Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop Koga Randonneur 2012 - Forum Wereldfietser

Te Koop Koga Randonneur 2012

Goedendag,

Toevallig kwam ik dit forum tegen bij mijn zoektocht omtrent wereldfietsers maar laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is nu bekend en ik ben mijn leven lang door Europa getrokken en doe dat nog steeds. Tot mijn pensioenleeftijd met een BMW K1200LT inclusief aanhanger, daarna met een camper (motor ingeruild) en natuurlijk een goede fiets. Het was mijn bedoeling om de fiets achterop de camper te zetten en dan tijdens mijn reizen door Europa trektochten te maken. Helaas kwam er een kink in de kabel en natuurlijk dacht ik dat dat tijdelijk zou zijn dus wachten op beterschap en dan lekker trekken met mijn Koga. Na 5 jaar wachten denk ik dat het raadzamer is voor mij om een E-bike te kopen en de Koga over te doen aan een liefhebber om daarmee te doen wat ik van plan was., De Koga staat nu in MP en op FB met uitgebreide info. Hij is echt zo goed als nieuw en een wereldreiziger mag praten over een voor hem goede prijs....

Afbeelding

Afbeelding
Linkje naar Marktplaats er bij? Nu is er geen informatie over prijs,maten en techniek.
https://link.marktplaats.nl/m1286620408

Heb je alleen nog niet veel aan aangezien daar ook niets in staat
M276 schreef:
vr 18 mei, 2018 21:33
https://link.marktplaats.nl/m1286620408

Heb je alleen nog niet veel aan aangezien daar ook niets in staat
Maat 53. Prijs "minder dan de helft van 2699". Deore XT groep. Op de foto's lijkt het alsof er nooit mee gefietst is. Tassenset van Ortlieb.

Minder dan de helft is dan €1300... of dat een goede deal is moet koper maar beslissen. Ik vind het nog steeds veel geld...
Dit is een ouder model waarbij de achterderri wel XT is.
Maar de rest LX is.
M276 schreef:
za 19 mei, 2018 10:19
Dit is een ouder model waarbij de achterderri wel XT is.
Maar de rest LX is.
Een ouder model betekent ook vaak een voordeel. Als ik een fiets mocht samenstellen met alle onderdelen (nieuw) uit de historie dan zouden daar veel onderdelen bij zitten van een paar decennia geleden, en niet voor old times sake.
Er is al een forumlid die er naar gaat kijken dus misschien horen we er binnenkort meer van 8)
Voor dat geld hetzelfde nieuw weten te vinden ook al is deze 6 jaar oud wordt een hele opgave. Als ik de koper een tip mag geven, vervang dat stuur voor iets anders en de fiets is meteen een kilo lichter, en dat fiets meteen veel fijner.
@Peter Dank voor de reactie's en wat dat stuur betreft, dat mag de nieuwe eigenaar doen.

[of topic]
Wat de andere reactie's betreft, ik wilde eigenlijk de fiets aanbieden aan een liefhebber die er hetzelfde mee gaat doen als ik van plan was. Daarom wilde ik ook niet echt een prijs neerzetten. Zoals verwacht trok mijn aanbieding op MP al meteen een grote handelaar in Haarlem aan. Die bood een prijs die dicht tegen mijn vraagprijs aanzat zodat ik al meteen kon concluderen dat er handel in zat en juist dat gunde ik hem niet maar geef dat liever aan de ko(o)p(er)ster. Als ik nu nog rijk wil worden ben ik daar veel te laat mee begonnen, ik zie veel liever op dit forum berichten van de (toekomstige) eigenaar(resse) met zijn/haar belevenissen. Dat doe ik namelijk ook nog steeds, al zijn het geen fietsvakantie's (tot nu toe), maar wel vakantie's door heel Europa en steeds trektochten en dat vanaf mijn 18e jaar dus ik heb heel veel herinneringen en dat is alles wat je later nog rest, ik ben daar dus nu ook nog steeds bezig. Zoals gezegd ben ik maanden in het buitenland en kom dan graag op plaatsen waar je met een auto niet kan komen. Dat zijn veelal bergachtige gebieden en dat gaat mij zeer slecht af en zeker met een hondenkar achter de fiets. Nu circuleren er op internet aanbiedingen rond van een "oud" NL fietsmerk dat nu elektrische fietsen aanbied tegen een schappelijke prijs en daar tevens een inruilprijs aan vast hangt. Ook daar kon ik de Koga dus kwijt maar ook dan had ik een handelaar gespekt.
Ik heb niets tegen handelen op zich maar zoals de tegenwoordige doorsnee handelaar omgaat met klanten stuit mij steeds meer tegen de borst. Mensen als de vakantiefietser in Amsterdam zijn steeds minder in aantal en zo'n handelaar gun ik wel een voordeel. Als jullie daar wel eens geweest zijn weet je precies wat ik bedoel en als dat niet zo is even het volgende voorbeeld van deze man:

Soms word ik boos op andere fietsenwinkels.
Daar stond ze met haar Gazelle met rollerbrakes en de levensgevaarlijk gemonteerde voordrager.
"De verkoper zei dat dit een échte vakantiefiets was, maar toen ik in Limburg een flinke afdaling had, remde hij niet meer."

Dat bedoel ik dus, en zo zij er steeds meer te vinden. Jammer maar laat ik het hier maar bij laten, ik ga lekker jullie berichten napluizen op zoek naar mooie verhalen en als het goed is is mijn Koga op 2de Pinsterdag van eigenaar veranderd en kan ik straks op een e-bike herinneringen opdoen in het Zwarte Woud waar ik 3 maanden naar toe ga. Zal ook eens zoeken op dit forum of ik hier ook verhalen over kwijt kan. Dat doe ik al op FB en ik vind het steeds leuker anderen te betrekken in mijn belevenissen en hun reactie's te lezen en zelf lees ik ze ook graag en wie weet kom ik dan op ideetjes om zoiets ook te gaan doen.....

Voor alle lezers een fijne zomer en een mooie vakantie gewenst...
_Peter_ schreef:
za 19 mei, 2018 15:31
Als ik de koper een tip mag geven, vervang dat stuur voor iets anders en de fiets is meteen een kilo lichter, en dat fiets meteen veel fijner.
Zo absoluut, die wegen als dieplood!

Mooi geschreven Ruud!
Jan Hoedje
Moet je hem wel zelf naar Haarlem brengen :)
En als je pech hebt weer mee terug :)
Inderdaad JH
VERKOCHT