heb ik een delaminatie geval gehad bij een Exped downmat en kort daarna bij een Synmat UL, nadat enkele jaren geleden ook al een downmat dons was gaan spuwen. Ik heb geen vertrouwen meer in de kwaliteit van Exped, en heb besloten over te stappen op Thermarest Neoairs. Van Exped hadden wij zo´n oppompzak, en dat beviel ons prima. Iets dergelijks is er ook van Thermarest, en daarnaast hebben ze ook een heel klein en licht pompje op batterijen. Nu lees ik over dat laatste pompje dat de batterijen een keer of 15 meegaan, en dat is natuurlijk wat weinig als je elke avond twee matrassen moet oppompen. Kortom: wat zijn de ervaringen van Neoair gebruikers?