Banden pech?
Als je een “normale”- fiets niet kunt laten maken heb je ook pech gehad.
Met andere woorden: welke pech, welke pech verwacht je?
Groet,
Tom.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Oplossing: niet alles geloven wat op wikipedia staatGotmyselfabikefriday schreef: ↑zo 19 aug, 2018 16:14Als je pech krijgt met je ligfiets, kun je in Nederland al niet terecht bij veel fietsenmakers staat op wikipedia. Hoe doe je dat dan in het buitenland?? Hoe doen jullie dat?
Een onderdeel is een wat a-specifieke omschrijving, maar de remmen en spaken op een ligfiets zijn hetzelfde als op een gewone fiets hoor.Gotmyselfabikefriday schreef: ↑zo 19 aug, 2018 17:02En ja, er kan van alles gebeuren onderweg: kapotte rem, een onderdeel dat is afgebroken, kapotte spaken...
Dit is de persoonlijke interpretatie van een stukje tekst op de Nederlandstalige Wikipedia, dat weer een beknopte vertaling is van het Engelstalige origineel:Gotmyselfabikefriday schreef: ↑zo 19 aug, 2018 16:14Als je pech krijgt met je ligfiets, kun je in Nederland al niet terecht bij veel fietsenmakers staat op wikipedia.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Recumbent_bicycleRecumbents often have radically different shapes from diamond-frame bikes, so conventional bike racks, automobile carriers, accessories, and locks do not fit in the usual ways. Additionally, the designs are difficult to mount in traditional bicycle work stands and often require a second person during derailleur adjustments to spin cranks that are too far from the shift controls and derailleur locations. Some bicycle mechanics may be reluctant to work on "nonstandard" bicycle designs.
Ik neem aan de je meteen rechtsomkeert hebt gemaakt en het betreffende onderdeel online hebt besteld?
Voor de meeste Britten is een gewone fiets al een levensgevaarlijk ding, waarmee je je hooguit eenmaal per jaar op het jaagpad begeeft waar je anders altijd je hond uitlaat. Op banden waar amper nog lucht in zit, probeer je dan slingerend vooruit te komen zonder in het kanaal terecht te komen.eindgebruiker schreef: ↑zo 19 aug, 2018 17:31Dit is de persoonlijke interpretatie van een stukje tekst op de Nederlandstalige Wikipedia, dat weer een beknopte vertaling is van het Engelstalige origineel:Gotmyselfabikefriday schreef: ↑zo 19 aug, 2018 16:14Als je pech krijgt met je ligfiets, kun je in Nederland al niet terecht bij veel fietsenmakers staat op wikipedia.
Recumbents often have radically different shapes from diamond-frame bikes, so conventional bike racks, automobile carriers, accessories, and locks do not fit in the usual ways. Additionally, the designs are difficult to mount in traditional bicycle work stands and often require a second person during derailleur adjustments to spin cranks that are too far from the shift controls and derailleur locations. Some bicycle mechanics may be reluctant to work on "nonstandard" bicycle designs.
Gotmyselfabikefriday schreef: ↑zo 19 aug, 2018 17:02Nou, op wikipedia staat dat veel fietsenmakers in Nederland koudwatervrees hebben, al het aankomt op het maken en onderhouden van ligfietsen. Dus als dit in Nederland al zo is, hoe zit dat in het buitenland? En ja, er kan van alles gebeuren onderweg: kapotte rem, een onderdeel dat is afgebroken, kapotte spaken...Weet ik veel, er kan van alles gebeuren wat ik zelf iig niet kan maken maar een fietsenmaker wel.
Tja, ik heb geen ligfiets, maar ... als je bij de "gemiddelde" fietsenmaker langs gaat met een fiets waarvan de lak echt goed door en door droog is ... dan kijken ze al bedenkelijk (nu ja wat overdreven).keesswart schreef: ↑zo 19 aug, 2018 23:03....
De laatste keer dat ik tijdens een fietsreis regelmatig een beroep op fietsenmakers moest doen, was in 1979 (zie dit topic). Later, in 1992, heb ik in Zambia nog eens een elektrische boor nodig gehad; een jaar later, in Ierland, begaven de lagers van mijn trapas het en mocht ik gelukkig gereedschap lenen van een fietsenmaker die zei dat hij het veel te druk had. Van al die ervaringen heb ik geleerd dat je beter wat meer reserve-onderdelen en gereedschap (al gaat een elektrische boor wel wat ver) mee kunt sjouwen dan dat je op zoek moet gaan naar een fietsenmaker die tijd en zin heeft om jouw probleem op te lossen.
....
Enigszins geromantiseerd:Gotmyselfabikefriday schreef: ↑zo 19 aug, 2018 16:14Als je pech krijgt met je ligfiets, kun je in Nederland al niet terecht bij veel fietsenmakers staat op wikipedia. Hoe doe je dat dan in het buitenland?? Hoe doen jullie dat?