Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Horloge - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Horloge

Ik gooi dit topic ff omhoog, want op zoek naar een nieuw buitensporthorloge (bandjes van mijn Suunto's (T3c en T1c) zijn gesneuveld en ik wil er ook een hoogtemeter bij hebben).

Suunto Core lijkt nog steeds een goede kandidaat (ook al zijn we heel wat jaren verder) maar de afgelopen jaren zijn er vast wel goede concurenten bijgekomen. Mensen hier ervaring met de Casio Pro-Trek horloges (of andere horloges)? De Pro-Trek's hebben dezelfde functionaliteit als de Suunto Core (temp-hoogte-baro-tijd) maar werken op zonne-energie dus geen batterijwissel meer nodig. Qua design echter helaas wel een stuk lelijker dan de Suunto's ;)
Ben erg tevreden met m'n Garmin Vivoactive 3. Een smartwatch, met hoogtemeter.
Een nadeeltje is alleen de batterij. Ik doe er meestal een dag of 6 mee zonder opladen en zonder de GPS aan te zetten. Met GPS aan is het gebruik misschien net een dag, maar dat verwacht ik niet.
Ik wilde graag een sporthorloge met ingebouwde hartslagmeter en dat heeft deze. En ik moet zeggen dat deze best accuraat is.
GPS is voor mij geen optie (anders had Suunto wel mooie exemplaren): batterij gaat te snel op om als regulier horloge te kunnen gebruiken.
Nieuwe bandjes voor je suunto geen optie? Dan weet je wat je hebt en dat is ook nog een stuk goedkoper dan een nieuwe.
Een hoogtemeter werkt alleen goed in combinatie met een GPS omdat deze op luchtdruk werkt kan dat zo maar een flink aantal meters schelen, en zonder de uitgangshoogte te weten (en de luchtdruk) weet je de volgende dag (al kan dat zelfs gedurende de dag) niet meer hoe hoog je echt zit. Met de GPS kun je op basis van je lokatie de hoogtemeter weer calibreren.
_Peter_ schreef:
ma 10 sep, 2018 17:43
Nieuwe bandjes voor je suunto geen optie? Dan weet je wat je hebt en dat is ook nog een stuk goedkoper dan een nieuwe.
Nieuwe bandjes (althans replica's) alleen leverbaar bij AliExpress, maar daar kan ik m'n plaatsnaam niet invoeren dus niet bestellen :( :P
En dat zijn hartslaghorloges dus geen barometer etc.
Fedor schreef:
ma 10 sep, 2018 18:14
_Peter_ schreef:
ma 10 sep, 2018 17:43
Nieuwe bandjes (althans replica's) alleen leverbaar bij AliExpress, maar daar kan ik m'n plaatsnaam niet invoeren dus niet bestellen :( :P
En dat zijn hartslaghorloges dus geen barometer etc.
Hoezo kun je je plaatsnaam niet invoeren?

Om dit te fixen gaat Jack Ma nog een jaartje extra door. Anders gaat Alibaba snel failliet lijkt me.
https://www.nu.nl/ondernemen/5454836/to ... -2019.html
willem.m schreef:
ma 10 sep, 2018 19:02
Het gaat nu wel erg offtopic, maar je kan alleen gemeenten selecteren bij "City" in AliExpress, en mijn plaatsnaam is niet gelijk aan de gemeentenaam.
Ik zou om te testen gewoon iets goedkoops hier heen laten sturen met een verkeerde plaatsnaam maar wel de juiste postcode, of is dat ook niet mogelijk? En ook niet via eBay?
Misschien ken je iemand die voor je wil bestellen of bij wie je het mag laten bezorgen?

Denk groot!

En anders: is de Garmin Fenix serie niks voor je?
Fedor schreef:
ma 10 sep, 2018 19:27
willem.m schreef:
ma 10 sep, 2018 19:02
Het gaat nu wel erg offtopic, maar je kan alleen gemeenten selecteren bij "City" in AliExpress, en mijn plaatsnaam is niet gelijk aan de gemeentenaam.
Nog een mogelijkheid: met Paypal betalen en dat afleveradres gebruiken, (ook weer niet getest door mij)