Stuur heb ik al klaarliggen moest ik kiezen voor een fiets met een recht exemplaar.loknor schreef: ↑do 29 mar, 2018 21:04Hou er rekening mee dat stuur en zadel te vervangen zijn. Vooral de Razer heeft een on-ergonomisch stuur. Een beetje FM ruilt dat kosteloos bij aankoop. Een prima nieuw stuur van XLC/Shumpert met meer sweep kost een tientje. Setje Ergon Leathers erop (dat zal wel wat extra kosten^^) en je bent het heertje.Ed kettingvet schreef: ↑di 27 mar, 2018 11:06Batavus krijg ik meer en meer de indruk dat men deze moet proberen, zoveel positiefs over te lezen.
Zadel is van het type breed+zacht, maar dat vind ik sowieso niet iets waar een fietsenmerk veel geld aan moet besteden. Een zadel is erg persoonlijk.
Zadel erg belangrijk, ik kies meestal voor eentje met weinig draagvlak m.a.w. een vrij smal zadel bevalt me altijd beter als een breed zadel.
Heb intussen al wel zeker 15 fietsverkopers van verschillende merken gemaild met aanvraag voor testrit, weinig respons komt daar op, krijg allerlei gekke verhalen te horen om duidelijk te maken dat het niet kan / niet de gewone manier van fiets kopen is. Ik merk ook wel wanneer ik met mensen praat over hun aankoop E- bike dat het een verhaal van kijken / kiezen / kopen is.
Een fietsenmaker stelde voor om eens naar de Orbea Keram Asphalt 10 te kijken, toen ik vroeg om te testen kon dat ... maar dan wel in damesuitvoering ... pfff wat weet ik dan meer.
Gelukkig is er geen haast bij.