Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als je de techniek erachter niet kent is het makkelijk Marco op spelfouten te gaan lopen wijzen, maar misschien moet je het topic op het rad-forum.de over de forumslader even doorlezen, dan snap je hoe eea tot stand komt en hoe men de naafdynamo een hogere spanning laat leveren bij laag vermogen en dit omzet naar een lagere spanning met hoger vermogen.
En een flink sloping frame, scheelt flink qua stuurbuislengte.Marco Meijerink schreef: ↑di 22 mei, 2018 12:47Ik ben 1,80......zal dan ongetwijfeld de andere batterijen zijn.
Ben ook wel benieuwd? Heb de Son SL op m'n Santos (mooie cleane oplossing) en nu m'n B&M USB-werk het begeven heeft mag ik wat nieuws. Maar bij die verliezen kan ik me niets voorstellen.
Waarop is de uitspraak dat er verlies is dan gebaseerd? Is dat door iemand onderzocht? Of is het een veronderstelling?
De Son SL maakt gebruik van een RVS contactplaat die in een geïsoleerde plastic houder in de voorvorkpad is geplaatst. Allemaal redelijk robuust en een goed contact is geborgd door de kracht van de snelspanner.
Het uitnemen van een wiel is iets wat je maar zelden doet. Dat kan niet de hoofdreden zijn voor het ontwerpen van een stekkerloze aansluiting.ericplan schreef: ↑za 07 jul, 2018 21:29De Son SL maakt gebruik van een RVS contactplaat die in een geïsoleerde plastic houder in de voorvorkpad is geplaatst. Allemaal redelijk robuust en een goed contact is geborgd door de kracht van de snelspanner.
In het kort: groot contactoppervlak met grote aandrukkracht.
Groot voordeel ten opzichte van de klassieke versie is het probleemloze uitnemen van een wiel (zonder dat het wiel aan de draden van je dynamo blijft hangen).
De kracht van marketing...nicolevelo schreef: ↑za 07 jul, 2018 21:33Het uitnemen van een wiel is iets wat je maar zelden doet. Dat kan niet de hoofdreden zijn voor het ontwerpen van een stekkerloze aansluiting.
Band plakken? Ik heb al eens geworsteld met de kleine stekkertjes en koude vingers én een lekke band.nicolevelo schreef: ↑za 07 jul, 2018 21:33Het uitnemen van een wiel is iets wat je maar zelden doet. Dat kan niet de hoofdreden zijn voor het ontwerpen van een stekkerloze aansluiting.ericplan schreef: ↑za 07 jul, 2018 21:29De Son SL maakt gebruik van een RVS contactplaat die in een geïsoleerde plastic houder in de voorvorkpad is geplaatst. Allemaal redelijk robuust en een goed contact is geborgd door de kracht van de snelspanner.
In het kort: groot contactoppervlak met grote aandrukkracht.
Groot voordeel ten opzichte van de klassieke versie is het probleemloze uitnemen van een wiel (zonder dat het wiel aan de draden van je dynamo blijft hangen).
Volgens mij wordt de TM 3+ met SON dynamo altijd geleverd met een stekkerloze aansluiting. Maar hiermee is de vraag nog niet beantwoord of er werkelijk een merkbaar ‘verlies’ is met de sl aansluiting.