Ik zou wel willen aankomen (ben nu best mager), dus een e-bike is wel iets voor mij
(just kidding)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik zou wel willen aankomen (ben nu best mager), dus een e-bike is wel iets voor mij
Als ik eenmaal op snelheid ben, dan schakel ik inderdaad nog nauwelijks. Liever verander ik dan even de ondersteuning*. Ik rij dan in de 5e versnelling van de Nexus 8 met een snelheid van 24-27 km/h. Ik zit dan in de meest efficiënte versnelling en de motor draait op z'n efficiënte toerental. Op lange ritten hou ik m'n hartslag en ademhaling in de gaten, tikkie ondersteuning erbij als de hartslag oploopt en/of de snelheid terug, tikkie ondersteuning eraf als hartslag te laag wordt en/of de snelheid te hoog.rockhopper schreef: ↑zo 08 jul, 2018 02:35
Je hebt wel gelijk hoor, maar je geeft nu redenen als accuradius als argument. Mijn punt ging er alleen over dat gebruikers lui zijn, dom/gemakzuchtig en dat ze nu eenmaal in de praktijk weinig schakelen. Dus je mag die minimale eisen wel zetten, maar ik denk dat die meer voor de serieuze fietsers zijn. Uiteraard wil iedereen meer en beter, maar ik denk dat de kleine bak wel kan, het is alleen niet ideaal.
Tja in de natuur is andersom. Ik was 6 manden zuinig geweest met mij spieren/bio-accu. Nu mij biologische accucapaciteit is achteruit gegaan. Extra vet vertaald ze als kortsluiten eilanden op een accu. dat zorg voor zelfontladen
Het is geen test. Zelfs MIchiel zegt dat dit is geen test . Lees de komenaar daar heb ik MIchiel gevraagd wat hij bedoeld met TEST - de gemidelde persoon denk volgens wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Product_testing maar hij bedoeld anders lees de komentaar aan mij vrag daar ben ik ook miro http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... ec-e-bike/
Noem he wat je wilt. Nog steed erg matige rij impressie dan. Als je 2 maanden door de Ardenne fiets en je verhaaltje gaat alleen over een tochtje over de Veluwe? Maar goed wat jij wiltmiro schreef: ↑ma 09 jul, 2018 20:55Het is geen test. Zelfs MIchiel zegt dat dit is geen test . Lees de komenaar daar heb ik MIchiel gevraagd wat hij bedoeld met TEST - de gemidelde persoon denk volgens wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Product_testing maar hij bedoeld anders lees de komentaar aan mij vrag daar ben ik ook miro http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... ec-e-bike/
Als je ze hebt dan zou ik ze zeker gebruiken, geeft je toch meer mogelijke combinaties tussen cadans en snelheid.BertKremer schreef: ↑ma 09 jul, 2018 19:46Ik schakel altijd nog steeds zoals vroeger op mijn "gewone" fiets. Daarom ben ik ook blij met mijn 30 versnellingen. Trapsnelheid kan ik daardoor gemakkelijk aanpassen en ik ben daardoor, volgens mij, ook zuinig met het batterij gebruik.
Wat is jouw framemaat? Ik wil graag de volgende E-bike, waarschijnlijk een Koga E-WorldTraveller-S, door jou laten testen. Mail me maar via mijn website of pb om het één en ander kort te sluiten.
Gelukkig ga jij daar niet over. Ik vind het daarbij ook niet netjes dat je het op je eigen site nodig vindt om ons hier voor fundamentalisten uit te maken.Christophorus schreef: ↑ma 09 jul, 2018 21:33Wie graag antwoorden en toelichtingen wil, nodig ik uit om onder het artikel op mijn website te reageren. Ik vind het fijner om één discussie op één plaats te voeren.
Precies dat. De goeden hoeven zich niet aangesproken te voelen. Iedereen met respectvolle en inhoudelijk goede reacties krijgen mijn aandacht en respect. Echter, de meest onbeschofte reacties krijg ik hier vaak niet publiekelijk, want veel discussies gaan vervolgens via pb of per mail verder en daar wil ik vanaf zijn.Senior2 schreef: ↑di 10 jul, 2018 10:04Leon,
Fundamentalisten
Ik denk niet dat dit als algemeen bedoeld is, maar het aantal keren dat discussies op dit forum stevig uit de hand lopen is natuurlijk niet gering. Aan de ene kant zie ik hier heel veel praktische en theoretische kennis, aan de andere kant zijn er ook forumleden waarbij het snel en liefst heel fel reageren zonder eerst goed te lezen en na te denken, en ook zonder begrip en/of respect voor een andere mening. Beetje zelfreflectie kan niet voor iedereen kwaad.
Dat kun je voorkomen door het anders te schrijven.
Over die helling bij Hammer gesproken... die is idd maximaal 15% (althans volgens het bord) maar over de hele klim van 2 km stijgt de weg zo'n 150 meter, dus met een gemiddelde van 7,5%. Een heel normaal klimmetje in de Eifel dus. Rondom de Moezel zijn de klimmen al gauw zo'n 200-250 meter bijv.loknor schreef: ↑di 10 jul, 2018 11:02Toen Belle aangaf dat zij het probleem met de motor ook had kon je niet anders dan aangeven dat dat heel vervelend was. Maar dat je daarna zei dat dit soort ervaringen steeds meer tot het verleden horen terwijl de bewuste motor een ouder type motor is waarvan op het pedelecforum klachten zijn bij een stijgingspercentage van meer 12% is gewoon ondoordacht.
Het kan aan mijn Duits liggen maar ik heb gezocht en gezocht en kan niet vinden waar men dan positief is over de idworkx. Bedoel je het feit dat ze 'm ook in de winter hebben gebruikt en ie het toch nog doet?zivojan schreef: ↑zo 08 jul, 2018 07:55https://www.idworx-bikes.de/wp-content/ ... 21.t01.pdfloknor schreef: ↑za 07 jul, 2018 23:23Dan geloof je de gebruikers op het pedelecforum die dezelfde ervaring hebben als Testkees?
Ik voorspelde de resultaten van Testkees niet omdat ik Nostradamus ben, maar omdat ik zowel de systemen zelf ken als veel gebruikers ervaringen heb gelezen. De reviews zijn enthousiaster dan de de Duitse gebruikers.
Hier een test van een Duitse krant van de opinion BLT-E. Ook zij zijn positief......