Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 206 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36097 berichten
Helemaal goed! Wij reden er langs tijdens de Groene Valleien-route, hebben het museum verder niet bezocht. @FransD is aan de beurt voor de volgende foto.
PeterVanRijn schreef:
zo 15 jul, 2018 09:51
Ik denk dat je gelijk hebt. Op deze webpagina van de Molendatabase staat een foto die nagenoeg vanaf dezelfde positie is genomen.
Martin weet dit vast zonder opzoeken. ;-)
Excuses, ik heb deze raadselfoto pas vandaag gezien, toen de oplossing al aan m'n neus voorbij kwam.... Want ik keek naar Tour de France op TV (wat een afschuwelijke ongelukken!) en 's avonds veel mailverkeer met Zweden gedaan. In 1987 heb ik de as van deze molen opgemeten en getekend. Het is deze molen, die de naam gaf aan het merk De Witte Molen van kippen- en vogelvoer.
Geweldig, dat merk had m'n moeder ook voor haar kippen idd. :D
Martin E. van Doornik schreef:
ma 16 jul, 2018 09:54
PeterVanRijn schreef:
zo 15 jul, 2018 09:51
Ik denk dat je gelijk hebt. Op deze webpagina van de Molendatabase staat een foto die nagenoeg vanaf dezelfde positie is genomen.
Martin weet dit vast zonder opzoeken. ;-)
Excuses, ik heb deze raadselfoto pas vandaag gezien, toen de oplossing al aan m'n neus voorbij kwam.... Want ik keek naar Tour de France op TV (wat een afschuwelijke ongelukken!) en 's avonds veel mailverkeer met Zweden gedaan. In 1987 heb ik de as van deze molen opgemeten en getekend. Het is deze molen, die de naam gaf aan het merk De Witte Molen van kippen- en vogelvoer.
Hier is de tekening van de as, die ik in de molen van Meeuwen heb opgemeten, in opdracht voor een molenpublicatie over het ontstaan en geschiedenis van de wiekenassen en de namen van de ijzergieterijen, die de assen hebben vervaardigd. Ik heb door heel Nederland maar ook in het buitenland (o.a. Engeland) molenassen opgemeten en getekend. Ik kan bij veel molens heel gemakkelijk vanaf de straat aan de askop zien van welke gieterij het afkomstig is.

Afbeelding
En een nieuwe foto. Ik hoop dat deze niet zo eenvoudig te vinden is als mijn vorige. :D

Afbeelding
Volgens mij heb je te lang bij Marcy Reagan's Pub gezeten. Nu mag de rest uitvinden waar die zich bevindt.
Dat had gekunnen, ware het niet dat die pub net zo'n desolate indruk maakte als het gebouw op de foto.
Bective Abbey, County Meath, Ierland

Jan
Hilver schreef:
di 17 jul, 2018 12:04
Bective Abbey, County Meath, Ierland

Jan
Dat zit in de buurt, maar het is toch wat ver varen vanaf de door Peter gememoreerde pub.
Als ik op Marcy Reagan's Pub google en dan daar eens het bruggetje oploop en rondkijk zie ik de Priory St. John the Baptist.
https://goo.gl/maps/MtLao4gEb4L2
Zo, geantwoord. Maar ik heb nog geen flauw idee waar het is, ik moet nog uitzoomen... :D
...
Oh, Ierland.
Leon schreef:
di 17 jul, 2018 13:23
Als ik op Marcy Reagan's Pub google en dan daar eens het bruggetje oploop en rondkijk zie ik de Priory St. John the Baptist.
https://goo.gl/maps/MtLao4gEb4L2
Zo, geantwoord. Maar ik heb nog geen flauw idee waar het is, ik moet nog uitzoomen... :D
...
Oh, Ierland.
Dat is helemaal correct. In de Priory St. John zat het ziekenhuis van Trim. Het kasteel van Trim was het grootste kasteel van Ierland in de 12e eeuw. Het ziekenhuis lag een kilometer buiten de plaats, stroomafwaarts. Ik ben benieuwd of men dat toen al deed om besmettingsgevaar te voorkomen.
Dan is het maar net de vraag wie wie ging besmetten :wink:
De nieuwe foto's heeft weinig aanwijzingen. Het is in Nederland. Het is avond in juni. Op TV was voetbal. :D
Ik heb er aangetoond dat je met Almotions 55-559 op het strand kunt fietsen maar moest er wel zo'n 650 meter vanaf de strandopgang door voor door (te) rul zand naar de waterlijn lopen. Als het eb was geweest en ik had wat schuin naar rechts gemikt had ik wel anderhalve kilometer af kunnen leggen tot de waterlijn, maar daar zijn ze daar volgens de borden niet blij mee.
Afbeelding
Beetje korte schaduw voor een avondfoto ;)
Verklikkerstrand bij Renesse?
keesswart schreef:
di 17 jul, 2018 21:50
Klopt, het was ook wel erg duidelijk omschreven.
Ik zal nog eens kijken hoe laat die foto was.
Leon schreef:
di 17 jul, 2018 22:06
Heel eenvoudig: op je computer de foto's in de bestanden met de muis aanwijzen, dan verschijnt automatisch een venstertje met datum en tijd. TENZIJ de camera juist is ingesteld.
Leon schreef:
keesswart schreef:
Zonder die beschrijving was het puur gokwerk geworden. Binnen Nederland zijn echter niet zoveel stranden die zo breed zijn. In Zeeland alleen op Schouwen. Op andere Zeeuwse stranden zou je bovendien houten golfbrekers (paalschermen) moeten zien.
Dan heb je nog de Kwade Hoek op Goeree en de Zandmotor bij Ter Heijde. Verder noordwaarts vind je alleen nog zulke stranden op de Waddeneilanden. Ik dacht eerst aan de Noordsvaarder op Terschelling, waar we op nieuwjaarsdag een fatbiketrip hebben gemaakt (zie hier onderaan). Daar staan ook waarschuwingsborden op een voormalig schietterrein. Ik kon echter daar de afmetingen die Leon had gegeven nergens goed toepassen. Nadenkend over wat voor borden je nog meer op een strand zou kunnen vinden, ging ik op zoek naar rustgebieden voor vogels en zeehonden, die met borden afgebakend kunnen zijn. Zo vond ik de verklikkerplaat en het verklikkerstrand, al hebben de borden die daar nu staan geen betrekking meer op vogels en zeehonden.
Morgen zal ik een nieuwe foto plaatsen.
Leon schreef:
keesswart schreef:
Je hebt gelijk, het was 17.45 uur.
Hier is een nieuwe foto.

Afbeelding