Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop Santos Trekking Lite met Rohloff naaf en Gates tandriem - Forum Wereldfietser

Te koop Santos Trekking Lite met Rohloff naaf en Gates tandriem

Te koop, een Santos Trekking Lite maat 57., in perfecte staat.
De fiets heb ik eind november 2017 gekocht maar blijkt net een maatje te groot voor mij te zijn.

De Santos Trekking Lite is een lichte toerfiets met reisambities maar ook zeer geschikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer.
De fiets is voorzien van de onderhoudsarme Rohloff-naaf en de tandriem, ideaal voor dagelijks gebruik. Door weer en wind, het hele jaar door. Gewoon lekker veel fietsen en zo min mogelijk poetsen!
De Trekking Lite is uitgerust met de betrouwbare hydraulische FIRM-tech velgremmen van Magura.
Voor uitgebreide informatie kunt u op de Santos site kijken.

Voor meer foto's;
https://link.marktplaats.nl/m1315268451

Bijlagen

Dit is toch wel treurig. Heb je die maat gekocht op advies van de winkel of was het je eigen keuze? Dit had namelijk niet mogen gebeuren, ook al is het geen uitzondering.
Wim schreef:
ma 27 aug, 2018 10:17
Dit is toch wel treurig. Heb je die maat gekocht op advies van de winkel of was het je eigen keuze? Dit had namelijk niet mogen gebeuren, ook al is het geen uitzondering.
Inderdaad. En heb je een andere stuurvoorbouw geprobeerd? Deze is namelijk behoorlijk lang.
Foto op Marktplaats: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ= ... G/$_86.JPG
Bovendien kun je in plaats van het vrijwel rechte stuur bijvoorbeeld een riser bar monteren, dat is een stuur waarbij de handvatten wat dichter naar je toe komen. Ergote maakt heel goed. Het kost allemaal maar een aantal tientjes.
Ook lijkt het zadel vrij ver naar voren te staan. Dat lijkt in tegenspraak met het feit dat de fiets te groot zou zijn, maar de schijn kan bedriegen. Juist door een zadel te ver naar voren te zetten kun je te veel druk op de armen krijgen waardoor de fiets juist groter kan lijken.
Ik vind een verkoopbericht als eerste bericht altijd wat vreemd. Dat klinkt een beetje alsof dit forum wordt gezien als een goede marktplaats, terwijl de fiets al op het echte Marktplaats staat...

Maar hee, zo werkt het blijkbaar. Succes met de verkoop.
Wim schreef:
ma 27 aug, 2018 10:17
Je gaat er dus vanuit dat de fiets in een winkel is gekocht... :?: (Blijft treurig natuurlijk)

Catootje schreef: Te koop, een Santos Trekking Lite maat 57., in perfecte staat.
De fiets heb ik eind november 2017 gekocht ....
Wat is het bouwjaar van de fiets? En hoeveel kilometer is er mee gereden? Staat van onderhoud (riem vervangen, naaf gespoeld)?
Fiets ziet er mooi uit, maar gezien de draaigreep voor de rohloff vermoed ik dat de fiets al wat ouder is.

Groet,
Tom.
Het lijkt ook niet de eerste keer dat deze fiets op Marktplaats wordt aangeboden....
Een paar weken terug voor €3000.
Lees ook dat er ca 2000 km mee gereden is. En dat de fiets van 2017 zou zijn... :roll:
Groet,
Tom
Beste Catootje, aangezien de fiets van 2017 is neem ik aan dat aankoop bewijs/factuur en onderhouds papieren er allemaal bijzitten. Heeft de fiets de eerste servicebeurt al gehad?
Ik zou werkelijk verbaasd zijn als Catootje hier nog reageert op deze advertentie. Alles wijst naar Marktplaats.
Iets klopt er niet. Ik denk er het mijne van.
Beste Wim, Leon, Travelmaster, Tom en Senior.
Dank jullie voor jullie reacties.
Deze site heb ik van een vakantie fiets winkel doorgekregen en geeft mij de mogelijkheid om mijn fiets bij de "kenners" aan te bieden.
De fiets heb ik gekocht bij een Santos dealer en de maat is bepaald aan de hand van de fiets die ik toen had. Misschien had ik de fiets moeten laten aanmeten.
De andere reden van verkoop is dat ik verliefd ben gewoden op een van Nicholas Amazon. Deze is ook een maatje kleiner en gaat afgesteld worden op mijn maten en zithouding.
Helaas heb ik geen liggende gelden en zal ik eerst mijn Santos moeten verkopen voor ik de van Nicholas Amazon kan kopen.
De fiets wordt goed onderhouden en ik heb de aankoop bewijs.
Ik hoop dat ik met dit bericht de eventuele vraagtekens heb weggenomen.
Met vriendelijke fietsgroet, Karin
Ook aan Willem M
Fijn dat mijn argwaan hiermee wordt weggenomen, dankjewel Catootje! Ik heb het vaker anders gezien :D

Vaak is het dan ook beter om bij zo'n eerste bericht aan te geven hoe je hier terecht komt, en waarom. Maar da's achteraf geleuter. Ik wens je succes met de verkoop. De vraag over hoe oud de fiets is, heb je echter nog niet beantwoord ;).
Catootje schreef:
ma 27 aug, 2018 15:50
De andere reden van verkoop is dat ik verliefd ben geworden op ...
Tsja, daar is niks aan te doen. Zo zie je maar; de een zijn verliefdheid scheelt de ander duizend euro voor een mooie fiets.
Enne, die dealer die je die fiets heeft geleverd ga je toch niet meer bezoeken, wel?

(Liggende gelden, daar moest ik even over nadenken wat dat was ... :D )
Travelmaster schreef:
ma 27 aug, 2018 15:53
Fijn dat mijn argwaan hiermee wordt weggenomen, dankjewel Catootje! Ik heb het vaker anders gezien :D

Vaak is het dan ook beter om bij zo'n eerste bericht aan te geven hoe je hier terecht komt, en waarom. Maar da's achteraf geleuter. Ik wens je succes met de verkoop. De vraag over hoe oud de fiets is, heb je echter nog niet beantwoord ;).
Ik heb de fiets eind 2017 gekocht. Het is een showroommodel geweest bij een mooie fietsenzaak.
Leon schreef:
ma 27 aug, 2018 16:02
Catootje schreef:
ma 27 aug, 2018 15:50
De andere reden van verkoop is dat ik verliefd ben geworden op ...
Tsja, daar is niks aan te doen. Zo zie je maar; de een zijn verliefdheid scheelt de ander duizend euro voor een mooie fiets.
Enne, die dealer die je die fiets heeft geleverd ga je toch niet meer bezoeken, wel?

(Liggende gelden, daar moest ik even over nadenken wat dat was ... :D )
De fietsenzaak treft geen blaam. Ik fietste al op een "grote" fiets en de overstap leek logisch. Misschien beginnen de jaren mee te tellen :?
V.w.b. de Trekking Lite: mijn oog viel op de schakelgreep van de Rohloff. Het leek me slechts het oudere (driekantige) model te zijn.

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
ma 27 aug, 2018 16:44
V.w.b. de Trekking Lite: mijn oog viel op de schakelgreep van de Rohloff. Het leek me slechts het oudere (driekantige) model te zijn.

Groet,
Tom.
Dat zou kunnen. Is die van mindere kwaliteit?
Volgens zeggen is het type Magura remmen één van de beste. Deze zijn door middel van een wieltje bij te stellen.
Groet, Karin
Beste plaatser en lezers van dit topic,

Ik ga er van uit dat het aangebodene correct is. Om onzekerheid weg te nemen en misbruik te voorkomen, hierbij wat aanvullende informatie van Santos zelf die wellicht belangrijk kan zijn.

Ik heb de foto's goed bekeken. De fiets is NIET van 2017. Een aantal onderdelen (waaronder de shifter, goed gezien, er zijn er nog een aantal) is afwijkend van de onderdelen die wij vorig jaar bij nieuwe bestelde fietsen monteerden. De fiets is van een eerder bouwjaar. Dit kan gebeuren wanneer een dealer besluit een showroom model te verkopen welke reeds in zijn/haar winkel stond. Ik schat dat de fiets een aantal jaar geleden door ons is geleverd.

Bij officiele Santossen wordt sinds een aantal jaren een paspoort met daarop een paspoort nummer meegeleverd. Aan de hand van dit nummer kunnen we bij Santos uitvinden wanneer de fiets is gebouwd, aan welke dealer die is uitgeleverd en de fiets voor een consument of de showroom was bedoeld. Dit paspoort is ook belangrijk bij eventuele garantie aanvragen.

Mocht een potentiele koper meer info willen over de historie van deze fiets, neem dan gerust contact op met Santos. Wanneer we het paspoort, Rohloff naaf en frame nummer hebben kunnen wij dit voor je nakijken.

Grt. Robbert
Robbert Rutgrink schreef:
ma 27 aug, 2018 17:31
Beste plaatser en lezers van dit topic,

Ik ga er van uit dat het aangebodene correct is. Hierbij wat aanvullende informatie die wellicht belangrijk kan zijn.

Ik heb de foto's goed bekeken. De fiets is eind vorig jaar NIET door Santos aan een dealer uitgeleverd. Een aantal onderdelen (waaronder de shifter, goed gezien) is afwijkend van de onderdelen die wij vorig jaar bij nieuwe orders op onze fietsen monteerden. De fiets is van een eerder bouwjaar.

Echter, het kan zijn dat het een showroom fiets betreft van een van de Santos dealers en daarom deze "oudere" onderdelen op de fiets heeft.

Bij officiele Santossen wordt sinds een aantal jaren een paspoort met daarop een paspoort nummer meegeleverd. Aan de hand van dit nummer kunnen we bij Santos uitvinden wanneer de fiets is gebouwd, aan welke dealer die is uitgeleverd en de fiets voor een consument of de showroom was bedoeld. Dit paspoort is ook belangrijk bij eventuele garantie aanvragen.

Mocht een potentiele koper meer info willen neem dan even contact op met Santos en geef ons het paspoort en/of frame nummer door. Zo ben je zekerder van wat je koopt.

Grt. Robbert
Robbert, dank je wel voor deze aanvulling. Ik ga hier morgenochtend gelijk mee aan de slag.

groet, Karin
Catootje schreef:
ma 27 aug, 2018 16:20
Travelmaster schreef:

Ik heb de fiets eind 2017 gekocht. Het is een showroommodel geweest bij een mooie fietsenzaak.

Ondanks de schuine letters, was de vraag inderdaad nog niet beantwoord - maar ik begrijp dat je er mee aan de slag gaat (als-ie niet verkocht is inmiddels, want dat kan snel gaan!).

Edit: wat gek. In mijn quote komen de letters ook schuin te staan - is dat een nieuw quote-effectje ofzo? Ik snap het niet meer :|
Travelmaster schreef:
di 28 aug, 2018 06:13
Catootje schreef:
ma 27 aug, 2018 16:20
Travelmaster schreef:

Ondanks de schuine letters, was de vraag inderdaad nog niet beantwoord - maar ik begrijp dat je er mee aan de slag gaat (als-ie niet verkocht is inmiddels, want dat kan snel gaan!).

Edit: wat gek. In mijn quote komen de letters ook schuin te staan - is dat een nieuw quote-effectje ofzo? Ik snap het niet meer :|

In de quote van Catootje staat een [ i] zonder ergens een [ /i ] er achter, dus dan wordt alles na de quote ook schuin geschreven.