Hoi allemaal,
Mijn fijne The North Face Tadpole 23 tentje van polyester/nylon van 12 jaar oud is gaan lekken. De oorzaak lijkt zo goed als zeker doordat de sealing over de naden, wat een doorzichtige kunstof laag is, helemaal verteerd en verkruimeld is.
De rest van het tentdoek lijkt nog goed genoeg.
De sealing zit aan de binnenkant. Ik heb met een algemene tent-waterdicht spuitbus geprobeerd vanaf de buitenkant de naden waterdicht te krijgen, zonder afdoende resutlaat.
Wat denken jullie, is dit nog te repareren?
- de oude sealing proberen te verwijderen (zonder het doek te beschadigen), kans van slagen?
- zelf sealing aanbrengen, al of niet over de oude heen?
- naar een tentreparateur brengen die dit kan doen?
Of kan ik deze tent beter afschrijven?
Groeten, Bastiaan
Mijn fijne The North Face Tadpole 23 tentje van polyester/nylon van 12 jaar oud is gaan lekken. De oorzaak lijkt zo goed als zeker doordat de sealing over de naden, wat een doorzichtige kunstof laag is, helemaal verteerd en verkruimeld is.
De rest van het tentdoek lijkt nog goed genoeg.
De sealing zit aan de binnenkant. Ik heb met een algemene tent-waterdicht spuitbus geprobeerd vanaf de buitenkant de naden waterdicht te krijgen, zonder afdoende resutlaat.
Wat denken jullie, is dit nog te repareren?
- de oude sealing proberen te verwijderen (zonder het doek te beschadigen), kans van slagen?
- zelf sealing aanbrengen, al of niet over de oude heen?
- naar een tentreparateur brengen die dit kan doen?
Of kan ik deze tent beter afschrijven?
Groeten, Bastiaan