Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met deze 'ultralight' spullen van de Decathlon? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ervaringen met deze 'ultralight' spullen van de Decathlon?

Hoe lang Schwalbe binnenbandjes meegaan weet ik niet, die gebruik ik niet. De Decathlon binnenbanden gaan prettig lang mee, ik haal er regelmatig de levensduur van de buitenband mee.
bert sitters schreef:
zo 15 jul, 2018 10:40
De fietsen van Decathlon kwamen uit Azië, maar tegenwoordig heeft dit buitensportbedrijf een eigen fietsenfabriek in Rijsel.
Ik kom in Frankrijk bij Decathlon om gastankjes met schroefdraad te kopen. Deze zijn in Frankrijk behalve de Decathlon moeilijk verkrijgbaar. Gelukkig zit Decathlon in Frankrijk overal. Niet altijd op de prettigste plaatsen voor fietsers tussen de megawinkels langs de drukke uitvalswegen.
Ik zag bij Decathlon zeer goedkope binnenbandjes. Gaan deze net zo lang mee als Schwalbe?
Ik heb eens wielen gehad waarvan de ventielopeningen niet helemaal de juiste vorm hadden. Toen bleek dat de - toenmalige - schwalbebinnenbanden genoeg verstevigd waren en andere merkloze banden die ik had niet.
Gee schreef:
zo 15 jul, 2018 08:01
@Ivo
De boogstok heeft een wit bolletje aan één kant.

Gee
Ik heb deze ook, de twee persoonsversie ook. Hiervoor had ik ook een Decathlon Ultralight, die bruin/oranje, met de oranje haringen. Maar na 5 jaar trouwe dienst begon hij wat te lekken bij de voeten, en ik wlde een model met de opening aan de zijkant ipv bij het hoofd/voeten. En niet iets mee ruimte Dat werd dus deze.
Tot dusver ben ik er erg tevreden over. Jammer te horen dat de consturctie met het bolletje msschien op de lange duur de zwakke plek is, tot nu toe is mijn probleem ermee dat ik altijd als i moe de tent op zet de stok er verkeerd om in doe, zodat het bolletje aan de verkeerde kant zit. Maar dat is een ik-probleem natuurlijk.
Leon schreef:
zo 15 jul, 2018 21:11
bert sitters schreef:
zo 15 jul, 2018 10:40
De fietsen van Decathlon kwamen uit Azië, maar tegenwoordig heeft dit buitensportbedrijf een eigen fietsenfabriek in Rijsel.
Ik kom in Frankrijk bij Decathlon om gastankjes met schroefdraad te kopen. Deze zijn in Frankrijk behalve de Decathlon moeilijk verkrijgbaar. Gelukkig zit Decathlon in Frankrijk overal. Niet altijd op de prettigste plaatsen voor fietsers tussen de megawinkels langs de drukke uitvalswegen.
Ik zag bij Decathlon zeer goedkope binnenbandjes. Gaan deze net zo lang mee als Schwalbe?
Ik heb eens wielen gehad waarvan de ventielopeningen niet helemaal de juiste vorm hadden. Toen bleek dat de - toenmalige - schwalbebinnenbanden genoeg verstevigd waren en andere merkloze banden die ik had niet.
Ik heb net een schwalbe biba in mijn stationsfiets gemonteerd. Eerste verschil dat ik zag was het ontbreken van een verwijderbare ventielkern.
Metje schreef:
do 12 jul, 2018 21:10
Ik kan dat laatste bericht bevestigen!
Decathlon komt inderdaaf met een vakantiefiets op de markt!!
Onlangs heb ik vier franse studenten ontmoet in Tadzjikistan die op prototype vakantiefietsen van Decathlon daarheen waren gefietst en er bijzonder tevreden over waren. De voors en tegens koppelden ze terug naar Decathlon en die hadden mede op basis daarvan alweer een vervolgversie gemaakt die ze in Oezbekistan hebben ontvingen.
Ze hebben de prototype fiets uitgebreid laten zien en mij vervolgens zelfs geinterviewd voor Decathlon met de vraag hen te vertellen wat ik van de fiets vind.
Het ziet er echt veel belovend uit!
Is dat toevallig dit (nieuwe) model?

https://www.decathlon.nl/p/hybridefiets ... 67&c=GRIJS
Ontworpen voor: fietstochten van 100 km en meer op asfaltwegen en bospaden of grindweggetjes.

Ben je op zoek naar een trekkingfiets om de wereld te verkennen? Dankzij het aluminium frame en de hoogwaardige uitrusting is de Riverside 920 de perfecte keuze
Prima prijs (700 euro), weet alleen niet of je in de bergen ver komt met die 1x11 setup :?:
aapbroodje schreef:
ma 16 jul, 2018 23:28

Ontworpen voor: fietstochten van 100 km en meer op asfaltwegen en bospaden of grindweggetjes.

Ben je op zoek naar een trekkingfiets om de wereld te verkennen? Dankzij het aluminium frame en de hoogwaardige uitrusting is de Riverside 920 de perfecte keuze
Prima prijs (700 euro), weet alleen niet of je in de bergen ver komt met die 1x11 setup :?:
Belangrijker, geveerde voorvork, en ik zie geen nokjes voor voordragers. Dus een gravelracer voor bikepackers misschien? En ja, die versnellingen wordt je niet blij van. tenzij je graag voor de bergachtige dagen een ander voorblad er op gooit 's avonds....
Nee, dat is NIET het nieuwe model want deze reeks (Riverside) bestaat al een tijdje. Op Bikeradar.com word gemeld dat de nieuwe vakantie-/reisfietsenreeks waarschijnlijk "Triban" gaat heten en meer op/naar gravelbikes georienteerd is. Ook word daar gemeld dat het misschien nog wel 1-2 jaar kan duren voordat hij in de winkel verschiijnt. Wellicht wil Decathlon (evenals dat Quichiker Ultralight 2 tentje) eerst flink testen om mogelijke kinderziektes voor te zijn.
Dat is hem inderdaad niet.
De beoogde trekkingsfiets komt op zijn vroegst in 2019, maar wrs pas in 2020 op de markt en zal ook een stuk prijziger zijn.
Hij wordt momenteel al uitgebreid getest en aangepast.
Die jongens die tegen kwam hebben erop van Frankrijk naar Oezbekistan gefietst. In Oezbekistan kregen ze weer een aangepast prototype waarmee ze verder naar atadzjikistan, Kirgizie en Kazachstan fietsen.
Decathlon hoort graag nieuwe input, zowel van de jongens die hem gebruiken als van potentiele kopers. Vandaar dat onder meer ik ook werd geinterviewd over de fiets met de geaag wat ik goed en minder goed vind en wat er anders zou moeten wat mij betreft.
Ik denk dat Decathlon met wat leuks gaat komen voor een mooie prijs! Maar we moeten er dus nog even op wachten.
captain_fabulous schreef:
di 17 jul, 2018 11:11
aapbroodje schreef:
ma 16 jul, 2018 23:28

... En ja, die versnellingen wordt je niet blij van. tenzij je graag voor de bergachtige dagen een ander voorblad er op gooit 's avonds....
Voordat alle 1xYY set-ups worden afgeserveerd... Ik heb een SRAM Eagle 1x12 icm een klein voorblad op de mtb en daar word ik erg blij van. Ik fiets er (met beperkte bepakking: rollerbag voor en rollerbag in zadelharnas) zeer steile hellingen mee op. Bergaf gaat ook prima. De stappen tussen de versnellingen zijn niet irritant groot. Het schakelt heerlijk zo zonder voorderrailleur. Ik kan me voorstellen dat een kwalitatief goede 1x11 kan volstaan als je er geen extreme dingen mee gaat doen. Tot zover mijn persoonlijke ervaring.
Lucht matje vd lidl a 20 euro en om en nabij 400 gr slaapt prima en stuk lichter dan een thermarest en je kan op ze zij slapen en veel kleiner pak formaat, matje is iets smalletje maar mag de pret niet drukken. Wat de pret wel drukt is de locatie van het platte ventiel waardoor je de laatste lucht er zonder pomp amper uit krijgt maar goed 20 euro voor licht gewicht en kleine pakmaat kan je niet klagen.

Lidl tent a 1.5 kg met zo A frame aan de voorkant en 1 lange stoke over het dak is drama en praktisch onbruikbaar tenzij je er zelf een dag mee aan de slag gaat. Ik heb wat dingen vervangen, versrevigt verandert enz en zit aan 1250 gram en met 10 euro aanschaf (volgens mij 17 bij lidl) heb ik hem er binnen 1 nacht uit. Alternatief is decathlon koepeltentje a 20 euro a 2 kg. (Die 1 pers a 120 euro is mooi maar met 35 graden snachts of met dagen regen is een klein tentje erg vervelend)

Bijlagen

2000mm waterdicht noemen? in de Sahara mischien maar niet daar waar het echt kan regenen.
Vriend van mij heeft die lidl tent. Geen slecht ding, wel naar de prijs. Enkeldaks heeft nogal nadelen waaronder dat het erg snel condenseert in de tent en vochtig/klam wordt, zeker in voor- of najaar met koude nachten.