Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nee.Peter Rodenburg schreef: ↑ma 03 sep, 2018 00:52Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar: nemen jullie voor je fietsreis nog speciale maatregelen om de zichtbaarheid van jezelf of je fiets te vergroten?
Echt speciale maatregelen nemen wij niet. Tot onze standaarduitrusting behoort goed werkende verlichting vóór en achter op de fiets, alsmede reflectie op de banden, de Ortlieb fietstassen hebben reflecterende delen, dus bij donker weer en in de duisternis (waarin we meestal niet fietsen) zijn we op deze manier voldoende zichtbaar.Peter Rodenburg schreef: ↑ma 03 sep, 2018 00:52Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar: nemen jullie voor je fietsreis nog speciale maatregelen om de zichtbaarheid van jezelf of je fiets te vergroten? Als fietser voel ik me toch vaak erg kwetsbaar.
Ik hoop hier nog wat ideetjes op te doen.
Persoonlijk vind ik, als fietser en automobilist, de kleuren fel geel, fel rood, fel roze en fel oranje het meest opvallen. En blauw dus niet. Maar misschien is er iets met mijn ogen aan de hand
Ja zo wel ja!Edwin* schreef: ↑ma 03 sep, 2018 16:48Zou kunnen... hier de proef op de som:
345E83C4-017D-4029-90F9-42CFE2E336FC.jpeg
Dat dus, met name in de zichtlijn van de automobilisten blijven. Met name de Duitse fietspaden willen daar wel eens een probleem van maken.
Goed om te lezen, zo had ik er nog niet over nagedacht, maar nu ik het hier zo lees, kan ik me er WEL alles bij voorstellen, dat sommige automobilisten 'opgefokt' raken van SUPER SUPER goed zichtbare fietsers, die ALLES uit de kast trekken voor veiligheid/zichtbaarheid. (het is ook nooit goed )Ivo Miesen schreef: ↑ma 03 sep, 2018 08:22Zo'n hesje is niet altijd goed voor je veiligheid. Met name in de provincie Luik zijn er automobilisten die het dragen van zo'n hesje als een belediging ervaren en je dan extra krap inhalen. Hetzelfde met het hebben van zo'n oranje pollepel op je bagagedrager voor de inhaalafstand, dat wordt weer door Duitse automobilisten als een belediging ervaren.
Een reflexhesje is in Frankrijk dan weer wel geaccepteerd.
Een knipperend achterlicht is in veel landen illegaal en is onveilig voor fietsers die achter je fietsen.
Er is een verschil tussen de veiligheid die je zelf beleeft en de veiligheid zoals die in de praktijk is.
Dan heb je, denk ik, nog nooit in de regen of schemer in een Nederlandse stad een auto bestuurd?
Ik vind bekeuringen zonde van het geld en doodgereden worden zonde van mijn leven, dus alle drie mijn fietsen voldoen aan de wetgeving. (Met uitzondering van één op een gering aantal punten, want pedaal- en wielreflectoren hebben niet zo veel zin in een velomobiel. )En hoeveel van ons hebben een fiets met de voorgeschreven rode reflector aan de achterkant?
(ik in ieder geval niet )