Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 212 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36107 berichten
Hier de nieuwe:
DSCN0253 - kopie.JPG
Als je weet hoe je moet zoeken is dit een hele makkelijke ;)
Ik herken dit patroon op de luiken niet.
groverr schreef:
za 04 aug, 2018 10:23
Ik herken dit patroon op de luiken niet.
Daar had ik van te voren zelf ook al ff op gezocht om te controleren wat er boven zou komen drijven, anders zou het nog makkelijker worden ;)
Lekker snel zo :D

Gisteren fietstochtje gemaakt en het ochtendlicht viel er mooi op. Kasteel Ammersoyen uiteraard ook nog ff meegenomen.
Voor wat betreft het vorig plaatje: ik woon hier redelijk nabij en mag graag wat over de Maasdijken fietsen. Om in de sfeer te blijven nog een kasteel. Die dikke, koele muren lagen toen ook in een warm zonlicht:
slot.jpg
Mont Orgueil Castle
Castle Green, Gorey, St Martin JE3 6ET, Jersey

https://goo.gl/maps/amvTwNZPkt42
Ik had eigenlijk verwacht dat je de vorige afbeelding zou aanwijzen, maar dit is natuurlijk ook goed. Indrukwekkend ding wel en goed te bekijken vanaf de onverharde weg omhoog vanwaar deze foto is genomen. Aantrekkelijk eiland overigens om een paar dagen overheen te fietsen.
arnob schreef:
za 04 aug, 2018 12:59
Ik had eigenlijk verwacht dat je de vorige afbeelding zou aanwijzen, maar dit is natuurlijk ook goed. Indrukwekkend ding wel en goed te bekijken vanaf de onverharde weg omhoog vanwaar deze foto is genomen. Aantrekkelijk eiland overigens om een paar dagen overheen te fietsen.
Best een leuk idee! Kun je n beetje makkelijk naar de Kanaaleilanden toe komen en van eiland naar eiland hoppen?
Er is een ferryverbinding vanaf St Malo naar Jersey die ook doorgaat naar Guernsey. Koddig is dat de ontscheping vanuit Guernsey naar Jersey op hetzelfde stukje haven plaats vindt waardoor in ons geval een complete gridlock ontstond die bij ons ruim een uur duurde. Wel gezellig, allemaal in hetzelfde schuitje.
Een nieuwe opgave dan maar weer. Onderstaande foto heb ik 9 dagen in Zuid-Frankrijk genomen. Wie weet waar dat was?
willem.m schreef:
za 04 aug, 2018 14:26
Een nieuwe opgave dan maar weer. Onderstaande foto heb ik 9 dagen in Zuid-Frankrijk genomen. Wie weet waar dat was?
Op google „Ponts historique France" gezocht en dit moet 'm zijn: Pont de Chambonas sur le Chassezac (Ardèche).
http://www.par-monts-et-par-vaux.eu/pon ... che_1.html (even omhoog scrollen)
Proficiat Martin! Het was dus te makkelijk... En ik maar denken dat heel Frankrijk vol staat met Middeleeuwse bruggen en dito kastelen. Maar uit de beschrijving op genoemde website maak ik op dat de brug bij Chambonas toch wel een bijzondere is!

Nu mag jij weer!
Om in de sfeer te blijven nog een brug:

Afbeelding
De brug staat in Zweden, maar dat land is zo groot dat het lastig gaat worden, mogelijk in de buurt van waar Martin's 2e huis staat. (Waar was dat ook al weer)
https://www.google.com/maps/@59.8364517 ... 312!8i6656

In Munkfors, vlak bij residentie Van Doornik in Sunnemo.

1. Google "Martin van Doornik Zweden" -> Sunnemo
2. Check op Google Maps de omgeving van Sunnemo -> rivier Klaralven
3. Google "Klaralven & Bridge" -> Bingo!
Goed opgelost, het is Munkfors, ongeveer 15 km van m'n tweede huis in Zweden. De foto is van 8 juni 2013. Ik was op de fiets naar de bakker. Tussen Sunnemo en Munkfors zijn er wel pittige hellingen. Bij het afdalen kon ik zelfs de druk in m'n oren voelen. In Munkfors wonen veel Nederlanders, sommigen hebben er een eigen onderneming gestart, zoals deze bakker. Er is zelfs een straat waar veel landgenoten wonen, dat die in de plaatselijke volksmond Tulpvägen wordt genoemd! :lol:
Willem, de volgende foto is voor jou.
Een nieuwe opdracht:
(Stukje afgeplakt anders wordt het wel heel makkelijk...)
willem.m schreef:
zo 05 aug, 2018 09:05
Een nieuwe opdracht:
(Stukje afgeplakt anders wordt het wel heel makkelijk...)
Duidelijk een mijn, maar vast niet in Zweden. op de lijst met 'Gruvar i Sverige' geen resultaat gevonden. Gruva = mijn. Alleen die natuurstenen randen langs de berm (voorgrond) heb ik daar wel vaker aangetroffen.
Ik dacht aan England of Wales maar daar zijn vrijwel alle (deep pit / tower colliery) mijnen gesloopt (of een museum). Nog niet kunnen vinden dus ;)