Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Herwerden Roadmaster gestolen! - Forum Wereldfietser

Van Herwerden Roadmaster gestolen!

Vandaag werd ik om 16.30 geconfronteerd met het wrange feit dat m'n Van Herwerden Roadmaster tussen 13.00 en dus 16.30 ontvreemd is uit de stalling van mijn werk.
Eerst denk je aan een wel heel flauwe grap van wat collega's maar na enige tijd kom je tot de conclusie dat het helaas anders is. Vreselijk zuur, zeker gezien het feit dat de fiets niet verzekerd is en ik er bijna alles mee doe.
In de hoop dat iemand deze unieke fiets ergens ontwaart, het gaat om een matzwarte roadmaster voorzien van blauwe Rohloff naaf en tevens blauwe son naaf. De fiets is teven voorzien van een z.g. FSA Metropolis stuur.
De belettering, "van Herwerden Roadmaster" is tevens in blauw uitgevoerd.
De fiets is dermate nieuw dat ik nog geen foto heb daarom doe ik het met onderstaande link.

https://www.oppad.nl/?uitrusting=van-herwerden-in-2015

Ik heb weinig hoop zeker gezien een aantal mededelingen op dit forum aangaande de handel in dure merkfietsen.
Uit de stalling van het werk? Toch een wat onverwachte plek :(

Succes er mee, misschien camerabeelden e.d.? (en dan hopen dat er iets mee gedaan wordt...)
Heel vervelend natuurlijk,
Maar de eerste vraag is natuurlijk . Stond hij op slot en stond hij ergens aan vast?.
Ik zou toch maar aangifte doen,zeker als het een fietsenstalling van je werkgever betreft.

Sterkte Dirk
dik5 schreef:
ma 13 aug, 2018 19:20
Maar de eerste vraag is natuurlijk . Stond hij op slot en stond hij ergens aan vast?.
Waarom is dat de eerste vraag? Zie je de fiets sneller of juist minder snel als je weet of hij op slot stond?

Bonkers, misschien is het handig nog te vermelden uit welke regio de fiets gestolen is. Als hij onmiddellijk per bestelbus is afgevoerd, is de kans toch klein dat een forumlezer hem nog spot, maar als de dief ermee in de buurt blijft, vergroot het denk ik je kansen als we weten welke buurt ongeveer.

(Misschien een tip: gebruik de zoekfunctie op dit forum om te zien welke buitenlandse Marktplaatsachtige sites je in de gaten kunt houden.)

Ik hoop voor je dat hij nog opduikt! Sterkte,

Carl
Heeft de fiets (opvallende) unieke kenmerken waaraan hij herkent kan worden?
Klote zeg!

Meld je even met aankoopbon bij Rohloff met het naafnummer, misschien komt ‘ie via die kant nog eens terug.
JanS schreef:
ma 13 aug, 2018 19:41
Heeft de fiets (opvallende) unieke kenmerken waaraan hij herkent kan worden?
Van Herwerden is sowieso een merk wat opvalt. Tevens zijn de blauwe naaf voor en achter wel blikvangers.
Carl schreef:
ma 13 aug, 2018 19:39
dik5 schreef:
ma 13 aug, 2018 19:20
Maar de eerste vraag is natuurlijk . Stond hij op slot en stond hij ergens aan vast?.
Waarom is dat de eerste vraag? Zie je de fiets sneller of juist minder snel als je weet of hij op slot stond?

Bonkers, misschien is het handig nog te vermelden uit welke regio de fiets gestolen is. Als hij onmiddellijk per bestelbus is afgevoerd, is de kans toch klein dat een forumlezer hem nog spot, maar als de dief ermee in de buurt blijft, vergroot het denk ik je kansen als we weten welke buurt ongeveer.

(Misschien een tip: gebruik de zoekfunctie op dit forum om te zien welke buitenlandse Marktplaatsachtige sites je in de gaten kunt houden.)

Ik hoop voor je dat hij nog opduikt! Sterkte,

Carl
Da's waar ook; de fiets stond in Noordwijkerhout. Dank voor je support!
Fedor schreef:
ma 13 aug, 2018 19:17
Uit de stalling van het werk? Toch een wat onverwachte plek :(

Succes er mee, misschien camerabeelden e.d.? (en dan hopen dat er iets mee gedaan wordt...)
Leek mij ook altijd, maar heb zojuist even gegoogled of je op enigerlei wijze je werkgever kunt polsen en dan kom je toch meerdere van dit soort gevallen tegen. Het feit dat er ik weet niet hoe vaak een koeriersbusje naast het bedrijf stopt helpt ook niet echt mee om eventueel iets verdachts te signaleren.
Dank voor je support.
bonkers schreef:
ma 13 aug, 2018 19:55
JanS schreef:
ma 13 aug, 2018 19:41
Heeft de fiets (opvallende) unieke kenmerken waaraan hij herkent kan worden?
Van Herwerden is sowieso een merk wat opvalt. Tevens zijn de blauwe naaf voor en achter wel blikvangers.
Op de link die je meestuurt staat hij precies zo afgebeeld. En ik ga geen mensen op een Van Herwerden fiets aanspreken als ik geen sterk vermoeden van diefstal heb.

Heeft je werkgever niet in een afsluitbare fietsenstalling te voorzien?
Carl schreef:
ma 13 aug, 2018 19:39
dik5 schreef:
ma 13 aug, 2018 19:20
Maar de eerste vraag is natuurlijk . Stond hij op slot en stond hij ergens aan vast?.
Waarom is dat de eerste vraag? Zie je de fiets sneller of juist minder snel als je weet of hij op slot stond?
Nee, maar mensen willen weten hoe je je fiets het beste kan beschermen tegen diefstal. Men wil ook leren van "cases" waar het helaas fout gegaan is.
Vreselijk nieuws.

Je hebt er nu niks aan maar:

Waarom ga je niet met een oude fiets naar je werk?
Waarom is je dure fiets niet verzekerd?

Bij de ANWB kan je een gps tracker laten plakken op je fiets. Bij Enra krijg je daarom veel premie korting, terwijl de ANWB garandeerd dat de fiets binnen een week weer terug is, zo niet, krijg je een nieuwe fiets.

Mario
Waarom zou je voor de route die je het meest fietst een oude fiets nemen en niet verzekeren is een persoonlijke afweging. Je mag aannemen dat de kans op diefstal bij je werk niet zo groot is als diefstal elders.
Bert van Sprang schreef:
ma 13 aug, 2018 22:20
Waarom zou je voor de route die je het meest fietst een oude fiets nemen en niet verzekeren is een persoonlijke afweging. Je mag aannemen dat de kans op diefstal bij je werk niet zo groot is als diefstal elders.
Je had het niet beter kunnen verwoorden Bert!
Vind het echt vreselijk dat een fiets zelfs op je werk gestolen kan worden. Ik ben ook jaren met mijn dure toerfiets naar werkplekken gegaan.. waar je echt een werkterrein op moest rijden, omdat daar de afstand naar was en dat mijn enige snelle fiets met bagagemogelijkheid destijds was en ik er maar vanuit ging, dat DAAR mijn fiets niet gestolen zou worden.
Ik vind het echt sneu, het is een prachtige fiets. Het zou toch tof zijn als hij op eoa manier nog weer te voorschijn zou kunnen komen..
Het meeste word gestolen van de baas en dus ook van elkaar.

Dit is van alle tijden.

Dit is tevens de consequentie als je een dure fiets niet verzekerd.

Mijn fiets krijg ik over 6 weken, maar zorg er wel voor dat ik tegen die tijd ook een oude fiets heb, waar ik booschappen mee doe en naar de stad fiets.

De fiets is gestolen met een reden.

Toen ik vroeger er werkte voor de Hema als beveiliger, pakte ik vaak oost europeanen op die met lijsten liepen, waar op stond welke dure kleding ze moesten jatten. Deze zijn er ook voor fietsen.

Mario
Fietsen zijn in de meeste gevallen niet duur genoeg om te verzekeren. Verzekeren moet je alleen die dingen (huis, aansprakelijkheid) die je niet direct kunt vervangen als ze verloren gaan. Over een mensenleven genomen ben je dan gemiddeld goedkoper uit.
alois schreef:
di 14 aug, 2018 00:09
Fietsen zijn in de meeste gevallen niet duur genoeg om te verzekeren. Verzekeren moet je alleen die dingen (huis, aansprakelijkheid) die je niet direct kunt vervangen als ze verloren gaan. Over een mensenleven genomen ben je dan gemiddeld goedkoper uit.
Die berekening is erg afhankelijk van je woon- en werkomgeving, van je eigen zorgvuldigheid bij de keuze van de plek waar je de fiets wegzet en van de handelswaarde in het grijze circuit. Ik vermoed dat Rohloff-fietsen relatief vaak gestolen worden omdat hun verkoopwaarde hoog is.
alois schreef:
di 14 aug, 2018 00:09
Fietsen zijn in de meeste gevallen niet duur genoeg om te verzekeren. Verzekeren moet je alleen die dingen (huis, aansprakelijkheid) die je niet direct kunt vervangen als ze verloren gaan. Over een mensenleven genomen ben je dan gemiddeld goedkoper uit.
Ik woon in een qua diefstal "risico-arm" gebied (volgens de verzekeraars). De waarde van de fiets staat gelijk aan ongeveer 70 jaar premie (maar zo lang ga ik dat niet volhouden en ook niet betalen ;)).
Alois.

Er zijn genoeg mensen die sparen voor een dure fiets, maar geen andere kunnen kopen als die fiets word gestolen.

En dat fietsen niet duur genoeg zijn om te verzekeren is onzin. Als jij bv een idworx koopt ben je ongeveer€4500 kwijt. Vind ik duur genoeg om te verzekeringen.

Daarom vind ik de ANWB een mooi en goed alternatief.

Ik snap nog steeds niet, dat in dure fietsen, standaard geen diefstal chip zit. Van Moof, stopt in al zijn fietsen standaard een gps tracker.

Mario