Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 192 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36082 berichten
Dit plaatje lijkt er verdacht veel op:

https://a0.muscache.com/im/pictures/f3c ... licy=large

Aan de achtergrond te zien zou je denken dat het Ostuni is :D

Maar ja, in Italië lijken wel meer plaatsen op elkaar. Dus kan het zomaar ergens anders zijn. Ben benieuwd!
Edwin* schreef:
di 29 mei, 2018 16:56

Aan de achtergrond te zien zou je denken dat het Ostuni is :D

Maar ja, in Italië lijken wel meer plaatsen op elkaar. Dus kan het zomaar ergens anders zijn. Ben benieuwd!
Goed geraden Edwin, heel knap!

Ostuni is een mooi gelegen stadje met -verplicht- wit gesauste huizen. De eerste nederzetting aldaar is van duizenden jaren geleden. Na de verwoesting door Hannibal herbouwd door de Grieken. Als ik Wiki mag geloven.

Wij waren er enkele weken geleden (zonder fiets).
Edwin* schreef:
di 29 mei, 2018 16:56

Da's wel héél goed gevonden! :D
Vergde inderdaad wel het nodige speurwerk :D maar dat is ook het leuke van dit topic.

Hier dan de volgende opgave (voor Martin E. van Doornik waarschijnlijk niet zo heel moeilijk):

image.jpeg
Edwin* schreef:
di 29 mei, 2018 23:43
Vergde inderdaad wel het nodige speurwerk :D maar dat is ook het leuke van dit topic.

Hier dan de volgende opgave (voor Martin E. van Doornik waarschijnlijk niet zo heel moeilijk):

image.jpeg
Twee seconden en ik weet het antwoord al. Boezemmolen no. 6 aan de Vlist bij Haastrecht in de buurt van Gouda. Op 17 mei 2014 heb ik hier nog langs gefietst, mooie omgeving. Opvallend is het flesvormige molenlijf, en het is in vlucht (wiekdiameter) gemeten de grootste molen van Nederland. Met de bovenste wiek in de top zo hoog als een flatgebouw van ruim 10 verdiepingen. Ga maar eens in de hekkens klimmen om zeilen voor te leggen! Ongewoon voor Zuid-Holland is het ontbreken van een vangstok, hier wordt met een trommel gevangen. https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... ummer=1326 Er is ook een foto van mij bij.
Helemaal goed Martin!

En wat ik zo mooi vind aan jouw antwoord is niet alleen de encyclopedische gedetailleerdheid, maar ook zeker het gegeven dat je er zelf ook langs gefietst bent en dat je daar de datum nog van weet.

Met mijn vrouw en onze jongste zoon zijn we met Pasen van de Holterberg naar Rotterdam (en verder naar mijn ouderlijk huis in Schiedam, waar mooie oude korenmolens staan) gefietst. We hebben overnacht in trekkershutten, wat ons erg goed bevallen is, gezien de weersomstandigheden.

De molen staat net buiten Haastrecht. Ik vond het wel een mooi Hollands plaatje zo... :D
Edwin* schreef:
wo 30 mei, 2018 11:49
Helemaal goed Martin!

En wat ik zo mooi vind aan jouw antwoord is niet alleen de encyclopedische gedetailleerdheid, maar ook zeker het gegeven dat je er zelf ook langs gefietst bent en dat je daar de datum nog van weet.
Dit filmpje heb ik gemaakt als "raadselfoto" op de website van molenaars. https://www.youtube.com/watch?v=x6Px1Z4TjK0
Wanneer je in de fotobestanden een foto met de rechter muis aanklikt en op Eigenschappen zoekt, heb je zo de datum en tijd. Bovendien heb ik een archief in de externe harddisk opgebouwd van al mijn fietstochten vanaf 1969 (al 49 jaar!). Eerst 8000 dia's gescand en na 2008 de digitale versie. Overigens staat er bij Haastrecht nog een bijzondere molen: een poldermolen met stelling aan de Hollandse IJssel. Daar zijn er maar drie van in Nederland.

Hier een nieuwe foto, denk ook niet dat het moeilijk zal zijn. :wink:

Afbeelding
Sneek Waterpoort met uitzicht op de Sint Martinuskerk
willem.m schreef:
wo 30 mei, 2018 22:39
Sneek Waterpoort met uitzicht op de Sint Martinuskerk
Goed opgelost, de foto is van 12 mei 2018 tijdens mijn fietstocht door Fryslân. Met opzet één arcadeboog in beeld op de foto speciaal voor Raad plaatje gemaakt. De volgende foto is voor jou.
Het was wel even zoeken hoor. Ben nooit in Sneek geweest. Ken de Waterpoort alleen van het kaartspel. Ik zal er eens langs fietsen tijdens een minirondje Nederland!

... En dan nu weer een nieuwe foto:

(Het is geen makkelijke; ik denk dat je er echt zelf geweest moet zijn om 'm te traceren.)
willem.m schreef:
wo 30 mei, 2018 23:04
Het was wel even zoeken hoor. Ben nooit in Sneek geweest. Ken de Waterpoort alleen van het kaartspel. Ik zal er eens langs fietsen tijdens een minirondje Nederland!

(Het is geen makkelijke; ik denk dat je er echt zelf geweest moet zijn om 'm te traceren.)
Heb me blauw op google gezocht 'two naked men statue' over de hele wereld maar geen resultaat. Er kwamen ook erg vaak websites uit de kunsthandel tevoorschijn, zucht....
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 mei, 2018 15:57
willem.m schreef:

Heb me blauw op google gezocht 'two naked men statue' over de hele wereld maar geen resultaat. Er kwamen ook erg vaak websites uit de kunsthandel tevoorschijn, zucht....
Die ene is toch duidelijk een vrouw :lol:
Martin E. van Doornik schreef:
do 31 mei, 2018 15:57
willem.m schreef:

Pas maar op Martin. Rusland kijkt met jouw surfgedrag mee. Straks kun je daar niet meer naar binnen. :wink:
gios schreef:
do 31 mei, 2018 16:07
Die ene is toch duidelijk een vrouw :lol:
Zag ik er ook meteen in.

Maakt het zoeken niet makkelijker denk ik :lol:
Vigelandsparken?
Tip:
Zoek wederom in de Laars.
willem.m schreef:
do 31 mei, 2018 16:15
Pas maar op Martin. Rusland kijkt met jouw surfgedrag mee. Straks kun je daar niet meer naar binnen.
Ik heb toch niks in het land van Poetin te zoeken.... mij te gevaarlijk. Trouwens, ik heb al eerder in gebieden rondgefietst waar Russisch de taal was. En dat is afdoende.

Afbeelding
Peter Molog schreef:
do 31 mei, 2018 17:33
Vigelandsparken?
Ik ben daar een paar keer geweest, in Oslo. Nee, dan zou ik het beeld herkend hebben en dit op de foto is niet in de stijl van de beeldhouwer Gustav Vigeland, zeker niet met die betonnen pijpen eronder.
Fontana dell'Armonia in Lecce
Afbeelding
math schreef:
do 31 mei, 2018 21:21
Fontana dell'Armonia in Lecce
Afbeelding
Ja heel goed Math. We waren een maand geleden in Lecce (en omgeving). Prachtige stad!