Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 195 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36082 berichten
Edwin* schreef:
wo 06 jun, 2018 11:32
Martin E. van Doornik schreef:
wo 06 jun, 2018 09:59
Zo te zien in Duitsland, niet ver van Nederland. Ergens naar mijn gevoel loopt een rivier achter de muur. Ik dacht aan Xanten, maar na onderzoek is 't toch niet....
Je bent een hééél eind in de goede richting :D
Heb me blauw gezocht op Google satelliet van Nijmegen tot Koblenz. Ik dacht dat die vestingtoren iets op die van Rees zou lijken, maar ik ben weer terug bij af.... Helaas heeft Duitsland geen Streetview :evil: .
Je startpunt was goed en richting Koblenz ook, maar verder dan Köln moet je zeker niet zoeken...
Edwin* schreef:
wo 06 jun, 2018 12:51
Je startpunt was goed en richting Koblenz ook, maar verder dan Köln moet je zeker niet zoeken...
Heb ook aan gedacht, want voorbij Köln is het bouwmateriaal van oude vestingwerken vaak anders en hoofdzakelijk natuursteen.
Maar nu geen tijd voor, laat ik aan anderen over: ben nu druk doende op het glas in twee nieuwe ramen (met 24 ruitjes per raam!) aan het stopverven.... Het gaat om deze twee karakteristieke ramen in de kopgevel van de houtzaagmolen d'Heesterboom in Leiden. Ik heb ze nieuw gemaakt. De foto heb ik in 1981 gemaakt.

Afbeelding
Edwin* schreef:
di 05 jun, 2018 22:16
Dus nu weer mijn beurt.... alleen de plaatsnaam is genoeg:
Rheinstrasse in Zons.
Fedor schreef:
wo 06 jun, 2018 16:17
Edwin* schreef:
Rheinstrasse in Zons.
Het is inderdaad Zons, ter hoogte van Bisons Restaurant aan de Rheinstrasse. Je ziet het bord van dit restaurant nog net in beeld (rechts).
We fietsten hier vorig jaar jaar langs van Basel naar Xanten en vanaf Xanten in één dag 101 km richting de Holterberg naar huis. Dit was voor onze jongste van toen 10 jaar oud zijn langste etappe ooit. Petje af, want het mannetje trapte dapper mee zonder maar één keer te zeuren of te zuchten. Hij keek om zich heen en nam de omgeving goed in zich op.

Wij ook, want als je met je fiets onderaan de Dom in Köln staat en door plaatsen als Zons en Xanten fietst valt er genoeg te zien. We hebben een mooie vakantie gehad.
Fedor schreef:
wo 06 jun, 2018 16:17
Edwin* schreef:
Rheinstrasse in Zons.
En de vestingtoren heet volgens Google Pfefferbüchsen.
Edwin* schreef:
wo 06 jun, 2018 16:56
Wij ook, want als je met je fiets onderaan de Dom in Köln staat en door plaatsen als Zons en Xanten fietst valt er genoeg te zien. We hebben een mooie vakantie gehad.
Erg leuk vestingstadje dat Zons, had het alleen wel wat toeristischer verwacht.

We zijn er ooit toevallig terecht gekomen omdat het museum een tentoonstelling van beelden van katten had ;)

Hier de nieuwe foto. Nogal groot want ergens op de foto staat een hint.
Het object is "zichtbaar" op de OSM en de OFM.

Bijlagen

Gezien de grenspaal ergens in Zeeland .. Sluis?
Grenspaal (en de grens dus ook) klopt, maar het is meer naar het oosten.

Tip2: de foto is heel recent genomen.
Fedor schreef:
wo 06 jun, 2018 20:01
Grenspaal (en de grens dus ook) klopt, maar het is meer naar het oosten.

Tip2: de foto is heel recent genomen.
Grenspaal nummer 221? Zie hier http://www.grensmarkeringen.be/BeNL215-225.htm
Je komt in de buurt :D

De grenspaal geeft ook de grens tussen twee NL-gemeentes aan. In de buurt is een clustertje van 6 bomen.

Ik had nog via Google naar de bank gezocht maar nergens kunnen vinden, dus daar kan ik geen tips geven ;)
Fedor schreef:
do 07 jun, 2018 06:56
Je komt in de buurt :D

De grenspaal geeft ook de grens tussen twee NL-gemeentes aan. In de buurt is een clustertje van 6 bomen.

Ik had nog via Google naar de bank gezocht maar nergens kunnen vinden, dus daar kan ik geen tips geven ;)
Misschien is de bank met het donkergroene kunstwerk nog te nieuw voor. Grenspaal 218 tussen gemeenten Zundert en Alphen-Chaam?
Gezien de glooiïng van het landschap lijkt me dit niet in Zeeland. In Limburg ken ik de witte grenspalen niet.
De tip over de datum wijst natuurlijk naar een kampeerplaatsje.
Maar nu ga ik niet verder want straks moet ik wéér een foto plaatsen. :wink:
Leon schreef:
do 07 jun, 2018 10:10
Gezien de glooiïng van het landschap lijkt me dit niet in Zeeland. In Limburg ken ik de witte grenspalen niet.
De tip over de datum wijst natuurlijk naar een kampeerplaatsje.
Maar nu ga ik niet verder want straks moet ik wéér een foto plaatsen. :wink:
Zo zien dergelijke grenspalen eruit, zilvergrijs geverfd met zwarte delen. Van een afstand gezien kan zo'n paal op de raadselfoto daarom 'vervaagd' tot wit geworden zijn. Dit exemplaar staat tussen Visé en Eijsden. Mijn fiets staat, gezien het wapen op de paal, dus nog net in België. Twee meter verderop moest het NL-bordje weer eraf.... :wink:
Ze zijn genummerd van 1 t/m 369 vanaf de Vaalserberg tot Het Zwin bij Cadzand. Of er ook grenspalen langs de Duitse grens bestaan weet ik niet, nooit gezien....

Afbeelding
do 07 jun, 2018 10:52
Zo zien dergelijke grenspalen eruit, zilvergrijs geverfd met zwarte delen.
Er zijn ook witte! Maar waar?
Afbeelding
Leon schreef:
do 07 jun, 2018 11:02
Afbeelding
Misschien kun je hiermee opzoeken.... http://www.grensmarkeringen.be/BeNLoverzicht.htm
Leon schreef:
do 07 jun, 2018 11:02
Afbeelding
De foto is de goede paal (wat een toeval ;)).

Degene die het nummer raadt (en de Google Maps-locatie) mag de volgende foto plaatsen :)
Of er ook grenspalen langs de Duitse grens bestaan weet ik niet, nooit gezien....
Zijn onopvallende stenen palen, dus ze bestaan wel.
Fedor schreef:
do 07 jun, 2018 16:20
Of er ook grenspalen langs de Duitse grens bestaan weet ik niet, nooit gezien....
Zijn onopvallende stenen palen, dus ze bestaan wel.
Die heb ik inmiddels op internet gevonden, het oudste exemplaar is van voor 1500!
Het is grenspaal 214, Leon heeft denk ik de foto van http://www.grensmarkeringen.be/BeNL209a-214.htm.

De paal en het bankje staan inderdaad op openstreetmap:

Afbeelding