Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zit er in je EHBO setje? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat zit er in je EHBO setje?

Fedor schreef:
wo 23 mei, 2018 06:11
Sowieso vanwege de prijs... als ik zie dat een reddingsdeken bij de Bever 12,95 kost en bij een willekeurige EHBO-aanbieder nog geen 2 euro (dan ben ik bang dat de standaard setjes ook wel prijziger zullen zijn)...
€12,95 lijkt me ook overdreven voor een reddingsdeken toch zijn er wel degelijk verschillen in materiaal; veel dekens scheuren namelijk bij het minste of geringste terwijl er ook dekens geproduceerd worden die meerdere malen inzetbaar zijn (mogelijk handig als je de isolerende waarde van je slaapzak hebt onderschat :wink: )
Fedor schreef:
wo 23 mei, 2018 06:11
ook de selectie is dan veel specifieker voor eigen gebruik (zoals bijv. Snogg dat je in een standaard set nooit tegenkomt).
Die Snögg pleisters lijken me idd een goed idee! Doet me een beetje denken aan van dat zelfklevende fixatieverband zoals Klinifix Cohesive; zeer praktisch 8)
Voordat je tot aankoop van een EHBO setje overgaat, misschien goed idee om te kijken wat je tot op heden bij huis tuin en keuken ongelukjes in en om huis nodig had. Op de fiets zal je misschien eens niet bijtijds los kunnen komen van je klikpedalen, en als je dan valt, is de kans groot dat je schaafwondjes oploopt.
Handig is dan een bidon met water om het vuil en andere ongerechtigheden uit de wond te spoelen, een steriel gaasje om op de wond te leggen (beslist niet zelfklevend!) en vast te plakken met een hechtpleister. Is de wond dieper dan kan het raadzaam zijn een huisarts te raadplegen voor een eventuele tetanus injectie. Die kan beoordelen of zoiets nodig is.
Echt diepe wonden die gehecht moesten worden kwam ik alleen tegen in mijn werk in de psychiatrie; automutilatie.
Soms tot op de pees toe. Die ziet er witachtig uit.

Dan moet je echt wel naar een 1e hulp post toe!

Ik heb zelf een standaard EHBO setje mee plus een tekenkaart tegen teken (met instructie).