Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 199 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34415 berichten
Het is niet de laguna de Uña.
Volgens Wikipedia is de Serrania de Cuenca een onderdeel van de Sistema Iberico. Deze top ligt daar niet in.
Afbeelding
Maar Cuenca is er wel dichterbij dan Jaca.

Ik zie op de pinterest link heel veel plaatjes. Dat lijkt me een schot hagel dat geen doel treft.
15-IMG_8701-klein.jpg
15-IMG_8701-klein.jpg (32.05 KiB) 3252 keer bekeken
Is dit h'm?
Genomen op 20-5-2018.
Moet alleen nog uitzoeken waar precies, en dan de naam van de berg opzoeken?

-Jan
Dat zou wel eens kunnen. Kun je een plaatsje noemen dichtbij waar je de foto nam?
Foto is genomen op weg van Riopar naar Siles, de CM 3204 op de splitsing naar Villaverde de Guadalima, de CM 3205. Naam van de berg kan ik niet zien op de kaart, wel dat die 1550 meter hoog is.

Deze heb ik van Google Earth:
Knipsel.JPG
Uit de Sierra de Alcaraz

-Jan
Foto van jou is hiervandaan genomen.
Knipsel-2.JPG
-Jan
Heel goed! Hij heet de Peña del Cambron of Piedra del Cambron.
Hij ligt aan een Benjaminse route naar Andalusie, op de grens tussen Andalucia en Castilla-la-Mancha.

Die Caseta Albacete slaapplek op de top is een bivakhutje.
Afbeelding

Op deze foto van Wikiloc zie je nog wat beter de parallelle rotsrichels, die op de satellietkaart zo duidelijk zijn.
Ben benieuwd of De Tovenaar dit een cuesta vindt.
Afbeelding
Ik heb de Andalusië route afgelopen mei gedaan. Met jouw hint "dat hij op de grens van twee Spaanse comunidad autónoma ligt," heb ik mijn foto's bekeken. Gelukkig had ik h'm ook. Viel me op dat ik op vele plekken in Spanje tafel-bergen heb gefotografeerd :D

Ik zal binnenkort een raad plaatje plaatsen.

-Jan
math schreef:
di 26 jun, 2018 17:47
Ben benieuwd of De Tovenaar dit een cuesta vindt.
Op dit plaatje lijkt het meer op een tafelberg :wink:
De nieuwe opgave.
Waar staat deze kerk?
IMG_6871.jpg
(omdat dit een site is dat over fietsen gaat, heb ik maar voor een foto met een fiets gekozen)

-Jan
Alphen?

https://goo.gl/maps/Xmke9GpejyC2

Ik zie op Streetview wel waarom jullie hier stopten: een heel gezellig terras!
Yep. Bingo. Alphen en dan niet aan de Rijn.
Terras was van De Kloostertuin. Foto is uit 2015.

Was blijkbaar niet zo moeilijk. Hoe ben je erachter gekomen?

-Jan
JanH schreef:
di 26 jun, 2018 20:43
Yep. Bingo. Alphen en dan niet aan de Rijn.
Terras was van De Kloostertuin. Foto is uit 2015.

Was blijkbaar niet zo moeilijk. Hoe ben je erachter gekomen?

-Jan
Ik fiets vrij veel, zoals zoveel anderen op dit forum, maar herkende de kerk niet. Ik googelde een paar kerken waarvan ik op basis van de fietstochten dacht dat ze erop lijken. (Het frappante was dat toen bleek dat veel kerktorens de klok vlak onder het dak hebben, anders dus dan de kerk op jouw foto, maar dat terzijde.) Ik klikte op een toren die erop leek, en dan in Google op vergelijkbare afbeeldingen. Blijkbaar kijkt Google dan niet alleen naar woorden (zoals kerk, de stad etc) maar ook letterlijk naar vergelijkbare vormen. Toen zag ik eigenlijk vrij snel die van Alphen ertussen staan. Het was denk ik 2 of 3 minuten werk.
Ik borduur voort op het door Jan ingezette thema. Dat levert de volgende opgave op (foto tijdens een fietstochtje genomen):
Stichting De Refter, Ubbergen
JanH schreef:
di 26 jun, 2018 20:43
Yep. Bingo. Alphen en dan niet aan de Rijn.
Er bestaat nog een derde Alphen: aan de Maas (Gld.), ten noorden van Oss. :wink:
Ik was gisteren niet thuis en heb dus de nieuwe raadselfoto's gemist.
arnob schreef:
wo 27 jun, 2018 11:41
Stichting De Refter, Ubbergen
Nee
Martin E. van Doornik schreef:
wo 27 jun, 2018 13:01
JanH schreef:
di 26 jun, 2018 20:43
Yep. Bingo. Alphen en dan niet aan de Rijn.
Er bestaat nog een derde Alphen: aan de Maas (Gld.), ten noorden van Oss. :wink:
Ik was gisteren niet thuis en heb dus de nieuwe raadselfoto's gemist.
Tijd dus om een algoritme te programmeren waarmee je geautomatiseerd het plaatje raadt!
willem.m schreef:
wo 27 jun, 2018 11:13
Ik borduur voort op het door Jan ingezette thema. Dat levert de volgende opgave op (foto tijdens een fietstochtje genomen):
St.Willibrordus in Vierakker (geldt als de mooiste kerk van Gelderland): gevonden na zoeken op Google afbeeldingen "R.K. kerk met pastorie". http://www.demooistekerk.nl/
Het lijkt wel of jullie beter kunnen surfen dan fietsen :lol: :wink: :wink:
willem.m schreef:
wo 27 jun, 2018 13:23
Martin E. van Doornik schreef:
wo 27 jun, 2018 13:01
JanH schreef:
di 26 jun, 2018 20:43
Yep. Bingo. Alphen en dan niet aan de Rijn.
Er bestaat nog een derde Alphen: aan de Maas (Gld.), ten noorden van Oss. :wink:
Ik was gisteren niet thuis en heb dus de nieuwe raadselfoto's gemist.
Tijd dus om een algoritme te programmeren waarmee je geautomatiseerd het plaatje raadt!
Zoiets? : https://www.dpreview.com/news/751387371 ... ual-search