Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bivakzak M90 - Forum Wereldfietser

Bivakzak M90

Kunnen we hier iemand blij mee maken?
Twee bivakzakken, hebben we over.
Prima bivakzakken. Type M90.
reden dat we ze verkopen is dat we moderne varianten hebben gekocht. Kortom, iets meer geld uitgegeven voor een stofje en dus weer ietsjes lichter.

Je kent de regel bij ons. Neem een flesje wijn mee en je krijgt een zak. Met twee flessen heb je twee zakken,
Wel even ophalen in Krimpen ad IJssel.
Ze staan ook op marktplaats maar voor wereldfietsers, als vrienden onder elkaar, voldoet wijn ruimschoots.
Hieronder nog een foto van 3 weken geleden.
IMG_0116.jpg
IMG_0116.jpg
201806 RondjeOost 009.jpg

Bijlagen

Marco,
ik heb zelf ook een oude M90, mag ik vragen welke moderne variant je er voor in de plaats gekocht hebt?

Groet,
Tom.
Hoi Tom, dat is de RAB Storm Bivi geworden. Voor 149 euro een kleiner pakketje....

Poeh, ik wist niet dat er zoveel geinteresseerden zijn in bivakzakken. Mailbox is vol gelopen. Leuk. Dacht dat veel WF steeds meer comfort wilden hebben maar leuk om te lezen dat lekker plat op de grond in de buitenlucht slapen ook interessant gevonden wordt.
De zakken zijn inmiddels vergeven. Sorry als je achter het net vist.
Als we weer iets over hebben, of tekort hebben aan wijn :lol: , zetten we weer wat op deze site.

Marco
Die Rab is ook mooi, met een redelijke prijs.

Ik merk ook dat steeds meer mensen met alleen een bivy-bag (dus zonder tent) op pad gaan, en niet alleen fietsers trouwens. Laatst nog 2 gasten die achter in een pick-up truck sliepen in een bivak zak.

Een combinatie met een tarp, of slechts enkel een buiten-tent zal in de regel nog altijd gewicht besparen.
Het is, zeker in streken met mooi weer, gewoon makkelijk, helemaal bij wild-kamperen (en misschien wel een heimelijke compensatie voor het feit dat ik nooit in militaire dienst ben geweest, terwijl mijn vrienden wel moesten :lol: :D )

Groet,
Tom.
Hoe gebruik je zo'n RAB Storm Bivi dan? Dit is een compleet dichte cocon. Geen opgesloten gevoel als deze dicht is (indien nodig uiteraard)? Ik zou misschien zelf eerder opteren voor een klein boogje om het gezicht vrij te houden.
Als het regent zit je er inderdaad in en heb je een luchtstrook met gaas voor zuurstof. Is te doen maar dat moet je geen nachten achter elkaar doen. Maar over het algemeen regent het niet zo vaak. En bij regen kan je ook een afdakje in het bos maken.
Ik zie als enige voordeel van een bivakzak dat het overal past, daar waar ik met mijn kleine tentje nog wel eens problemen heb. Lichter als mijn tent is een bivakzak met tarp zeker niet.
Is jou tent lichter dan 664 gram? Ben benieuwd :D

Naast dat een bivakzak lichter is (over het algemeen dan) is het pakvolume kleiner. Geen stokken. En dat helpt met bikepacken echt heel veel.
Maar het allerleukste aan een bivakzak is dat je lekker buiten slaapt. Geeft je veel gevoel van vrijheid. En het valt erg weinig op. En zo kan je in NL ook prima (illegaal) een plekje in het bos vinden.
En voor elke pro kan je ook prima een con verzinnen. Het is een leuke andere manier van de nacht doorbrengen. En zo krijgen wij nu keuzestress......bivakzak of kleine tent of onze grote tent.....aaahhhh 8) 8)
Heb je dan met een bivy bag van geen last van ongedierte, muggen en dergelijke?
En hoe zorg je ervoor dat je geen last hebt van teken bij wildkamperen in een bos?
peter123 schreef:
do 12 jul, 2018 21:26
Heb je dan met een bivy bag van geen last van ongedierte, muggen en dergelijke?
En hoe zorg je ervoor dat je geen last hebt van teken bij wildkamperen in een bos?
Vraag ik me ook af (vooral muggen en teken... in het bos altijd veel muggen en veel bivakkampeerders lopen toch vaak teken op).

Zelf alleen ervaring met bivaks in het hooggebergte, dan heb je daar geen last van (en van regen ook niet ;))
Tent of bivakzak: in het bos zijn teken niet te vermijden.
Muggen: muggennetje meenemen.
teken: tekentang meenemen

Tja, veel luxe is het uiteraard niet. Als je daar mee om kan gaan heb je een goede tijd, ander wordt het een vervelende nacht. Al met al valt het wel mee (glas half vol :D ). Je ligt in de zak en alleen je hoofd is onbedekt. Met een netje is dat opgelost.
Marco Meijerink schreef:
vr 13 jul, 2018 07:59
Je ligt in de zak en alleen je hoofd is onbedekt. Met een netje is dat opgelost.
Ik zou verwachten dat ze daar doorheen kunnen steken (waar het netje op je gezicht ligt). Mooi dat dat blijkbaar niet kan.
om eerlijk te zijn....als het netje op je gezicht ligt steekt de mug er echt wel doorheen. Daar heb ik zelf niet zoveel last van. Vind je dat wel vervelend dan wordt het een pittige nacht 8)