Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht ketting 10 speed 118 schakels - Forum Wereldfietser

gezocht ketting 10 speed 118 schakels

Ben op zoek naar een goede (dwz duurzame) ketting, 10-speed en 118(!) schakels. Met missing-link.

Gebruik momenteel een KMC X10 (xt?) 118 schakels Nickle plated, maar deze kan ik nergens (meer) vinden.

Liefst KMC, maar alternatieven natuurlijk ook welkom. En liefst niet de hoofdprijs, en/of eventueel zelf ophalen in Rotterdam e.o.

Wie heeft er een suggestie?
Rose verkoopt de ebike versie met 136 schakels, moet je er een paar afhalen maar dat overleef je wel?
Misschien dat ze bij Bike4 Travel zelf ketting aan de rol hebben, dan kun je op het schakeltje nauwkeurig de lengte bepalen. Anders heeft Elan in Nijmegen ze op de rol, ik weet alleen niet welk merk het is uit mijn hoofd.
Bij Bik24.de hebben ze een shimano 10 speed met 138 schakels, een missin link past daar ook in.
dank voor de reacties.

Die 136 schakels KMC e-bike ketting heeft nog een extra nadeel, namelijk dat de bijgeleverde missinglink maar één keer te gebruiken is (i.t.t. de andere misinglinks van KMC).

Dank voor de tip over de 'rol' (wellicht bij bike4travel). Het hele bestaan van die rollen was ik vergeten.
Een missing link is ook een schakel. De rest van de schakels wil je toch ook niet vaker gebruiken?
Als je de missing link vaker gaat gebruiken creeër je een zwakke en versleten plek in de ketting die net zo zwak is als wanneer je de hele ketting niet had vervangen. Dan ben je dus het paard achter de wagen aan het spannen want een ketting is net zo sterk als de zwakte schakel. En dat voor de prijs van minder dan een kopje koffie op een terrasje?
Leon schreef:
do 17 mei, 2018 09:14
Een missing link is ook een schakel. De rest van de schakels wil je toch ook niet vaker gebruiken?
Ik denk dat mikefiets bedoelt dat je de missing link, als je hem een keer hebt open- en dichtgemaakt, moet weggooien. Niet dat hij hem van versleten ketting op nieuwe ketting zou willen meenemen.

Carl
KMC heeft missing links die je maar één keer mag gebruiken en missing links die je mag herbruiken. Geen idee wat het verschil is, ik heb alleen de herbruikbare versie.
Volgens KMC hebben zij twee soorten missing links:
eentje die je opnieuw kunt gebruiken (re-usable) en eentje die je maar één keer kunt gebruiken (non-reusable).
De logica hierachter ken ik niet, maar dit is wat KMC zelf uitdrukkelijk stelt!

- http://www.kmcchain.nl/connector-KMC_Mi ... s-10_speed
- http://www.kmcchain.eu/connector-KMC_Mi ... b-10_speed

Voor fietsers die met en twee- (of zelfs drie-) ketting systeem werken, lijkt me de re-usable uitvoering het meest voor de hand liggend.
Voor 9 speeds heb ik de kmc missing-links op deze wijze (meerdere keren) gebruikt, ik wist eerlijk gezegd geeneens dat een non-resuable missing-links bestonden. Maar de 136 speed (bij gebrek aan 118 speed) lijkt er standaard mee te zijn uitgerust.

ps zie nu pas (was tijdens opstellen posting ook andere dingen aan het doen) dat @bdr het bestaan van reusable en non-reusable reeds vermeld had