Ik zou de laagvolt stroombron nemen en 250 windingen lijkt me genoeg. Het gaat er om dat de impedantie van de spoel en van de bron bij elkaar passen.nicolevelo schreef: ↑do 07 jun, 2018 22:10Ik heb spoelen staan met 250 tot 23000 windingen. En regelbare wisselspanning tot 24V of gewoon 220V. Wat zou je gebruiken hier? Of waar zou je mee beginnen?
Er zijn op Youtube vast video's te vinden over het afstellen van een aheadset. Elke fietsenmaker doet het voor je in 5 minuten.nicolevelo schreef: Ik zie ook hier en daar dat het niet zo eenvoudig is om een ahead balhoofd af te stellen.
Een groot verschil tussen een scheepskompas en een fietskompas is dat je op volle zee eindeloos veel richtingnuances hebt en heel weinig orientatie-mogelijkheden aan de horizon. Op een fiets heb je zelden keuze uit meer dan 3 wegen. Zijwegen en kerktorens corrigeren een foute keuze snel. De vereiste nauwkeurigheid van een fietskompas is dus veel lager. Die optie van 2 knaken blijkt in de praktijk heel goed te voldoen.Tom vds schreef: Een “optie” van 2 knaken op een fiets van een paar duizend euro.
Ik gebruik ook een bekabelde snelheid- en afstandsmeter van minder dan een tientje die prima voldoet.